Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har en sønn som er snart 5 år og bæsjer i trusa. Har slitt mye med hard mage og forstoppelse, men med movicol så løsner det, men vil fortsatt ikke gå på do. Har prøvd absolutt ALT føler vi, uten hell. Var en periode han gikk på do, men nå nekter han. Noen som har noen råd? Er så fortvilet.. Kan bytte bæsje truser mange ganger om dagen og er redd for hvordan dette vil bli det siste året i BHG og ikke minst på skolen. Redd for mobbing.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er nok skapt en frykt for å gå på toalettet. Prøvd å snakket med han? Hvis ja, ville jeg gått til legen for å få henvisning til bup.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Funnet ut hva som førte til hard mage og forstoppelse? En matallergi? Har det gjort vondt kan det være derfor. Eller at han rett og slett ikke merker helt at det kommer hvis fordøyelsen er i ulage 

Anonymkode: 75610...711

Skrevet (endret)

Frykten er at det skal gjøre vondt.. Men gan vet også at det ikke er vondt når han får movicol.

Det som førte til hard mage er vel at han var hard i magen en gang som liten og etter det så holdt han det igjen helt til han ikke fikk holdt igjen lenger og da var det så hardt og mye at det gjorde grusomt vondt. Vært hos legene med dette og det er legen som ga han movicol, og det funker.

Endret av Neidså
AnonymBruker
Skrevet

Henvisning til BUP hvis han har alvorlig dovegring. 

Anonymkode: 5d19b...429

Skrevet

Ja, må kanskje det.. Han går på do og  tisser uten problem.. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ga min med lignende utfordring valget mellom do eller bleier. Jeg la frem bleier som et hjelpemiddel for de som av ulike årsaker ikke kan gå på do (babyer har ikke lært, noen voksne kan ikke lære, og de gamle på sykehjem har glemt hvordan) og rett og slett sa at det var opp til henne. Do eller bleier, men bæsj skal ikke i trusa. Det fungerte faktisk. 

Anonymkode: fe958...0b7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Går han fremdeles på movicol? Merker på gutten min på 3 at han bæsjer seg ut når han er litt hard i magen igjen, han springer ofte på do fordi han må tisse og så kommer bæsjen i trusen. Tror ikke han kjenner forskjell når det presser slik på, så han merker det rett og slett ikke. Da hjelper det å gi movicol et par dager for å løsne opp igjen i systemet. 

Sønnen din er noe eldre, men har han slitt med magen hele livet kan det jo kanskje være noe av det samme det går i? 

Må også få legge til at en jeg kjenner har en sønn på 7 år som fremdeles bæsjer på seg pga han ble tvunget til bleieslutt før han var klar, og har deretter opplevd et par negative ting i livet. Så det kan absolutt være psykisk også. Han fikk noen medisiner for det (som ikke hjalp, men det er i det minste et alternativ), men støtter henvisning til BUP dersom det ikke avtar så dere finner ut av grunnen :)

Anonymkode: 57796...cc3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...