AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #1 Skrevet 26. april 2020 Kan jeg bruke ett serum med vitamin C under øynene også, eller er det kun for resten av ansiktet? Må man kjøpe ett serum for øyne og ett for ansikt? Skal bestille ett serum til ansikt nå med vitamin C for første gang. Håper jeg slipper å kjøpe egen til øyne.. Anonymkode: 927a8...f60
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #2 Skrevet 26. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg bruke ett serum med vitamin C under øynene også, eller er det kun for resten av ansiktet? Må man kjøpe ett serum for øyne og ett for ansikt? Skal bestille ett serum til ansikt nå med vitamin C for første gang. Håper jeg slipper å kjøpe egen til øyne.. Anonymkode: 927a8...f60 Når mener du "ett", og når mener du "et" her? Synes spørsmålet ditt var vanskelig å forstå pga. dette. Anonymkode: 66224...6c8 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #3 Skrevet 27. april 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Når mener du "ett", og når mener du "et" her? Synes spørsmålet ditt var vanskelig å forstå pga. dette. Anonymkode: 66224...6c8 Unskyld. Jeg lurer på om du kan bruke serum med vitamin C som er til ansiktet under øynene. Feks ansiktmaske skal du ikke påføre rundt øyepartiet. Jeg har bestillt for første gang ett serum med vitamin C til ansikt. Lurer på om jeg kan bruke det under øynene også? Eller må jeg kjøpe ett serum som kun er til øyne? TS Anonymkode: 927a8...f60
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #4 Skrevet 27. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Unskyld. Jeg lurer på om du kan bruke serum med vitamin C som er til ansiktet under øynene. Feks ansiktmaske skal du ikke påføre rundt øyepartiet. Jeg har bestillt for første gang ett serum med vitamin C til ansikt. Lurer på om jeg kan bruke det under øynene også? Eller må jeg kjøpe ett serum som kun er til øyne? TS Anonymkode: 927a8...f60 Hvilket har du bestilt? Anonymkode: 8a534...06f
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #5 Skrevet 27. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Unskyld. Jeg lurer på om du kan bruke serum med vitamin C som er til ansiktet under øynene. Feks ansiktmaske skal du ikke påføre rundt øyepartiet. Jeg har bestillt for første gang ett serum med vitamin C til ansikt. Lurer på om jeg kan bruke det under øynene også? Eller må jeg kjøpe ett serum som kun er til øyne? TS Anonymkode: 927a8...f60 Tror nesten du bare må se på beskrivelsen for serumet du har bestilt, om det kan brukes rundt øynene eller ikke. De to jeg har brukt, kan ikke brukes i øyeområdet, i hvert fall. Anonymkode: 66224...6c8 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #6 Skrevet 27. april 2020 https://www.blush.no/product/913370/ansiktspleie/serum-oljer/klairs-freshly-juiced-vitamin-drop?gclsrc=aw.ds&&gclid=Cj0KCQjwhZr1BRCLARIsALjRVQNaIGCp9wJ39qZAyDBbNP4uxT9eyPshoCkS4kMX2yVrT88uNaT-25MaArlyEALw_wcB Denne har jeg kjøpt TS 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilket har du bestilt? Anonymkode: 8a534...06f Anonymkode: 927a8...f60
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #7 Skrevet 27. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: https://www.blush.no/product/913370/ansiktspleie/serum-oljer/klairs-freshly-juiced-vitamin-drop?gclsrc=aw.ds&&gclid=Cj0KCQjwhZr1BRCLARIsALjRVQNaIGCp9wJ39qZAyDBbNP4uxT9eyPshoCkS4kMX2yVrT88uNaT-25MaArlyEALw_wcB Denne har jeg kjøpt TS Anonymkode: 927a8...f60 Hmm, beholdningen ser gjennomsiktig ut? Vitamin C oksiderer når det blir utsatt for lys og har da i gen virkning. Ser også at det kun er 5% C vitamin i den, det er i minste laget, men sikkert greit for å se om du tåler/bygge opp toleranse. Anonymkode: 8a534...06f
Roci Skrevet 28. april 2020 #8 Skrevet 28. april 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hmm, beholdningen ser gjennomsiktig ut? Vitamin C oksiderer når det blir utsatt for lys og har da i gen virkning. Ser også at det kun er 5% C vitamin i den, det er i minste laget, men sikkert greit for å se om du tåler/bygge opp toleranse. Anonymkode: 8a534...06f Jeg reagerer også på at flasken er gjennomsiktig. TS, du bør pakke inn flasken i et eller annet slik at flasken blir mest mulig lystett. Det beste er å oppbevare serumet mørkt og kjølig. Som AB over her skriver, når serumet oksiderer (endrer farge til lys gulbrun) så mister det effekten.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #9 Skrevet 28. april 2020 1 minutt siden, Roci skrev: Jeg reagerer også på at flasken er gjennomsiktig. TS, du bør pakke inn flasken i et eller annet slik at flasken blir mest mulig lystett. Det beste er å oppbevare serumet mørkt og kjølig. Som AB over her skriver, når serumet oksiderer (endrer farge til lys gulbrun) så mister det effekten. Og hvis den ikke gjør det med den beholdningen så tviler jeg på at det er potent vitamin C. De har skrevet at C vitaminer er stabilt, men det er nok bare tull, det har man ikke klart å oppdrive og det ville i så fall ha kostet langt langt mer. Anonymkode: 8a534...06f
Roci Skrevet 28. april 2020 #10 Skrevet 28. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Og hvis den ikke gjør det med den beholdningen så tviler jeg på at det er potent vitamin C. De har skrevet at C vitaminer er stabilt, men det er nok bare tull, det har man ikke klart å oppdrive og det ville i så fall ha kostet langt langt mer. Anonymkode: 8a534...06f Ulike former av C-vitamin er stabile i en begrenset periode (vanligvis 1-3 mnd) under visse forhold. Alle c-vitaminserum må beskyttes mot luft og lys så godt det lar seg gjøre (ikke la flasken stå åpen, sørge for at korken er skrudd ordentlig på, oppbevar flasken mørkt og kjølig). Formuleringen av c-vitaminserumet, dvs. pH og stabiliserende ingredienser, har også betydning. Rent C-vitiamin - dvs. askorbinsyre, er stabilt ved en pH på under 3.5. Vitamin E og ferulinsyre bidrar til å stabilisere c-vitamin. L-askorbinsyre (en syntetisk form av C-vitamin) er noe mer stabil enn "naturlig" c-vitamin. Askorbinsyre og L-Askorbinsyre kan være effektive i en så lav konsentrasjon som 5%. Når det gjelder serumet fra Klairs, så inneholder det verken E-vitamin eller ferulinsyre. Imidlertid hevder produsenten at de har klart å gjøre c-vitaminet mer stabilt med en ny stabiliseringsteknologi, men det kan man muligens ta med en neve salt. TS må jo uansett bare prøve, jeg ser at produktet får positiv omtale rundt om på nettet.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #11 Skrevet 28. april 2020 18 minutter siden, Roci skrev: Ulike former av C-vitamin er stabile i en begrenset periode (vanligvis 1-3 mnd) under visse forhold. Alle c-vitaminserum må beskyttes mot luft og lys så godt det lar seg gjøre (ikke la flasken stå åpen, sørge for at korken er skrudd ordentlig på, oppbevar flasken mørkt og kjølig). Formuleringen av c-vitaminserumet, dvs. pH og stabiliserende ingredienser, har også betydning. Rent C-vitiamin - dvs. askorbinsyre, er stabilt ved en pH på under 3.5. Vitamin E og ferulinsyre bidrar til å stabilisere c-vitamin. L-askorbinsyre (en syntetisk form av C-vitamin) er noe mer stabil enn "naturlig" c-vitamin. Askorbinsyre og L-Askorbinsyre kan være effektive i en så lav konsentrasjon som 5%. Når det gjelder serumet fra Klairs, så inneholder det verken E-vitamin eller ferulinsyre. Imidlertid hevder produsenten at de har klart å gjøre c-vitaminet mer stabilt med en ny stabiliseringsteknologi, men det kan man muligens ta med en neve salt. TS må jo uansett bare prøve, jeg ser at produktet får positiv omtale rundt om på nettet. Så den positive tilbakemeldingen jeg ogaå, kanskje det virker de tre første månedene da. Eller den har andre virkestoffer folk opplever som gode. Har lest at niacinamine har lignende egenskaper som vitamin c, men er mer stabilt, vet du noe om det og om det passer for tørr hud? Ser det brukes mye på fet hud mot kviser, så ble usikker. Anonymkode: 8a534...06f
Roci Skrevet 28. april 2020 #12 Skrevet 28. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så den positive tilbakemeldingen jeg ogaå, kanskje det virker de tre første månedene da. Eller den har andre virkestoffer folk opplever som gode. Har lest at niacinamine har lignende egenskaper som vitamin c, men er mer stabilt, vet du noe om det og om det passer for tørr hud? Ser det brukes mye på fet hud mot kviser, så ble usikker. Anonymkode: 8a534...06f Det virker så lenge det ikke skifter farge, så det er jo bare å bruke det. Niacinamide kan helt fint brukes selv om du har tørr hud, men TO sitt niacinamide inneholder også sink, så det passer bedre for fet hud. Jeg har forsøkt det på min dehydrerte blandingshud, og opplevde at jeg ble stram og tørr. Her er noen alternaitiver du kan prøve som ikke er alt for dyre i innkjøp: https://www.kicks.no/kicks-beauty/hudpleie/ansiktspleie/ansiktsserum/even-skin-tone-serum-30-ml?gclid=EAIaIQobChMI_L7i79yK6QIVGYGyCh1T_Q5DEAQYCSABEgINZ_D_BwE (inneholder også en mild form for C-vitamin som er mer stabilt enn askorbinsyre, og dessuten e-vitamin. https://www.bangerhead.no/physicians-formula-no?product=cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&artgrp=&artnr=B055871&visa=1-24&Sort=SortSpecialDESC-111&Visn=Varum&limit=693 https://www.kicks.no/jorgobe/hudpleie/ansiktspleie/ansiktsserum/niacinamide-face-serum-50-ml?gclid=EAIaIQobChMIs-zu6-GK6QIViMCyCh1UggaMEAQYASABEgLDVPD_BwE Denne er et skikkelig budsjettkjøp, men inneholder ingen andre aktive virkestoffer enn niacinamide: https://no.feelunique.com/p/The-INKEY-List-Niacinamide-30ml?utm_source=GoogleBaseNO&utm_medium=gen&curr=NOK&gclid=EAIaIQobChMIsKmy--KK6QIVD6aaCh1yLwHLEAQYASABEgLHYfD_BwE&gclsrc=aw.ds#fo_c=1947&fo_k=62b51e2a1b97ee38f61bc54dd3478cf2&fo_s=gplano. Selv om det står at denne er beregnet på uren/fet hud, så passer den til alle hudtyper, også tørr.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #13 Skrevet 28. april 2020 22 minutter siden, Roci skrev: Det virker så lenge det ikke skifter farge, så det er jo bare å bruke det. Niacinamide kan helt fint brukes selv om du har tørr hud, men TO sitt niacinamide inneholder også sink, så det passer bedre for fet hud. Jeg har forsøkt det på min dehydrerte blandingshud, og opplevde at jeg ble stram og tørr. Her er noen alternaitiver du kan prøve som ikke er alt for dyre i innkjøp: https://www.kicks.no/kicks-beauty/hudpleie/ansiktspleie/ansiktsserum/even-skin-tone-serum-30-ml?gclid=EAIaIQobChMI_L7i79yK6QIVGYGyCh1T_Q5DEAQYCSABEgINZ_D_BwE (inneholder også en mild form for C-vitamin som er mer stabilt enn askorbinsyre, og dessuten e-vitamin. https://www.bangerhead.no/physicians-formula-no?product=cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&artgrp=&artnr=B055871&visa=1-24&Sort=SortSpecialDESC-111&Visn=Varum&limit=693 https://www.kicks.no/jorgobe/hudpleie/ansiktspleie/ansiktsserum/niacinamide-face-serum-50-ml?gclid=EAIaIQobChMIs-zu6-GK6QIViMCyCh1UggaMEAQYASABEgLDVPD_BwE Denne er et skikkelig budsjettkjøp, men inneholder ingen andre aktive virkestoffer enn niacinamide: https://no.feelunique.com/p/The-INKEY-List-Niacinamide-30ml?utm_source=GoogleBaseNO&utm_medium=gen&curr=NOK&gclid=EAIaIQobChMIsKmy--KK6QIVD6aaCh1yLwHLEAQYASABEgLHYfD_BwE&gclsrc=aw.ds#fo_c=1947&fo_k=62b51e2a1b97ee38f61bc54dd3478cf2&fo_s=gplano. Selv om det står at denne er beregnet på uren/fet hud, så passer den til alle hudtyper, også tørr. Tusen takk! Anonymkode: 8a534...06f
Scherbatsky Skrevet 28. april 2020 #14 Skrevet 28. april 2020 6 hours ago, AnonymBruker said: Så den positive tilbakemeldingen jeg ogaå, kanskje det virker de tre første månedene da. Eller den har andre virkestoffer folk opplever som gode. Har lest at niacinamine har lignende egenskaper som vitamin c, men er mer stabilt, vet du noe om det og om det passer for tørr hud? Ser det brukes mye på fet hud mot kviser, så ble usikker. Anonymkode: 8a534...06f Jeg har likt Alpha-H sitt vitamin B med niacinamide veldig godt. Har kjøpt mitt på Cult Beauty, men det finnes sikkert å få kjøpt andre steder. De har en liten størrelse også, slik at man kan prøve noen mnd først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå