Gå til innhold

Postoppkrav-Hvordan fungerer det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal selge på Finn, og må sende varen i posten. Hva risikerer jeg som selger når jeg bruker postoppkrav? Kan kjøper få tilgang til pakken uten å betale først?

Anonymkode: 82b2d...9f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du kan risikere at kjøper ikke henter ut pakken, og du må betale retur. Men bortsett fra det er det ikke noe risiko. 

Anonymkode: f0799...cc0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt og solgt noen ganger og klart meg greit på en skriftlig samtale først og så viser vi begge hverandre
den tilliten det er å love noe og så følge det opp = handel i boks på vanlig godt vis.
Andre ganger har jeg handlet/solgt og kjøperen setter inn penger først og selgeren sender øyeblikkelig når pengene
er på konto. Jeg har faktisk aldri blitt lurt på finn og da har jeg vært heldig, for jeg har brukt plassen mye.
Det er en sjanse å ta og litt russisk rulett det hele, men det er flest ærlige folk i verden. Det vil helst gå bra.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ulempen er at dersom kjøper ikke henter ut varen så må du betale frakt, returfrakt og postoppkravgebyr. 

Selv sender jeg kun med postoppkrav dersom kjøper dekker frakt pluss postoppkravgebyr på forhånd, slik at jeg ikke må sitte med regningen dersom varen ikke blir hentet. 

For kjøper er jo postoppkrav null sikkerhet uansett, for selger kan jo like gjerne bare sende en murstein/brukt sko/hvasomhelst som veier ca. like mye som produktet som skulle blitt sendt. Og da med en kvittering som sier at man har sendt en vare av xx vekt så blir det ord mot ord dersom selger påstår h*n har sendt den aktuelle varen. Så summa summarum så er det like greit å bare forhåndsbetale varen, spare seg for postoppkravsgebyret og be om at varen sendes med sporing. 

Anonymkode: b7518...895

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...