Gå til innhold

Måling av BH-størrelse, hva er det jeg ikke skjønner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sjekket hvordan man måler, jeg har 69cm under bysten og 81cm i bryststørrelse. Ifølge skjemaet skal jeg da kanskje ha en 65A og hekte på den ytterste, eller kanskje 75A og ha den på det strammeste. 

Greia er at disse størrelsene brukte jeg på barneskolen! Får dem jo såvidt over ene puppen  nå, for å sette det på spissen. Jeg brukte 75B en god stund, men har brukt myke BHer der det bare står XS eller S. Jeg byttet til myke fordi bøyleBH, generelt BHer med kopper har alltid føltes så feil ut, enten vrir de på seg, skaper mellomrom mellom pupp og cup, for løse, for stramme osv. Om jeg prøvde noe annet enn 75B så var det jo helt krise patetisk. 

Har jeg bare ikke en kropp lagd for BH? 

Anonymkode: 7ae66...03d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

80C er akkurat like stor som 75B og 70A. 

90E er like stort som 85D, 80C, 75B og 70A

Anonymkode: ac7ea...8fa

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

80C er akkurat like stor som 75B og 70A. 

90E er like stort som 85D, 80C, 75B og 70A

Anonymkode: ac7ea...8fa

Feil.

80C tilsvarer en 75E eller 70D.
Går du ned 5 cm går du opp en bokstav.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Sånne måleskjema er ofte helt ubrukelige. Det er så stor forskjell mellom merker, snitt og stoff. Gå en i en skikkelig butikk og prøv :)

Anonymkode: 632cb...2ee

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sjekket hvordan man måler, jeg har 69cm under bysten og 81cm i bryststørrelse. Ifølge skjemaet skal jeg da kanskje ha en 65A og hekte på den ytterste, eller kanskje 75A og ha den på det strammeste. 

Greia er at disse størrelsene brukte jeg på barneskolen! Får dem jo såvidt over ene puppen  nå, for å sette det på spissen. Jeg brukte 75B en god stund, men har brukt myke BHer der det bare står XS eller S. Jeg byttet til myke fordi bøyleBH, generelt BHer med kopper har alltid føltes så feil ut, enten vrir de på seg, skaper mellomrom mellom pupp og cup, for løse, for stramme osv. Om jeg prøvde noe annet enn 75B så var det jo helt krise patetisk. 

Ifølge Change.com sin måling skal du bruke 60DD evt 65D.
Aldri kjøp en bh som du prøver på ytterste hakk og passer der, den vil utvide seg rundt ryggen og vil da bli over tid for stor for deg rundt ryggen og vil skli oppover og gi deg smerter i ryggen.
Er selv 67 rundt ryggen og foretrekker å bruker 65 i str da 60 er ubehagelig. 70 blir fort for stor for meg. Bruker forskjellige cuper alt ettersom hvilken type modell det er. En balconett må jeg gå opp i cup på, for den vil ikke dekke brystvorten min, mens en heldekkende er bedre i en str ned i cup.

https://www.change.com/no/bra-guide

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, Narad skrev:

Aldri kjøp en bh som du prøver på ytterste hakk og passer der, den vil utvide seg rundt ryggen og vil da bli over tid for stor for deg rundt ryggen og vil skli oppover og gi deg smerter i ryggen.
Er selv 67 rundt ryggen og foretrekker å bruker 65 i str da 60 er ubehagelig. 70 blir fort for stor for meg. Bruker forskjellige cuper alt ettersom hvilken type modell det er. En balconett må jeg gå opp i cup på, for den vil ikke dekke brystvorten min, mens en heldekkende er bedre i en str ned i cup.

Ja man kan jo drømme om en BH fra Change... 😂 Passer ikke i mitt budsjett! Men takk for svar. Stoler mer på Change enn den jeg brukte. 

AnonymBruker
Skrevet
På 26.4.2020 den 17.42, AnonymBruker skrev:

Ja man kan jo drømme om en BH fra Change... 😂 Passer ikke i mitt budsjett! Men takk for svar. Stoler mer på Change enn den jeg brukte. 

Change bruker andre størrelser enn andre merker, så du kan ikke bare overføre skjemaet, dessverre.

Finn ut hvilken størrelse som passer best rundt (65 eller 70) først. Den skal sitte stramt, men ikke ubehagelig. Prøv så forskjellige modeller og cup-størrelser med samme vidde til du ser hva som passer best.

Anonymkode: 6c7bf...366

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 26.4.2020 den 17.05, Narad skrev:

Det er jo akkurat derfor du bør tilpasse BHen på ytterste hakk. Når den utvider seg kan du nemlig flytte innover til neste hakk, men om du har tilpasset den innerst har du ingen flere muligheter til å stramme inn. 

Anonymkode: e2898...2df

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En ting jeg lærte når jeg hadde meg en runde for å finne en bh, ikke alle størrelser er de samme. Altså en 75B i et merke er ikke det samme som i et annet, selv om det skal være det.

Jeg ville tatt med meg målingene og hatt meg en prøve runde. Ta med deg størrelsen du «skal» ha, noen større, og prøv deg frem til hva du skal bruke. Vet ikke om korona-situasjonen kan gjøre det vanskelig me prøving, men evt. når de åpner igjen.

Jeg fant en fantastisk en, uten padding, med spiler. Den har en uvanlig form, spilene går høyt opp i midten, og passer meg perfekt. Det er mange ulike passformer ol. på BH og ikke minst på selve brystet som spiller inn.

Med litt arbeid så kan du finne den perfekte BH 😄

Anonymkode: 90eab...2cd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv 66 cm rundt, men føler 65 er for stramt. Jeg liker ikke å ha en kjempestram BH, så jeg kjøper konsekvent 70B i stedet for 65C som egentlig var anbefalt til meg ut i fra målene mine. Jeg tenker at om man sliter med å finne rett størrelse selv, så kan man få hjelp blant annet på change (ikke at jeg synes de har særlig godt utvalg, så kjøper stort sett Triumph jeg da). 

Anonymkode: 3ec25...852

AnonymBruker
Skrevet

Samme her, kan ikke ha bh som er for stram. Har blitt målt hos Change og kjøpte et par bh der som jeg aldri kunne bruke, de var for stramme. De vil kanskje gjøre deg glad, og antyder at du har mindre omkrets størrelse og større cup størrelse enn du trodde, men er jo null vits, hvis det resulterer i kjøp av bh som ikke kan brukes. 

Anonymkode: e90ea...adc

AnonymBruker
Skrevet
På 26.4.2020 den 15.57, AnonymBruker skrev:

Jeg også, samme mål og kjøper 75 D på HM. A glem det 🙈

Anonymkode: ebd3a...954

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...