Gå til innhold

Visiblin

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Virker visiblin som enkelte andre avføringsmidler med knip eller sterk trang til å gå på do? Dere som har brukt det, hvordan blir konsistensen på avføringen? Blir den veldig bløt eller normal? Hvilke erfaringer har dere med det?

Anonymkode: 0a0a4...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nå har jeg bare brukt den i 1 uke, jeg har også bare tatt 1 måleskje om dagen. Jeg har ibs, så for meg er sterk dotrang ikke uvanlig, ikke sikkert det har sammenheng med Vi-siblin. Har ikke hatt mageknip, kun for meg vanlige smerter. Konsistensen på avføringen har blitt normal, men det vil jeg tro er individuelt kombinert med dose (det står at du skal finne en vedlikeholdsdose som passer deg).

Anonymkode: 4d1e2...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg bare brukt den i 1 uke, jeg har også bare tatt 1 måleskje om dagen. Jeg har ibs, så for meg er sterk dotrang ikke uvanlig, ikke sikkert det har sammenheng med Vi-siblin. Har ikke hatt mageknip, kun for meg vanlige smerter. Konsistensen på avføringen har blitt normal, men det vil jeg tro er individuelt kombinert med dose (det står at du skal finne en vedlikeholdsdose som passer deg).

Bruker du det for løs eller hard mage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi-siblin kan brukes for IBS både med løs og hard avf. Det binder sammen avf. og på den måten hjelper det mot løs avf, men samtidig irriterer det litt noe som øker tarmmotorikken, som igjen gjør at du unngår at avføringen blir liggende lenge i tarmen.. 

Anonymkode: d2909...06f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruker du det for løs eller hard mage?

Mot hard mage. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Visiblin er noe som har virket best mot min kroniske forstoppelse, ingen ekstra luft smerter og avføringen blir normal i konsistensen og jeg får kommet på do hver dag. Eneste ulempen er at man må drikke det hver dag og det smaker ikke spesielt godt. Jeg bruker nå lactulose i steden fordi det er litt mer effektivt å bare ta en liten shot på kvelden og jeg kommer på do på formiddagen dagen etter, men tror Visibil er mer skånsomt mtp hvordan tarmene jobber (blir mer naturlig) 

Anonymkode: ff509...58d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Visiblin er noe som har virket best mot min kroniske forstoppelse, ingen ekstra luft smerter og avføringen blir normal i konsistensen og jeg får kommet på do hver dag. Eneste ulempen er at man må drikke det hver dag og det smaker ikke spesielt godt. Jeg bruker nå lactulose i steden fordi det er litt mer effektivt å bare ta en liten shot på kvelden og jeg kommer på do på formiddagen dagen etter, men tror Visibil er mer skånsomt mtp hvordan tarmene jobber (blir mer naturlig) 

Jeg blander det i yoghurt😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er godt jeg :laugh:

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blander det i yoghurt😊

Jeg også, tror det hadde smakt dritt hvis jeg skulle drikke det i vann eller noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...
AnonymBruker skrev (På 26.4.2020 den 17.36):

Virker visiblin som enkelte andre avføringsmidler med knip eller sterk trang til å gå på do? Dere som har brukt det, hvordan blir konsistensen på avføringen? Blir den veldig bløt eller normal? Hvilke erfaringer har dere med det?

Hos meg blir den både bløt og hard. Men mye avføring som ligner på diare. Men nå kommer ihvertfall alt  ut. Så nå har jeg det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man på do oftere eller med kortere varsel med visiblin eller er det bare at avføringen blir sunnere?

Anonymkode: c0ec4...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar en tskje blandet ut i ett glass vann hver kveld og går normalt på do hver morgen, normal avf. Har kronisk forstoppelse noen år og har vel prøvd hele apoteket og helsekosten for noe som funker godt. Visiblin og Fiberhusk er det som fungerer best over tid og det er kun helt naturlige ingredienser. Man kan evt ha det i youghurt eller bruke det i brød feks også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Må man på do oftere eller med kortere varsel med visiblin eller er det bare at avføringen blir sunnere?

Jeg går to ganger i døgnet, det fungerer veldig bra. Og alt kommer ut. Så mye bedre nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaeols skrev (2 minutter siden):

Jeg går to ganger i døgnet, det fungerer veldig bra. Og alt kommer ut. Så mye bedre nå. 

Hvor ofte/sjeldent gikk du før da? Jeg går annenhver dag men har ikke problemer med det eller forstoppelse. Har noen ganger diaré og legen mente visible ville hjelpe mot hemoroider?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal normalisere avføringen. Få normal konsistens. Er du plaget med løs mage skal den bli hardere og er du plaget med hard mage skal den bli mykere. Altså bli normal. Men du må ha riktig dosering. Ikke for mye og ikke for lite. Og den irriterer også tarmen, slik mange avføringsmidler gjør, så hjelper mot fortoppelse ved at tarmen hjelper deg med å bli kvitt avføringen mer effektivt 

Anonymkode: 0e5a1...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvor ofte/sjeldent gikk du før da? Jeg går annenhver dag men har ikke problemer med det eller forstoppelse. Har noen ganger diaré og legen mente visible ville hjelpe mot hemoroider?!

Da var jeg på do minst fem ganger i døgnet, og det var mye diare  . Nå blir tarmen tømt, selv om det er myk avføring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...