AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #1 Skrevet 26. april 2020 Jeg har tatt vare på en del grønnsaksskrell og biter som har vært litt dårlig. Kan man blande dette rett i jorden når man dyrker? Hakke i små biter? Eller må man lage kompost først? Har lite penger for tiden så kan ikke investere i bokashi enda. Anonymkode: 126b3...43c
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #2 Skrevet 26. april 2020 Ja, det kan man Vi har forresten bokashi i luft-tette bokser fra Biltema og strø fra Coop eller Clas Ohlson, trenger ikke investere i dedikert bokashi-sett. Anonymkode: 0df6e...050
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #3 Skrevet 26. april 2020 Jeg jorddekker med grønnsaksrester, funker knall. Men på vestlandet og andre steder der det er snegler er det kanskje mindre vellykket. Jeg blander også rett i jorden før såing/planting, og graver ned ved siden av plantene. Anonymkode: 64a20...23b
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #4 Skrevet 26. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, det kan man Vi har forresten bokashi i luft-tette bokser fra Biltema og strø fra Coop eller Clas Ohlson, trenger ikke investere i dedikert bokashi-sett. Anonymkode: 0df6e...050 Hvor lang tid tar det før du kan bruke komposten? Bør den stå inne eller ute? Anonymkode: 126b3...43c
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #5 Skrevet 27. april 2020 De som har selve jordfabrikken inne i varmen sier den kan brukes etter noen uker. Hos oss tar det ca to uker å fylle en dunk, så skal det fermentere i to uker, og nå har jeg den blandet med jord i garasjen. Har også fylt i noen krukker ute som er sådd i, slik at den er omdannet når røttene kommer så langt ned. Anbefaler at du leser på bokashinorge.no Anonymkode: 0df6e...050
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #6 Skrevet 27. april 2020 11 hours ago, AnonymBruker said: Ja, det kan man Vi har forresten bokashi i luft-tette bokser fra Biltema og strø fra Coop eller Clas Ohlson, trenger ikke investere i dedikert bokashi-sett. Anonymkode: 0df6e...050 Bokashiboksen har også tappekran, men det er kanskje ikke nødvendig? Anonymkode: 2d139...cee
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #7 Skrevet 27. april 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bokashiboksen har også tappekran, men det er kanskje ikke nødvendig? Anonymkode: 2d139...cee Sikkert kjekt å ha, hvertfall hvis man har større mengder eller mye fuktig avfall, men har ikke savnet det. Har brukt litt kull og noen få tørkepapirark. Du får også kjøpt billigere sett på clas ohlson med tappekran. Anonymkode: 0df6e...050
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #8 Skrevet 27. april 2020 Dette var spennende, så dette må jeg lære mer om. Det blir ikke noe mark og fluer i det siden det skal være i lufttett boks?? Anonymkode: dd679...36a
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #9 Skrevet 27. april 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette var spennende, så dette må jeg lære mer om. Det blir ikke noe mark og fluer i det siden det skal være i lufttett boks?? Anonymkode: dd679...36a Jeg har ikke hatt problemer med det, men har ikke de åpne prosessene innendørs. Kun lukkede bokser her! Anbefaler bokashinorge.no, eller bare Google. Det er jo litt jobb, men for meg som liker hage og som trenger en del god jord er det flott. Anonymkode: 0df6e...050
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå