AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #1 Skrevet 26. april 2020 Jeg liker åpen kommunikasjon rundt sex med mine partnere. Derfor ber jeg de på forhånd om å gi beskjed raskt dersom noe er ubehagelig eller ikke gir de noe. Det kleineste som finnes er ukomfortable partnere som ikke snakker. Sex skal nytes av alle parter. Hvordan liker dere at han åpner kommunikasjonen? Er det noen som synes dette ødelegger stemningen? Anonymkode: 2abeb...3f8
visp Skrevet 26. april 2020 #2 Skrevet 26. april 2020 At man skal snakke om det før man i det hele tatt har hatt sex? Det ser jeg ikke helt vitsen med.Det er jo umulig å vite på forhånd hvordan man fungerer sammen. Mye bedre å kommunisere fysisk mens man holder på. Er det noe som trengs å snakke om så er det mer naturlig å ta det etterhvert som noe skulle dukke opp. 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #3 Skrevet 26. april 2020 Jeg har fått veldig sansen for å snakke om sex på forhånd. Har tom gjort det med en ons. Anonymkode: 5fa5f...3bd 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #4 Skrevet 26. april 2020 2 minutter siden, visp skrev: At man skal snakke om det før man i det hele tatt har hatt sex? Det ser jeg ikke helt vitsen med.Det er jo umulig å vite på forhånd hvordan man fungerer sammen. Mye bedre å kommunisere fysisk mens man holder på. Er det noe som trengs å snakke om så er det mer naturlig å ta det etterhvert som noe skulle dukke opp. Hvis man klarer å kommunisere fysisk er jo det supert. Har bare lagt merke til at noen her inne "holder ut" samleie for ikke å såre partneren når det egentlig er ubehagelig. Det er jo hårreisende at det finnes så dårlig kommunikasjon. Jeg tenker ikke nødvendigvis en lang prat. Poenget er å gjøre det klart for den man har sex med at det er greit å si ifra hvis noe er vondt eller man vil ha noe annet i stedet. Noen vil ikke ha problemer med å komunisere i det hele tatt mens andre er for sjenert eller usikker til å si ifra. Anonymkode: 2abeb...3f8
visp Skrevet 26. april 2020 #5 Skrevet 26. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis man klarer å kommunisere fysisk er jo det supert. Har bare lagt merke til at noen her inne "holder ut" samleie for ikke å såre partneren når det egentlig er ubehagelig. Det er jo hårreisende at det finnes så dårlig kommunikasjon. Jeg tenker ikke nødvendigvis en lang prat. Poenget er å gjøre det klart for den man har sex med at det er greit å si ifra hvis noe er vondt eller man vil ha noe annet i stedet. Noen vil ikke ha problemer med å komunisere i det hele tatt mens andre er for sjenert eller usikker til å si ifra. Anonymkode: 2abeb...3f8 Nå er jeg ganske lett å lese tror jeg. Om det trengs en prat så tenker jeg at det vil komme i ettertid om det er spesielle ting man har problemer med eller at man sier ifra der og da. Det har ingenting med sjenanse å gjøre- for meg blir det som å prate om en film før man har sett den, det gir liksom mer å prate om det etterpå:) Men vi er forskjellige. Det er heller ikke sånn at man nødvendigvis liker akkurat de samme tingene med alle man går til sengs med. Forskjellige partnere får fram forskjellige ting i en. 1
Fioljenta Skrevet 26. april 2020 #6 Skrevet 26. april 2020 Jeg tror kommunikasjon er kjempeviktig for at sexen skal bli god. Ingen av oss er jo tankelesere. Å ha en åpen linje gjør et par tryggere på hverandre og det kan lede til bedre sex, tror jeg. I går stilte vi hverandre spørsmål om sex hentet herfra. Det var kjempeinteressant. Slik jeg ser det gjør generell åpenhet om sex det lettere å si ifra underveis.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #7 Skrevet 26. april 2020 Sex kan gjerne komme opp før man har det som en del av flørting og å bli kjent, andre ganger skjer det mer underveis og som pillow talk etterpå. Jeg er åpen om sex, ekstremt glad i det og snakker mye om det, så da åpner også andre seg. Og jeg har også en tendens til å tiltrekke meg menn som er like meg selv, er du forknytt eller skammer deg eller har masse hemninger rundt sex så blir du jo vettskremt av sånne som meg. Synes muligens det høres litt klinisk og usexy ut å skulle sette dem ned og si at de må gi beskjed hvis noe er ubehagelig, men nå kan det også være jeg bare fikk et klinisk og usexy bilde i hodet av noe du gjør veldig fint og naturlig og kanskje til og med sexy. Anonymkode: f776c...4f7 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #8 Skrevet 26. april 2020 Det bør man så slipper man frustrasjon og uenighet senere. Jeg er veldig motstander av all sex som har med analen å gjøre. Siden analsex er viktig for enkelte så opplyser jeg om dette tidlig. Har aldri hatt det og vil heller aldri ha det. Vil ikke ha noe inn der og vil ikke i det området hos mannen heller. Respekterer at noen liker det, men da passer de ikke med meg. Anonymkode: 6862c...97d
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #9 Skrevet 26. april 2020 Synes det blir unaturlig å snakke mye om sex før man har hatt sex. Det er noe jeg ofte har opplevd på datingsider på nett at mange menn vil snakke om sex før vi har møtt hverandre. Det mistenker jeg er behov for å ha noe å runke til rett og slett. Det synes jeg ikke er noe vits når man ikke en gang har møttes. Og jeg er heller ikke interessert i være "runkemateriale" for tilfeldige menn på nettet om jeg kan si det sånn. Hvis man har møttes kan jo sex bli et tema etterhvert, men det er ikke naturlig synes jeg å ta det opp i første møte eller veldig tidlig, og før man vet om det blir noe mer i det hele tatt. Sex kan man vente med å prate om til det blir aktuelt å ha sex. Eneste unntaket er hvis man har noen helt spesielle preferanser innen sex som er veldig viktig for deg hvis du skal ha et forhold med noen. For eksempel hvis du er bdsm'er og ikke er interessert i annen type sex, eller hvis du bare ser for deg å ha andre spesielle former for sex og aldri ha vanlig sex. Da bør man snakke om det tidlig, men de fleste er jo ikke sånn at de bare ønsker en spesiell form for sex. Heldigvis får jeg nesten si. Anonymkode: 6d58d...ac0
AndersenG Skrevet 26. april 2020 #10 Skrevet 26. april 2020 ok å si om det er noe en abs ikke liker, for eksempel anal eller slikt. og lage regler dersom det er fwb
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #11 Skrevet 26. april 2020 Det kommer egentlig an på om det gjelder en jeg holder på meg vs tinder gutt. Det faller naturlig for meg når jeg liker noen, da snakker vi ikke om våres forventinger før vi har samleie. Når det gjelder gutter på tinder så er jeg vel ganske åpen så jeg krever det samme av han. Har egentlig aldri hatt problemer med det, bortsett fra den ene gangen en sa at jeg burde shave nede (det var ikke første gang vi hadde sex og han var full klar over hvordan musen min så ut). Da slo jeg ned og sa at jeg kan gå hvis det er et problem for han, men han tok det fint. Vi gir hverandre noen ganger tilbakemeldinger på hva vi liker og kanskje bør holde unna (feks. vi begge liker ikke anal sex). Anonymkode: 4d7d2...4c3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #12 Skrevet 26. april 2020 Det er skikkelig turnof. Anonymkode: c3ff5...7f2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #13 Skrevet 26. april 2020 Ikke for å være slem, men jeg lærte ganske kjapt å ta hva menn sier om sex, kåthet og hva de elsker med en klype salt, og heller stole på hva jeg faktisk opplever. "Kåt hele tiden" har vist seg å glemme å ta med også "... men orker sjelden å faktisk ha sex." "Elsker å slikke." har utelatt "... en gang i halvåret." "Liker spontan sex" har vist seg å være "Når jeg føler meg 'spontan' på soverommet, på akkurat samme måte som jeg alltid tar initiativ." Mine beste menn har ikke nødvendigvis pratet så mye om sex på forhånd, men har vært flinke til å lytte med alle sanser, og kommunisere underveis, mens vi lærer hverandre å kjenne og tilpasse oss hverandre. Anonymkode: 63e99...cdb 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #14 Skrevet 26. april 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke for å være slem, men jeg lærte ganske kjapt å ta hva menn sier om sex, kåthet og hva de elsker med en klype salt, og heller stole på hva jeg faktisk opplever. "Kåt hele tiden" har vist seg å glemme å ta med også "... men orker sjelden å faktisk ha sex." "Elsker å slikke." har utelatt "... en gang i halvåret." "Liker spontan sex" har vist seg å være "Når jeg føler meg 'spontan' på soverommet, på akkurat samme måte som jeg alltid tar initiativ." Mine beste menn har ikke nødvendigvis pratet så mye om sex på forhånd, men har vært flinke til å lytte med alle sanser, og kommunisere underveis, mens vi lærer hverandre å kjenne og tilpasse oss hverandre. Anonymkode: 63e99...cdb Det er ikke det jeg tenker på som å snakke om sex. Heller, jeg har prøvd x eller jeg liker ganske godt y. Uansett kan ting forandre seg. Kjæresten min påsto at han ikke liker å slikke, men tok plutselig initiativ til det og påsto at jeg smaker godt. Anonymkode: 5fa5f...3bd
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #15 Skrevet 26. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er skikkelig turnof. Anonymkode: c3ff5...7f2 Har du lyst å utdype? Ingen positive erfaringer med kommunikasjon? Anonymkode: 2abeb...3f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå