AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #1 Skrevet 26. april 2020 La oss si at du ble alvorlig syk av viruset, og du fikk valget mellom å beholde respiratoren din eller gi den til en kongelig som også var blitt syk. F.eks. Kongen, Mette Marit, Ingrid Alexandra, Sverre Magnus. Ville du ofret ditt eget liv og helse for å redde den kongelige, som objektivt sett er en viktigere person enn deg? Kan man egentlig være ordentlig patriot uten å ville ofre seg for sitt kongehus? Anonymkode: ade5a...8d1
Berentsens Skrevet 26. april 2020 #2 Skrevet 26. april 2020 Jeg ville ikke ha løftet en finger for de kongelige, og ei heller ofret livet mitt. 23
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #3 Skrevet 26. april 2020 Just now, AnonymBruker said: La oss si at du ble alvorlig syk av viruset, og du fikk valget mellom å beholde respiratoren din eller gi den til en kongelig som også var blitt syk. F.eks. Kongen, Mette Marit, Ingrid Alexandra, Sverre Magnus. Ville du ofret ditt eget liv og helse for å redde den kongelige, som objektivt sett er en viktigere person enn deg? Kan man egentlig være ordentlig patriot uten å ville ofre seg for sitt kongehus? Anonymkode: ade5a...8d1 Ville gjort det for barna, ja. Men ikke for kongen eller andre der som er mye eldre enn meg (jeg er 22 år). Jeg er fortsatt ung og har mye å leve for, unner også meg selv det selv om jeg ikke har blått blod. Anonymkode: 9ad3d...deb 4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #4 Skrevet 26. april 2020 For barna ja, fordi de er barn. Og kanskje Sjamanen Anonymkode: bb1b5...519 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #5 Skrevet 26. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ville gjort det for barna, ja. Men ikke for kongen eller andre der som er mye eldre enn meg (jeg er 22 år). Jeg er fortsatt ung og har mye å leve for, unner også meg selv det selv om jeg ikke har blått blod. Anonymkode: 9ad3d...deb Ser forresten ikke på meg selv selv som noen patriot. Hadde gjort det samme for ikke-adelige barn liksom. Anonymkode: 9ad3d...deb 4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #6 Skrevet 26. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: La oss si at du ble alvorlig syk av viruset, og du fikk valget mellom å beholde respiratoren din eller gi den til en kongelig som også var blitt syk. F.eks. Kongen, Mette Marit, Ingrid Alexandra, Sverre Magnus. Ville du ofret ditt eget liv og helse for å redde den kongelige, som objektivt sett er en viktigere person enn deg? Kan man egentlig være ordentlig patriot uten å ville ofre seg for sitt kongehus? Anonymkode: ade5a...8d1 Ikke pokker!! Hadde beholdt respiratoren selv. Anonymkode: 319ac...fd2 12
Jytte Skrevet 26. april 2020 #7 Skrevet 26. april 2020 Nei, egentlig ikke, og tror de ville koblet meg fra respiratoren uten å spørre. Jeg er ikke i nær familie med kongehuset så hvorfor skulle jeg ofret livet mitt? Jeg har også familie å ta vare på, på samme måte som de har. 10
Den Sagnomsuste Skrevet 26. april 2020 #8 Skrevet 26. april 2020 Ta det med ro... legene ville foretatt en "faglig" vurdering for deretter å koble oss av å gi den til de kongelige. Dette dilemma er ikke-eksisterende. 8
Den Sagnomsuste Skrevet 26. april 2020 #10 Skrevet 26. april 2020 1 minutt siden, Jytte skrev: Nei, egentlig ikke, og tror de ville koblet meg fra respiratoren uten å spørre. Jeg er ikke i nær familie med kongehuset så hvorfor skulle jeg ofret livet mitt? Jeg har også familie å ta vare på, på samme måte som de har. Vi tenker likt vi to... 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #11 Skrevet 26. april 2020 Nei, absolutt ikke Anonymkode: 846a4...445 4
Jytte Skrevet 26. april 2020 #13 Skrevet 26. april 2020 1 minutt siden, Den Sagnsomsuste skrev: Ta det med ro... legene ville foretatt en "faglig" vurdering for deretter å koble oss av å gi den til de kongelige. Dette dilemma er ikke-eksisterende. Pluss at de kongelige sikkert har egne tomme sykehussenger med tilgang til respirator på samme måte som regjeringen og deres familiemedlemmer har. Disse står til disposisjon hele året og er ikke noe nytt. 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #14 Skrevet 26. april 2020 Absolutt ikke, kongehuset kan bare gå nedenom og hjem for min del. Men unntak av selve kongeparet kunne resten trengt en realitetsorientering og å få banket litt vett inn i skallen. Håper republikkens tid snart kommer! Anonymkode: e4262...575 4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #15 Skrevet 26. april 2020 Tror ikke de kongelige hadde krevd det.. Anonymkode: 37cd3...f64 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #16 Skrevet 26. april 2020 2 minutter siden, Jytte said: Pluss at de kongelige sikkert har egne tomme sykehussenger med tilgang til respirator på samme måte som regjeringen og deres familiemedlemmer har. Disse står til disposisjon hele året og er ikke noe nytt. Har regjeringsmedlemmene det? Anonymkode: e845c...bc9
Jytte Skrevet 26. april 2020 #17 Skrevet 26. april 2020 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har regjeringsmedlemmene det? Anonymkode: e845c...bc9 Ja, det har de. Vet ikke hvor mange tomme senger det er snakk om som står til rådighet, men det er noen. Kan prøve å undersøke nærmere, men tror de holder det hemmelig. Var visst snakk om 24 sengeposter hvis jeg husker riktig. Om det også gjelder alle folkevalgte på Stortinget er jeg usikker på. Endret 26. april 2020 av Jytte 2
Forundret.. Skrevet 26. april 2020 #19 Skrevet 26. april 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: La oss si at du ble alvorlig syk av viruset, og du fikk valget mellom å beholde respiratoren din eller gi den til en kongelig som også var blitt syk. F.eks. Kongen, Mette Marit, Ingrid Alexandra, Sverre Magnus. Ville du ofret ditt eget liv og helse for å redde den kongelige, som objektivt sett er en viktigere person enn deg? Kan man egentlig være ordentlig patriot uten å ville ofre seg for sitt kongehus? Anonymkode: ade5a...8d1 Nei, jeg ville ikke ofret livet mitt for en av dem. Jeg har barn som jeg skal hjelpe videre på sin ferd i livet, de er mye viktigere. 1
Anbefalte innlegg