Gå til innhold

Trenger å snakke om noe relatert til noe jeg såg på Youtube :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Begynte å lese om en ganske kjent kjendis, som hadde en stalker. Denne historien virket ganske sinnsyk, altså dette er jo noe av det verste jeg har lest egentlig, jeg synes faktisk synd på denne kjendisen.. Men denne stalkeren lagde da altså såkalte videodiaries til denne personen. Disse låg da på Youtube, noen linket dem. Så jeg trykket for å så hvordan personen snakket og såg ut. Men etter noen minutter inni videoen så kommer et klipp som jeg skulle ønske jeg ikke så, og skjønner heller ikke hvordan sånt kan ligge på youtube? Vi snakker altså om at personen gjør noe fryktelig mot seg selv. Jeg hadde bare ikke forventet at dette skulle være på YOUTUBE Av allle steder. Følte meg sint og kvalm etterpå. Hvorfor ligger sånne klipp der ?

Disse videodagbøkene ble laget på 90talet vel og merke, så video kvaliteten var heldigivs ikke så bra. Men likevel, synes jeg kunne vært foruten  å se det der...

Anonymkode: 762cb...408

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det var altså ingen advarsel i videoen at den inneholdte noe grafisk. Det var det jeg ville frem til her..

Og det skal vel uansett være ganske trygt på Youtube liksom??

AnonymBruker
Skrevet

Rapporter til YouTube og snakk med noen du er trygg på.

Anonymkode: fb3ef...188

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hva var det vedkommende gjorde mot seg selv?😳

Anonymkode: 8e8cb...9ee

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags klipp? 

Anonymkode: e312c...492

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Rapporter til YouTube og snakk med noen du er trygg på.

Anonymkode: fb3ef...188

Ser ut som videoen har vært der ganske lenge. Den har ganske mange views.

Men ingen synes det er rart tydeligvis at sånt ligger på youtube?

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken kjendis?

Anonymkode: d09b5...eff

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags klipp? 

Jeg kommer ikke til å poste noe link. Men kort fortalt: personen begikk selvmord :(

Denne stalkeren tok sitt eget liv fordi kjendisen han var besatt av datet noen han ikke likte... helt sykt egentlig.

Men denne personen var jo tydeligivs mentalt ikke bra. Jeg trykket bare på videodagbøkene fordi jeg var nysgjerrig på å se hvordan denne personen tenkte... og uansett skal jo Youtube være trygt. Hadde ikke trodd at noe sånt skulle ligge på youtube.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken kjendis?

Anonymkode: d09b5...eff

Bjork.

Alle vet nok hvem denne sangeren er uansett.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva var det vedkommende gjorde mot seg selv?😳

Anonymkode: 8e8cb...9ee

Vel personen skøyt seg selv.

:(

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare føler meg skremt over det jeg så... Fordi det var så uventet liksom.

:(

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sett den samme videoen, og det er advarsel helt i starten.

Anonymkode: c9e14...136

AnonymBruker
Skrevet

Og foresten, hvis man er så skjør, så bør man ikke se videoer merket med live leak i hjørnet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sett den samme videoen, og det er advarsel helt i starten.

Jeg fikk ikke med meg noe advarsel jeg? Sikkert på at det var den samme videoen?

AnonymBruker
Skrevet

Ikke helt det samme, men for endel år tilbake så satt jeg å klikket meg igjennom videoer av hjemmevideoer av bryllup i andre land, Storbritannia, USA, Russland, Asia, Midtøsten. Jeg bare klikket meg videre av det som kom opp av forslag, der og da ble det bare interessant å se hvordan folk gjorde det forskjellige steder.

Så var jeg der da, og så på en hjemmevideo fra et bryllup fra et -stan land. Tittelen på videoen var på språket i det landet, aner ikke om det stod noe spesielt, men merket ikke noen advarsel av noe slag i hvertfall. Bryllupet gikk sin gang, og festen etterpå. Videoen var tatt midt i den store folkemengden, og en kunne se brudeparet så vidt oppi et "kaos" av folk. Plutselig begynner det å smelle, de skyter med gevær opp i lufta, og så ser en plutselig at en person retter geværet mot en annen person og trykker av, personen faller død om. Gjestene skriker og det tar helt av, folk løper hit og dit, noen flykter, noen samler seg rundt den som falt om. Videoen avsluttes.

Jeg satt helt i sjokk, ble jo helt satt ut..! Spolte tilbake, var det riktig det jeg så? Joda.. Men det var altså sikkert 15min med en helt normal bryllupsvideo først, med tradisjonelle ritualer med prest/imam (usikker på hvilken religion) først, deretter dans og musikk osv.

Jeg rapporterte aldri den videoen, ble så kvalm at jeg bare gikk ut av det hele og sletta loggen min. Angret etterpå på at jeg ikke rapporterte, men tittelen var jo på et -stan språk så kunne jeg jo ikke finne den igjen. Prøvde, men nei.

Dette var lenge før YouTube begynte å sjekke så mye som de gjør nå, i dag er det jo mye mer som blir sensurert og fjernet enn det var for sånn 10-år siden.

Drøyt at du fikk sett noe slikt der i dag.

Hvor mange år siden er det den ble lagt ut? Ville rapportert.

Anonymkode: 785ed...07b

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke helt det samme, men for endel år tilbake så satt jeg å klikket meg igjennom videoer av hjemmevideoer av bryllup i andre land, Storbritannia, USA, Russland, Asia, Midtøsten. Jeg bare klikket meg videre av det som kom opp av forslag, der og da ble det bare interessant å se hvordan folk gjorde det forskjellige steder.

Så var jeg der da, og så på en hjemmevideo fra et bryllup fra et -stan land. Tittelen på videoen var på språket i det landet, aner ikke om det stod noe spesielt, men merket ikke noen advarsel av noe slag i hvertfall. Bryllupet gikk sin gang, og festen etterpå. Videoen var tatt midt i den store folkemengden, og en kunne se brudeparet så vidt oppi et "kaos" av folk. Plutselig begynner det å smelle, de skyter med gevær opp i lufta, og så ser en plutselig at en person retter geværet mot en annen person og trykker av, personen faller død om. Gjestene skriker og det tar helt av, folk løper hit og dit, noen flykter, noen samler seg rundt den som falt om. Videoen avsluttes.

Jeg satt helt i sjokk, ble jo helt satt ut..! Spolte tilbake, var det riktig det jeg så? Joda.. Men det var altså sikkert 15min med en helt normal bryllupsvideo først, med tradisjonelle ritualer med prest/imam (usikker på hvilken religion) først, deretter dans og musikk osv.

Jeg rapporterte aldri den videoen, ble så kvalm at jeg bare gikk ut av det hele og sletta loggen min. Angret etterpå på at jeg ikke rapporterte, men tittelen var jo på et -stan språk så kunne jeg jo ikke finne den igjen. Prøvde, men nei.

Dette var lenge før YouTube begynte å sjekke så mye som de gjør nå, i dag er det jo mye mer som blir sensurert og fjernet enn det var for sånn 10-år siden.

Drøyt at du fikk sett noe slikt der i dag.

Hvor mange år siden er det den ble lagt ut? Ville rapportert.

Anonymkode: 785ed...07b

Huff, det høres grusomt ut å måtte sett.

Av og til lurer jeg på om internettet var en feil.

Tror det var 2018 ? mener jeg

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

YouTube har flere filmer med selvmord, og andre filmer av f.eks store skader. Man bør være forsiktig med hva man ser på, dersom slike filmer og bilder påvirker en såpass. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

YouTube har flere filmer med selvmord, og andre filmer av f.eks store skader. Man bør være forsiktig med hva man ser på, dersom slike filmer og bilder påvirker en såpass. 

Synes det er ganske merkelig at sånt får lov til å ligge på youtube, som er kjent for å sensure bare ord liksom...

men slike videoer er greit? Forstå det den som kan.

• Liker 4
Skrevet

Nøyaktig hva vil du snakke om? Hvor traumatiserende det var for deg? 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er ganske merkelig at sånt får lov til å ligge på youtube, som er kjent for å sensure bare ord liksom...

men slike videoer er greit? Forstå det den som kan.

Det blir sensurert for at de som lager skal kunne tjene penger på videoen. Videoer uten mål om å få inn penger blir ikke sensurert. 

Anonymkode: 46864...0bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...