Gå til innhold

Hvorfor ble det slutt på alle hetsetrådene om bhgansatte når bhg åpnet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fulgt med på alle de stygge hetsetrådene av bhg ansatte de siste 5-6 ukene,og jeg må si at jeg skammer meg på vegne av småbarnsforeldre som har satt i gang denne hetsen.Jeg ble helt sjokkert og kvalm over mye av det jeg leste her inne.

Jeg er småbarnsmor selv og forstår at mange har vært stresset over en helt ny hverdag der de skal sjonglere både hjemmekontor og aktivisere sine små barn, i tillegg til at mange også skal følge opp skolebarn med undervisning.

Når man er frustrert er det mange mennesker som blir sinte og leter etter en syndebukk,og nå ble det altså de bhg ansatte som fikk skylden for alt som har med korona å gjøre.

-De barnehageansatte fikk skylden for at bhg var stengt og for at de ikke var permittert, for at treningssenterene stengte, for at skole/sfo var stengt, for at man måtte isolere seg/karantene, for ferieturen som går fløyten, for konserten de skulle på er avlyst, for 17 mai som går i vasken (noen synes denne dagen er stress med mange barn og er sikkert glad), for at de ikke kan gå på byen, være sosial som før, besøke hvem de vil, for at hudpleier og frisør har vært stengt.,for at de må omgås mann og barn 24/7...

Når bhg åpnet sist mandag ble det helt slutt med disse hetsetrådene her inne,for da fikk folk levert avkommet sitt til disse feite,late og udugelige "leketantene" som bare sitter på baken på jobb og spiser vafler,scroller på mobilen, ikke har noe utdanning og som jobber i en institusjon som forøvrig bare er ren oppbevaring,fordi barna har det aller best hjemme med foreldrene hele tiden.

At dere tør å la disse udugelige lavtlønnsarbeidende "leketantene" ta vare på deres dyrebareste skatter er for meg ubegripelig,når dere hater de så mye som dere har gitt uttrykk for her inne.

Jo det er fordi dere er helt avhengig av barnehagen hvis skal dere komme dere på jobb!

Bite the hand that feeds...

Anonymkode: 1427f...655

• Liker 24
Videoannonse
Annonse
Gjest Kvinne487
Skrevet

Signerer denne ☝🏻
Jeg er barnehagelærer og du vil virkelig ikke tro hvor takknemlig alle foreldre er nå om dagen. 

Nå har vi bare hatt positive foreldre hele veien, og de er gladelig fornøyde med hvordan vi løser den nye hverdagen.

Jeg er også sjokkert over all hetsen som har vært her inne! Det har virkelig ikke vært måte på hvor mye som er vår skyld i alt dette! Skammelig er det at voksne mennesker kan oppføre seg slik.

Men nå når de kommer så fort vi åpner å skyver inn barna, da er det stille i forsamlingen gitt 😂

AnonymBruker
Skrevet

Hetsen du referer til var vel i størst grad rettet til alle barnehageansatte som mer eller mindre hadde en måned «fri» med full lønn, men som påstod at de jobbet.

Nå som barnehagene er åpne, er det jo ikke lengre noe å diskutere. Men jeg mener jeg har lest en del tråder om dårlig opplevelse av oppstart i barnehage med hensyn til smitte. Spørsmål om hvorfor ikke barnehageansatte kan jobbe lengre dager osv. Så du finner nok noe om du leter lenge nok 😊

Anonymkode: 1bb9f...6df

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Det er lettere for folk å kritisere enn å rose,og helt fornøyd blir man vel aldri som forelder.

Det som overrasker meg er det voldsomme sinnet fordi de ikke var permittert.Det er det faktisk ikke de bhg ansatte som bestemmer selv,dessuten vet jo ikke foreldrene hva de forskjellige gjorde på når de var permittert.

Mange ansatte både styrere,ped ledere og assistenter jobbet med planer/kurs/tilrettelegging/nedvask slik at de var klar når de skulle åpne igjen.

Det er denne fullstendige mangelen på respekt jeg er så overrasket over.Disse foreldrene er 100% avhengig av barnehagen ,og mange av barna er veldig glade i de voksne som de tilbringer mer tid sammen med enn med sine foreldre.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Det er lettere for folk å kritisere enn å rose,og helt fornøyd blir man vel aldri som forelder.

Det som overrasker meg er det voldsomme sinnet fordi de ikke var permittert.Det er det faktisk ikke de bhg ansatte som bestemmer selv,dessuten vet jo ikke foreldrene hva de forskjellige gjorde på når de var permittert.

Mange ansatte både styrere,ped ledere og assistenter jobbet med planer/kurs/tilrettelegging/nedvask slik at de var klar når de skulle åpne igjen.

Det er denne fullstendige mangelen på respekt jeg er så overrasket over.Disse foreldrene er 100% avhengig av barnehagen ,og mange av barna er veldig glade i de voksne som de tilbringer mer tid sammen med enn med sine foreldre.

Enig med deg.

Det er uansett ikke den enkelte ansatte som bestemmer ang. permittering, åpningstid, overtid eller andre regler.

Jeg har også vært utrolig sjokkert over mange her.

Anonymkode: 61d93...cdf

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er fordi bhgansatte har innsett at det ikke er så vanskelig å gjennomføre som de først hevdet, og derfor har de selv sluttet å syte og klage over hvor umulig det er for dem i forhold til andre yrkesgrupper som står i lignende situasjoner.

Anonymkode: e5365...d61

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det er fordi bhgansatte har innsett at det ikke er så vanskelig å gjennomføre som de først hevdet, og derfor har de selv sluttet å syte og klage over hvor umulig det er for dem i forhold til andre yrkesgrupper som står i lignende situasjoner.

Anonymkode: e5365...d61

Hva mener du?

Gjest Kvinne487
Skrevet

Hvem har klaget???

Jeg skal love deg at jeg ikke har hatt «Fri» eller «ferie» i 6 uker. Derimot har jeg vasket rundt avdelingen, hver eneste duplobit. Planlagt vår,oppstart, tilvenning på nytt, foreldresamataler, grupper, tatt nettkurs og hatt avdelingsmøter, pedagomøter, personalmøter på som videomøter. Minst 1 videomøte hver dag. Hatt kontakt med foreldre på telefon og vært tilgjengelig 8-16 for dem hver dag.

Jeg har verken hatt «fri» eller ferie. I tillegg har jeg hatt hjemmeundervisning med egne barn. Aleneansvar.

Jeg har gledet meg til å begynne å jobbe igjen, så tror meg, jeg har verken klaget eller har fri.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Kvinne487 skrev:

Hvem har klaget???

Jeg skal love deg at jeg ikke har hatt «Fri» eller «ferie» i 6 uker. Derimot har jeg vasket rundt avdelingen, hver eneste duplobit. Planlagt vår,oppstart, tilvenning på nytt, foreldresamataler, grupper, tatt nettkurs og hatt avdelingsmøter, pedagomøter, personalmøter på som videomøter. Minst 1 videomøte hver dag. Hatt kontakt med foreldre på telefon og vært tilgjengelig 8-16 for dem hver dag.

Jeg har verken hatt «fri» eller ferie. I tillegg har jeg hatt hjemmeundervisning med egne barn. Aleneansvar.

Jeg har gledet meg til å begynne å jobbe igjen, så tror meg, jeg har verken klaget eller har fri.

Samme her. Forstår ikke hvem disse barnehageansatte er som har hatt ferie med full lønn? Jeg har jobbet i 23 år som ped.leder, og har dermed opparbeidet meg et stort nettverk i barnehagesektoren. Ingen, absolutt ingen har hatt fri, verken pedagoger eller fagarbeidere. Nettkurs, nedvasking, planlegging, videomøte, foreldrekontakt osv. Vi har også hatt noen barn i denne perioden (hos oss 7 barn). Noen i sektoren har blitt omplassert til helsesektoren i denne perioden også. Jeg etterspør dokumentasjon på hvilken kommune som har gitt sine ansatte fri med full lønn. Glem heller ikke at noen av de ansatte, på lik linje med andre hatt omsorgsdager for egne barn. 

Jeg har vært løsningsorientert mht oppstart nå, så også mine kollegaer. Og det har gått fint! Foreldre og barn har vært glade for å komme tilbake til barnehagen, vi er henrykte for å komme tilbake til "hverdagen", selv om den er annerledes enn vi er vant med. Går dette veien, åpnes det nok snart opp for normal drift igjen :) 

Den hetsen som har vært her inne de siste ukene har vært tung å lese. Noe av det setter jeg på kontoen for frustrasjon, utrygghet og fortvilelse over egen situasjon. Jeg har stor forståelse for at det tærer på å bli permittert, arbeidsledig, evt. hjemmekontor sammen med barnehagebarn, og hjemmeskole.  Jeg kan bare forestille meg at det har vært tøffe tak for mange, og at usikkerheten om egen framtid kan "slå selv den sterkeste ned". Men hvorfor la det gå utover barnehageansatte? Vi har ikke myndighet til å åpne barnehagen på eget initiativ vi er pålagt å følge myndighetenes veileder. Jeg forstår ikke helt det. Håper virkelig ikke det gjenspeiler foreldres syn på barnehagetilbudet landet over, da håper jeg at foreldrene lager et opprør for å endre tilbudet de er misfornøyde med.  Dere foreldre har faktisk større innflytelse enn dere tror. Vær med på å øke kvaliteten i barnehagene slik at vi kan gi deres barn den beste starten!

Anonymkode: ad712...d29

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det handler vel mye om at bhg-ansatte sluttet å syte selv. Nå har jo bhgene vært åpen i to uker, og noen smitteøkning er ennå ikke å spore, så da var det ikke så eksplosivt som bhgklagerne i media mente. 

Anonymkode: f6330...47b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det handler vel mye om at bhg-ansatte sluttet å syte selv. Nå har jo bhgene vært åpen i to uker, og noen smitteøkning er ennå ikke å spore, så da var det ikke så eksplosivt som bhgklagerne i media mente. 

Anonymkode: f6330...47b

Bhg ansatte har ikke klaget mer enn andre koronautsatte yrkersgrupper... 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har reagert på barnehageansatte på KG som nektet å begynne å jobbe igjen, og som bare var negative uansett hvilke smittevernsforslag som ble foreslått. Har imidlertid ikke møtt disse i real life, og elsker barnehagen til barna ❤

Anonymkode: ebd9b...404

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Og der er 11 barn satt i karantene :(  Jobber selv i barnehage og er redd for å ta med smitte inn der :( Går minst mulig ut blant folk.

Anonymkode: 84313...4cf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jobber selv i barnehage som ped.leder, og har lest smått her inne i hetsetrådene. Etter barnehagen åpnet har jeg og mine kollegaer opplevd mye hets direkte. Foreldrene er sure på grunn av kortere åpningstid, for at vi ikke dokumenterer slik vi gjorde før, og for de ikke får komme inn i gangen ved levering, for at barnegruppene er delt. Listen er lang. Nå slutter jeg snart, orker ikke mer.

Anonymkode: bfd85...a3e

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har reagert på barnehageansatte på KG som nektet å begynne å jobbe igjen, og som bare var negative uansett hvilke smittevernsforslag som ble foreslått. Har imidlertid ikke møtt disse i real life, og elsker barnehagen til barna ❤

Anonymkode: ebd9b...404

Ingen som har tid til å klage nå, hverdagen er så hektisk at man får ikke tatt pause. Man vasker seg ihjel, har begynt å få utslett på hendene. Dausliten, sleper seg hjem når dagen er slutt og sovner på sofaen uten middag.

Det eneste som er virkelig positivt, er gruppene. Å ha så god kontakt, så mye leketid og kunne se 3 av smårollingene nøye blandt 16 smårollinger til vanlig, er gull. Jeg storkoser meg med barna, og det gir en skikkelig god følelse å kunne ha fokus på kun 3 barn hele dagen, uten å kjenne på den dårlige samvittigheten hvor man skulle så gjerne ha sett de 13 andre like godt hele dagen. Jeg får sett dem, virkelig sett dem som de fantastiske små individene de er! GULL!

Anonymkode: 0b4c3...fff

• Liker 6
Skrevet
På 26.4.2020 den 11.08, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Enig. Og så må man ikke glemme at barnehagene ikke var helt tomme for barn. Par i samfunnskritiske yrker har jo harr barna sine i barnehagen hele tiden. Måtte være folk til stede å ta imot de barna da. 

• Liker 3
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bhg ansatte har ikke klaget mer enn andre koronautsatte yrkersgrupper... 

Og de burde fått lov til å klage mest nesten. Er det noen som ikke har mulighet til å holde to meters avstand, og i tillegg ikke får bruke smittevernsutstyr, så er det dem

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Barn som har en vanskelig hjemmesituasjon har også vært i barnehagen. 

Anonymkode: 4dcae...329

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber selv i barnehage som ped.leder, og har lest smått her inne i hetsetrådene. Etter barnehagen åpnet har jeg og mine kollegaer opplevd mye hets direkte. Foreldrene er sure på grunn av kortere åpningstid, for at vi ikke dokumenterer slik vi gjorde før, og for de ikke får komme inn i gangen ved levering, for at barnegruppene er delt. Listen er lang. Nå slutter jeg snart, orker ikke mer.

Anonymkode: bfd85...a3e

Enig! Er ped.leder selv og  når foreldre kritiserer hvordan barnehage hverdagen er nå, sier jeg bare at de må ta kontakt med kommunen for det er de som har bestemt hvordan smittevern tiltakene skal utføres.  Jeg tror jeg sier det 10-20 ganger per dag.. er så lei av å bli kritisert. Jeg har også flere foreldre som gjør narr av oss fordi vi har brukt uttrykket kohort😞

• Liker 2
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig! Er ped.leder selv og  når foreldre kritiserer hvordan barnehage hverdagen er nå, sier jeg bare at de må ta kontakt med kommunen for det er de som har bestemt hvordan smittevern tiltakene skal utføres.  Jeg tror jeg sier det 10-20 ganger per dag.. er så lei av å bli kritisert. Jeg har også flere foreldre som gjør narr av oss fordi vi har brukt uttrykket kohort😞

Fatter ikke hva de kritiserer dere for. Er kjempefornøyd med hvordan de løser situasjonen i barnehagen der gutten min går. Jep ersonlig må le litt av kohort uttrykket da. Ikke fordi det er noe galt med det, men som helsepersonell tenker jeg kohortsmitte med en gang jeg hører det, for vi bruker det uttrykket når flere pasienter må isoleres inne på en flermanns stue. 

• Liker 1
  • Opprett ny...