Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alder og hva kjøper du? 

Anonymkode: f9c75...0e5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

30 000

Anonymkode: 8736e...8aa

• Liker 1
Skrevet (endret)

asdf

Endret av prt90
AnonymBruker
Skrevet

6 måneder. Koster ikke akkurat så mye.

Et kjapt overslag:

200 kr bleier

400 kr i mat (grøt, grønnsaker og frukt som blir mos. En smoothie i ny og ne.)

400 kr i klær. (Har arvet det meste, men trenger innimellom noe nytt tøy.)

Anonymkode: 5e10c...0db

AnonymBruker
Skrevet

400 kr for klær i måneden? 😊

AnonymBruker
Skrevet

Bleier 40 kr * 2-3 pakker er vel mellom 80 og 120 kr

Våtservietter 60 kr * 3 pakker i mnd =180 kr

Såpe kjøpt i fjor til 20 kr som har vart til nå.. 1,5 kr 

Klær har jeg arvet så har kjøpt 2 pakker strømpebukser til 120 kr tilsammen. 

Mat inngår i matbudsjettet 12.000 på 6 pers. 

Pluss 4 pk mme i mnd. 400 kr. 

Anonymkode: d3e3e...40b

AnonymBruker
Skrevet

14 månader.

Bruker omtrent detta.

- MME
- Havremel til å laga graut.
- Skifte ut silikontutar hypping (eg er nøye på sånt).
- Liten del av det vi spiser, lage stort sett mat til to fordi hen ikkje ete så mykje som.
- Månadsforbruk av bleier (varierer, skifter oftare heima enn i barnehagen)
- Barnehageplass (3525kr)
- Klær (lite, vi har kjøpt mykje brukt og berekne barnetrygda på uteklær og sko).
- Våtservietter (bruke ein del klutar og, som vi vaske).
- Månadsforburk av tran
- Til tider apotekvarer, men ikkje fast kvar månad.

Veit ikkje kva vi faktisk bruker, tippa det er rundt 5000kr.

Ellers er babyer og småbarn ikkje så dyre som tenåringar som vil ha iphone22, moteklær og utelønn o.s.v

Anonymkode: edc20...4eb

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert gjennomsnittlig. Jeg feks kjøper klær for 1000kr en måned, så handler jeg ikke noe de to neste feks. 

Anonymkode: cd85f...e6a

AnonymBruker
Skrevet

Godt spørsmål! Har ikke regnet på det, men kan gjøre et overslag kanskje. Er 10 mnd. Vi bruker finn.no og Tise mye, og selger unna alt som er ferdig med en gang pga liten leilighet. Selger ofte ting igjen for omtrent det samme jeg kjøpte for, feks kjøpte brukt vippestol for 550,-, solgte den for 500,-. Var fortsatt like pen. Har fått store, dyre ting som vogn og bilstol i gave fra besteforeldrene. Så for oss er det ikke så dyrt enda, men tipper vi vil merke det når bh begynner til høsten mtp mer utetøy og sko osv. Skal skrive smarte ønskelister til bursdag og jul!

- Bruker Lillego bleier, kanskje 2 pakker i mnd? Ca 100-lappen
- 1/2 pakke våtservietter (bruker mest kluter og vasker dem på 60 etter bruk. Våtservietter er kun på tur der det ikke er vask) 10,-
- Bruker vel 1 stor pakke Hipp i mnd, tar ca 1 flaske på dagtid og ammer morgen/kveld: 120-ish
- Spiser samme mat som oss, så lager ikke så mye ekstra. Men spiser en del brød, egg, frukt til lunsj og frokost. 5-600,- kanskje
- Klær: så langt har vi bare arvet, fått og kjøpt brukt, tipper 200,- i mnd
- Diverse ting: apotekvarer, solskjerm til vogna, drikkeflaske, trappegrind, bæresele, ting til barnerommet, evnt leker, inngang på babysang osv: ca 500,- i mnd om man fordeler fra et helt år (kan hende det er mer også, litt vanskelig synes jeg)
- Forsikring: Husker ærlig talt ikke hva den er på.. 150,- kanskje?

Bruker også en del mer strøm pga mer klesvask og tørketromling. Aner ikke hva det kommer på. 

Så rundt 1500/mnd det første året. 

Anonymkode: a835b...58d

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

14 månader.

Bruker omtrent detta.

- MME
- Havremel til å laga graut.
- Skifte ut silikontutar hypping (eg er nøye på sånt).
- Liten del av det vi spiser, lage stort sett mat til to fordi hen ikkje ete så mykje som.
- Månadsforbruk av bleier (varierer, skifter oftare heima enn i barnehagen)
- Barnehageplass (3525kr)
- Klær (lite, vi har kjøpt mykje brukt og berekne barnetrygda på uteklær og sko).
- Våtservietter (bruke ein del klutar og, som vi vaske).
- Månadsforburk av tran
- Til tider apotekvarer, men ikkje fast kvar månad.

Veit ikkje kva vi faktisk bruker, tippa det er rundt 5000kr.

Ellers er babyer og småbarn ikkje så dyre som tenåringar som vil ha iphone22, moteklær og utelønn o.s.v

Anonymkode: edc20...4eb

Trenger baby mme når han er 14 måneder? Kan han ikke drikke kumelk fra 1 år?

Anonymkode: 16394...e46

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En liten digresjon, men hvordan klarer dere å bruke to pakker bleier på en måned?! Her er det gjerne 40 bleier i pakka, det betyr færre enn tre bleier i døgnet?! Vi bruker opp mot 8-10 bleier per døgn, har kanskje tre bæsjebleier som tas med en gang, flere saftige tissebleier og så blir det fort noen hyppige bytter om feks bæsjebleia kom fort etter ei tissebleie. Ungen er snart året. Vi bruker med andre ord 5-6 pakker med bleier i måneden, så det blir mellom 200 og 300 kroner avhengig av type. Bruker oftest de fra Rema 1000.

Anonymkode: 53b3b...557

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert gjennomsnittlig. Jeg feks kjøper klær for 1000kr en måned, så handler jeg ikke noe de to neste feks. 

Anonymkode: cd85f...e6a

Det er gjennomsnittlig ja. Siden baby bare er 6 måneder er det mye som blir smått for fort. 

Anonymkode: 5e10c...0db

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

En liten digresjon, men hvordan klarer dere å bruke to pakker bleier på en måned?! Her er det gjerne 40 bleier i pakka, det betyr færre enn tre bleier i døgnet?! Vi bruker opp mot 8-10 bleier per døgn, har kanskje tre bæsjebleier som tas med en gang, flere saftige tissebleier og så blir det fort noen hyppige bytter om feks bæsjebleia kom fort etter ei tissebleie. Ungen er snart året. Vi bruker med andre ord 5-6 pakker med bleier i måneden, så det blir mellom 200 og 300 kroner avhengig av type. Bruker oftest de fra Rema 1000.

Da har nok dere høyt forbruk av bleier. Sånt er forskjellig. Vi er på 5 i døgnet kanskje? En på morgenen, den sover han første lur i også, tisser lite på morgenkvisten. Ny bleie etter første lur om den er våt, eventuelt venter vi til han har bæsja. Ny bleie før ettermiddagslur, og den er på frem til kvelden. Bæsjer 1 gang eller 2, så 4-5 bleier i døgnet her.

Anonymkode: 816a6...26d

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en på snart 6 uker. 

MME: ca. 600 kr (4 nan pro 1 bokser i måneden ) 

Bleier: 300 - 400 kr (går med 10-14 bleier i døgnet) 

klær: 500 kr i gjennomsnitt 

Totalt ca 1500 kr i måneden...

Anonymkode: 34b07...41a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser at vi bruker jævlig mye mer bleier enn folk her. Hun er bare en måned gammel da, men hvordan får dere til med så små å bare kjøpe noen bleiepakker i måneden? Vi bruker 1.5 bleiepakke i uka. 

Anonymkode: c1bd9...9b8

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg ser at vi bruker jævlig mye mer bleier enn folk her. Hun er bare en måned gammel da, men hvordan får dere til med så små å bare kjøpe noen bleiepakker i måneden? Vi bruker 1.5 bleiepakke i uka. 

Anonymkode: c1bd9...9b8

ville for det første bytta til lillego eller änglamark om du ikke alt har det. Blir mye rimeligere! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg som sa to pakker i mnd. Er 38 stk i pakka fra lillego. Vår på nærmere året bæsjer på do, ca 1 gang om dagen. Så da blir det kanskje 2 bleier på dagtid og 1 på natt. Tisser også en del på do om morgenen, så holder seg nok. Funker nok ikke på alle barn, men har funka veldig greit for oss. Brukte fort 10-20 bleier de første 3 mnd da 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg som sa to pakker i mnd. Er 38 stk i pakka fra lillego. Vår på nærmere året bæsjer på do, ca 1 gang om dagen. Så da blir det kanskje 2 bleier på dagtid og 1 på natt. Tisser også en del på do om morgenen, så holder seg nok. Funker nok ikke på alle barn, men har funka veldig greit for oss. Brukte fort 10-20 bleier de første 3 mnd da 

1 åring som går på do?? 

Anonymkode: 33ebb...09d

AnonymBruker
Skrevet

Ikke så mye. Hun er 6 mnd gammel, bruker ca 150 kr på bleier (anglamark, store og billige pakker), 30 kr på tørre stellekluter (6 pakker for 100kr, holder ca 2 mnd men brukes på storebror også så ca tall) og 70-100? kr på mat :) akkurat begynt å introdusere fast føde så den posten vil jo stige litt etterhvert 😊 klær arver vi for det meste, men kjøper litt og da helst brukt. Si 150 kr mnd da, for kjøper ikke hver mnd. Så 4-500 kr mnd kan vi si det koster her i hus med baby 😊

Anonymkode: dfad6...cd7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...