Gå til innhold

Kaste hundedritt-poser i andres søppelspann. Ok eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor ved skogen, og opplever at spannet vårt ofte har svarte bæsjeposer kastet oppi. 

Jeg er litt delt. Det er jo mye bedre enn at de blir liggende i skogen slik mange gjør- samtidig skulle jeg ønsket at hundeeierne tok dritten med hjem til seg selv. 
Det lukter jo grusomt. 

Hva tenker dere, ok eller frekt? 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min del er det ok. Både til hundeposer og annen småsøppel. Heller det enn at de kaster det på bakken. 

• Liker 34
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det tar ingen plass, så det mener jeg er greit.

Anonymkode: c20bc...5d3

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Helt ok for min del. Har ikke hund selv, men forstår at man ikke vil måtte bære på en bæsj om man går på lang tur med hunden. 

Anonymkode: 94886...065

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også litt delt. Som andre sier, mye bedre enn at de blir liggende på gaten eller i skogen, men er ikke noe kjekt med den lukten det kan bli i solsteiken av sånt. Synes i det minste folk bør knyte dobbel pose før de låner andres søppelspann. 

Anonymkode: 3d2f6...477

• Liker 5
Skrevet

Heller det enn at de kaster det rundt i skogen, henger det på gjerder og greiner osv. Så lenge de knyter posen godt må de gjerne kaste det i vår dunk. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvis folk klarer å hive dritten der det står restavfall (som hentes hver uke) og ikke i dunken for papir eller glass er det greit nok... 

Anonymkode: 80506...ce8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ta dritten med hjem. Så pass må man da klare å gjøre. Det samme regner jeg med at folk gjør med annet søppel de drar med seg ut i naturen (eller hvor som helst). Er lei av å finne søppel i fjellet, skogen osv. Klarer man å bære med det med seg, må man også klare å få det med seg hjem. Og nei, det er ikke ok å bruke min søppelkasse til dritten fra hunden din, ta den med hjem. Ikke faen om det skal lukte ekstra dritt fra søppelkassen grunnet late hundeeiere. 

Anonymkode: 14af0...5b5

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Nå kan jeg aldri tenke meg at et søppelspann kan lukte roser og parfyme verken med eller uten hundedritt. Det er et søppelspann folkens😉 Synes det er helt greit så lenge en knyter posen, har full forståelse for at en ikke ønsker å gå med hundedritt posen i evigheter.

Anonymkode: daf95...9f1

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke hund, men har brukt å hive småsøppel i andres spann. Går greit om noen vil bruke vår bøtte til å hive småting. 

Anonymkode: 98af1...6f1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er helt greit om noen kaster i min. Med skikkelig knute på, såklart. 

Anonymkode: acede...2e5

Skrevet

Ikke noe problem. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener å ha lest at man ikke eier rettighetene til sitt eget søppel og søppelspann. Det er kommunalt. Man kan også lovlig fritt forsyne seg ut av Andreas søppelbøtter.

Anonymkode: 0c9c0...62f

• Liker 4
Skrevet
25 minutter siden, Blålilla skrev:

Vi bor ved skogen, og opplever at spannet vårt ofte har svarte bæsjeposer kastet oppi. 

Jeg er litt delt. Det er jo mye bedre enn at de blir liggende i skogen slik mange gjør- samtidig skulle jeg ønsket at hundeeierne tok dritten med hjem til seg selv. 
Det lukter jo grusomt. 

I kommunen her jeg bor får alle husstander tilsendt et klistremerke til søppelkassa hvor det er er en illustrasjon som indikerer at her kan du kaste hundeposer. Så når jeg er på tur med dyret legger jeg posen med hundemøkk i en søppelkasse med slikt merke og ikke i en det ikke er merke på... Tenker at folk er delt om spørsmålet og da er dette en fin ordning som løser problemer for alle

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Nå stinker søppelkasser uansett, så om noen slenger poser med hundedritt i kassa er helt greit. 

Anonymkode: 1b32c...177

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener å ha lest at man ikke eier rettighetene til sitt eget søppel og søppelspann. Det er kommunalt. Man kan også lovlig fritt forsyne seg ut av Andreas søppelbøtter.

Kun Andreas, ikke Pias! 

Anonymkode: 7a1f5...b42

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kan ikke stemme for private husholdninger ihvertfall. Vi får jo faktura utifra hvor mange tømminger vi har. 

Anonymkode: cb350...b2a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Min søppelbøtte stinker av bæsjebleier allerede, så helt i orden hvis noen vil  bruke den til hundebæsj. Heller det enn å kaste posen på bakken, i hvert fall!

Anonymkode: ef304...c4c

• Liker 4
Skrevet (endret)
35 minutter siden, Blålilla skrev:

Det lukter jo grusomt. 

Det er helt greit så lenge man veksler litt på. Merker på hytta til besteforeldrene mine så er folk så frekke at dem fyller søppeldunken vår med ting og tang. Med ting som egentlig ikke skal være oppi søppeldunken engang. Har til og med sett batteri oppi restavfall søppeldunk!

Men, det med bæsjeposer syns jeg er greit så lenge man veksler det med naboene og at det ikke blir kastet alt oppi vår. Da blir det fort veldig mye om de går 2-4 turer med hunden om dagen!

Endret av Lasox
Skrevet

Jeg syns ikke det er ok og jeg kaster ikke søppel, verken drittposer eller annet, i andres dunk. Jeg kaster gjerne i søppelbøtter utenfor butikk eller på busstopp hvis jeg passerer det på veien. Jeg klarer å bære en bæsjepose på tur, det veier tross alt ikke SÅ mye. ;)

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...