AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #21 Skrevet 27. april 2020 Håper dette blir forbudt. Vi hadde aldri hunden vår i bur. Når vi øvde på hjemmetrening brukte vi sånne "gjerder" + rommene i huset for å gradvis gi hunden mer og mer plass (startet med ca. 1/2 soverom og utvidet etterhvert til hele rommet og så flere rom). Det funket veldig bra. At valper i blant ødelegger ting må man nesten regne med, de er jo babyer, men lærer etterhvert. I bil brukte vi bilsele for hund, men jeg aner ikke om det er tryggere enn bur eller ikke, innbiller meg at det er det da. At mange hunder er rolige i bur og godtar det betyr ikke at det er optimalt for dem. Hunder godtar så utrolig mye for eierene sine. Ja det er fint å ha et bur som en trygg hule men døren skal ikke være lukket så hunden skal kunne gå ut og inn som den vil. Anonymkode: 6a9a6...9af 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #22 Skrevet 27. april 2020 På 26.4.2020 den 18.36, Troyamin skrev: Du nevnte ingenting om bur inne. Og ansvarlig burbruk inne, er ikke noe problem. Det er langt fra dyremishandling. Å ha hund i bur er dyremishandling. Hadde du likt å bli sperret inn i et bur hele dagen ? Anonymkode: ac7be...ad0 2
Troyamin Skrevet 28. april 2020 #23 Skrevet 28. april 2020 (endret) 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Å ha hund i bur er dyremishandling. Hadde du likt å bli sperret inn i et bur hele dagen ? Anonymkode: ac7be...ad0 Å benytte seg av bur, er ikke det samme som å bli sperret inne hele dagen. Legger til at du ikke kan sammenlingne den menneskelige hukommelsen med hunders. Hunder har ikke tidshukommelse på samme måte som mennesker. Endret 28. april 2020 av Troyamin 1
Min_hund_er_Grå Skrevet 28. april 2020 #24 Skrevet 28. april 2020 11 hours ago, AnonymBruker said: Å ha hund i bur er dyremishandling. Hadde du likt å bli sperret inn i et bur hele dagen ? Anonymkode: ac7be...ad0 Er det da menneskemishandling å ha folk innesperret i små celler?
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #25 Skrevet 28. april 2020 1 time siden, Min_hund_er_Grå skrev: Er det da menneskemishandling å ha folk innesperret i små celler? JA. Norge får kritikk fra ammnesty for unødig bruk av varetekt. hvor de som sitter der bare får en time ut av cella i løpet av dagen Anonymkode: e607f...668 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #26 Skrevet 30. april 2020 Det er så enkelt som at disse burene, som egentlig er originalt transportbur, er frarådet av Mattilsynet. Så uansett hva dere bur-elskere argumenterer med, så går dere imot mattilsynets retningslinjer. Anonymkode: e9c5b...f75 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #27 Skrevet 30. april 2020 Det snakkes mye om hund i bur og hvor fryktelig det er, men hva med hester som står i en 3x3m boks store deler av døgnet? Det snakkes det veldig lite om... Anonymkode: 21e5b...e9c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå