Gå til innhold

Hvis du på denne tiden i fjor fikk vite at neste 17.mai-feiring kommer til å bli avlyst, men ikke grunnen til dette

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

...hvs hadde du da gjettet at det var? Jeg har tenkt en del på dette. Det må noe veldig ekstraordinært til for å på mange måte "avlyse" en sånn dag. Hva hadde du tenkt? 

Jeg hadde tenkt:

Krig, eller at Kongen er død 

Hva hadde dere tenkt? 

Anonymkode: 7ae3c...ce0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg hadde tenkt terror.

Anonymkode: aa0ff...213

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, terror. Var bekymret for det i fjor. Nå har terroristene blitt fortalt at de bør unngå unødvendig reise til Europa.

Anonymkode: ba9cd...c76

• Liker 6
Gjest Warrior
Skrevet

Hadde sikkert tenkt terror, 3.verdenskrig eller en pandemi.

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Hadde nok tenkt krig eller terror. 

AnonymBruker
Skrevet

Terror.

Anonymkode: 322cf...2ad

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Terror her også. Eller en asteroide...

Anonymkode: 82730...a7d

AnonymBruker
Skrevet

17. mai 2020 er da ikke avlyst. :klo: 

Vi har endret form på feiringen, men en kan ikke avlyse 17. mai. Å endre formål feiringen av de aller fleste helligdager og feiringer i Norge er på høy tid. Slikt burde taes opp til ny vurdering og lages ny mal for en gang i tiåret.

Jeg hadde ellers tenkt i 2019 at minst 1/10 av Norges befolkning skulle vært garantert å stryke med før vi stengte ned samfunnet og fratar folk viktige rettigheter til helsehjelp slik regjeringen har gjort i 2020. Men så skuffet kan en bli av å bo i et «fritt, demokratisk samfunn». 

Og deri ligger spørsmålet: kanskje er 17. mai ikke lengre noe vi burde feire? Hvilken frihet har vi å feire? Friheten til å bli internert i egne hjem på grunn av at 0,6 % av befolkningen vil dø?

Anonymkode: 62199...b2a

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

...hvs hadde du da gjettet at det var? Jeg har tenkt en del på dette. Det må noe veldig ekstraordinært til for å på mange måte "avlyse" en sånn dag. Hva hadde du tenkt? 

Jeg hadde tenkt:

Krig, eller at Kongen er død 

Hva hadde dere tenkt? 

17. Mai ville vel ikke blitt avlyst om Kongen døde?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

terror eller trusler om det.

Anonymkode: ef459...f38

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, Gorilla said:

17. Mai ville vel ikke blitt avlyst om Kongen døde?

Hvis Kongen døde rett før 17.mai så tror jeg det hadde blitt avlyst jo, eller i alle fall sterkt dempet 

Skrevet

Jeg hadde tenkt terror, krig eller at kongen/dronningen er død.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke trodd på det. 

Anonymkode: 87c66...25e

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis Kongen døde rett før 17.mai så tror jeg det hadde blitt avlyst jo, eller i alle fall sterkt dempet 

Det tror ikke jeg. Jeg tror feiringen hadde blitt enda større.

Anonymkode: 65ced...08d

• Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror vi hadde feiret stort for å hedre kongen.

Skrevet

Jeg hadde nok tenkt terror ja...hvis jeg hadde tenkt noe mer enn "Herlig". Eneste grunnen for at jeg gjør noe på 17 mai er fordi jeg har barn og han liker å gå i tog. Når han har gått barnetoget så vil han egentlig gå hjem for da har han gjort det han liker. Det å stå resten av dagen i kø for mat og leker synes han ikke er like underholdende.

• Liker 1
  • Opprett ny...