AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #1 Skrevet 26. april 2020 Jeg skal gifte meg i høst og har begynt å planlegge bryllupet. Både jeg og mannen min har store familier så det vil bli rundt 80-90 stk som er kun familie, også tenker vi å be noen få kollegaer i tillegg. Typ 2-3 kollegaer hver som man har veldig god kontakt med. Greia er at ingen av oss har noen kontakt med kjærestene til våre kollegaer og har derfor ikke lyst å be dem med i invitasjonen til våre kollegaer. Hva tenker folk om dette? Anonymkode: 1ffcd...7d3
Thea82 Skrevet 26. april 2020 #2 Skrevet 26. april 2020 Mitt inntrykk er at man i bryllup inviterer med følge, så noe annet ville jeg personlig synes var veldig mystisk. Men det er jo deres bryllup og opp til dere såklart. 4
The Kitten Skrevet 26. april 2020 #3 Skrevet 26. april 2020 Så lenge alle kollegaene blir invitert uten partner syns jeg det er OK. 5
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #4 Skrevet 26. april 2020 Synes det er OK, men synes dere skal forklare det til dem. Det hadde jeg satt pris på selv og forstått. Anonymkode: 7f6e8...92d
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #5 Skrevet 26. april 2020 Helt ok. Så lenge det gjelder flere kollegaer, og de kjenner hverandre fra før. Da har de hverandre. Anonymkode: 556a5...1f6 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #6 Skrevet 26. april 2020 Inviterer man virkelig kollegaer i bryllup hvis man ikke omgås med dem privat? Tenker da ikke på lønningspils, julebord osv. Anonymkode: f2cc7...efc 6
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #7 Skrevet 26. april 2020 Bryllup i høst??? Det hadde jeg IKKE tatt sjansen på å planlegge... Anonymkode: 90230...a85 9
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #8 Skrevet 26. april 2020 Helt ok hvis kollegaene er gode venner og de vet at ingens partnere blir invitert Anonymkode: 1f954...9b3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #9 Skrevet 26. april 2020 Man inviterer med følge. Hvis det er et problem for dere tenker jeg at dere like godt kan la være å invitere. Med så mange gjester kan jeg si at dere ikke får tid til å snakke så mye med alle likevel. Mesteparten av tiden går med til å sitte til bords, og det er få personer man snakker med da. Om dere velger å invitere (med partner) er det jo en fin mulighet til å få hilse på partnerene til kollegaene deres. Det betyr jo ikke at dere skal bli bestevenner. Hvorfor skal de "gidde" å komme i ditt bryllup (se din mann som de ikke kjenner) og du ikke gidde å hilse på deres partner? Anonymkode: f9dcb...74f 13
Ymra Skrevet 26. april 2020 #11 Skrevet 26. april 2020 Jeg mener det er helt innafor, både overfor kollegaer og for eksempel venninner. Så lite man får snakket med brudeparet, er faktisk ikke bryllup noen fantastisk måte å bli kjent på. Min erfaring er også at det ikke er så veldig morsomt å være i bryllup hvor man ikke kjenner brudeparet. Så hadde samboeren min blitt invitert i bryllupet til kollega som jeg ikke kjente, hadde det ikke gjort meg noen ting ikke å bli invitert. På samme måte hadde jeg storkost meg i bryllupet til min kollega uten å måtte ha med samboeren. Det er morsomt av og til å være alene på fest, og det er også godt å slippe å "passe på" samboeren når det er i en setting hvor jeg kjenner de involverte godt og han ikke kjenner noe. Kanskje spesielt i en så personlig setting som et bryllup er. 5
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #12 Skrevet 26. april 2020 Nei, det går ikke an. Anonymkode: 6fa4b...05b 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #13 Skrevet 26. april 2020 Jeg har vært i bryllup til kolleger uten å ha med partner og hadde selv noen fra jobben i mitt bryllup uten partner, null problem 😊 Anonymkode: 5bfd3...dbf 1
Gjest lillefrøkengrei Skrevet 27. april 2020 #14 Skrevet 27. april 2020 Det er deres bryllup og jeg skjønner veldig godt hvorfor dere ikke ønsker å ha folk i bryllupet deres som dere ikke kjenner i det hele tatt. Jeg tenker derfor at så lenge man behandler alle gjestene likt så bør ikke det være noe problem.
Anim92 Skrevet 27. april 2020 #15 Skrevet 27. april 2020 Personlig ville jeg gjerne blitt invitert i kollegaers bryllup uten følge, om jeg kjente de andre kollegaene som også var invitert, godt. Vi har masse å snakke om! I stedet for å stresse med at mannen min skal føle seg inkludert osv. 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #16 Skrevet 27. april 2020 13 minutter siden, Anim92 skrev: Personlig ville jeg gjerne blitt invitert i kollegaers bryllup uten følge, om jeg kjente de andre kollegaene som også var invitert, godt. Vi har masse å snakke om! I stedet for å stresse med at mannen min skal føle seg inkludert osv. Det er også et veldig godt argument. Det er gjerne en grunn til at man ikke kjenner kollegaers partnere fra før, vi møtes i alle fall som "jentegjeng", og ikke som "par". Føler ikke at et formelt bryllup der du må følge opp at også partneren har det bra og blir introdusert er riktig setting for å bli kjent med disse. Det vil bare ødelegge det som kan være en gøy fest med gode kollegaer. Anonymkode: 556a5...1f6 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #17 Skrevet 27. april 2020 Kollegaer inviterers uten følge! Anonymkode: 2a730...ba7
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #18 Skrevet 28. april 2020 On 4/26/2020 at 4:16 PM, AnonymBruker said: Man inviterer med følge. Hvis det er et problem for dere tenker jeg at dere like godt kan la være å invitere. Med så mange gjester kan jeg si at dere ikke får tid til å snakke så mye med alle likevel. Mesteparten av tiden går med til å sitte til bords, og det er få personer man snakker med da. Om dere velger å invitere (med partner) er det jo en fin mulighet til å få hilse på partnerene til kollegaene deres. Det betyr jo ikke at dere skal bli bestevenner. Hvorfor skal de "gidde" å komme i ditt bryllup (se din mann som de ikke kjenner) og du ikke gidde å hilse på deres partner? Anonymkode: f9dcb...74f Synd hvis 2 av kollegaene har en partner, og person nr 3 der ikke har det. I Norge har vi jo ikke en kultur for å ta med seg en venn som +1, slik jeg oppfatter at man har det i statene etc. Anonymkode: f8edf...cfa 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #19 Skrevet 28. april 2020 18 hours ago, Anim92 said: Personlig ville jeg gjerne blitt invitert i kollegaers bryllup uten følge, om jeg kjente de andre kollegaene som også var invitert, godt. Vi har masse å snakke om! I stedet for å stresse med at mannen min skal føle seg inkludert osv. Husk at i ditt bryllup så bør du som vert prøve så godt du kan å få snakke med alle dine gjester. Ikke kun de du ser oftest! Anonymkode: f8edf...cfa
Anim92 Skrevet 28. april 2020 #20 Skrevet 28. april 2020 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Husk at i ditt bryllup så bør du som vert prøve så godt du kan å få snakke med alle dine gjester. Ikke kun de du ser oftest! Anonymkode: f8edf...cfa Selvfølgelig! Har da ingenting å gjøre med den saken her? Endret 28. april 2020 av Anim92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå