Gå til innhold

NAVer og stolt av det

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://tvguide.vg.no/program/naver-og-stolt-av-det

Den 37 år gamle syvbarnsmoren Heather har en trygdeutbetaling som er det dobbelte av hva flesteparten av lønnsmottakerne i Storbritannia tjener. Hun har aldri jobbet, og nå har også hennes arbeidsledige barn begynt å stifte familier.

Noen som har sett denne doku serien fra UK? Tenker at dette er offentlig utdriting av folk, en slik serie hadde aldri kunne vært laget her i landet.

Anonymkode: b4ab1...d80

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

• Liker 1
  • 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner en som henne. Jeg blir direkte kvalm av slike mennesker. Når man er frisk nok til å få barn er man frisk nok til å arbeide!

Navere burde fått forbud mot å få unger sånn de holder på. Æsj 

Anonymkode: 8ef0b...f1c

• Liker 9
Skrevet

Når systemet er slik at man får utbetalt det dobbelte for å trøkke hjemme enn hva man hadde gjort for å jobbe så er det alltid noen idioter som ikke ser lengre enn sitt eget navlelo som vil benytte seg av det.  Litt som somaliske kvinner her til lands. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
På 26.4.2020 den 8.01, AnonymBruker skrev:

Den 37 år gamle syvbarnsmoren Heather har en trygdeutbetaling som er det dobbelte av hva flesteparten av lønnsmottakerne i Storbritannia tjener. Hun har aldri jobbet, og nå har også hennes arbeidsledige barn begynt å stifte familier.

Noen som har sett denne doku serien fra UK? Tenker at dette er offentlig utdriting av folk, en slik serie hadde aldri kunne vært laget her i landet.

Jeg kjenner også flere som har tilsvarende i Norge. Gjett hva? Jeg blir ikke provosert. En jobb er ikke bare en jobb. Du blir psykisk avlasting og blir kjent med andre. Har noe meningsfylt å gjøre etc.

Dette vil jeg ikke få hvis jeg var naver, selvom jeg ville ha fått bedre betalt om jeg ikke jobbet.

Anonymkode: 21d4d...659

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner en som henne. Jeg blir direkte kvalm av slike mennesker. Når man er frisk nok til å få barn er man frisk nok til å arbeide!

Navere burde fått forbud mot å få unger sånn de holder på. Æsj 

Jeg har barn og ble syk etter jeg fikk barn. Burde jeg bli fratatt barnet mitt fordi jeg lever på AAP? Nå er jeg ikke stolt av min situasjon, faktisk skammer jeg meg skikkelig for å ha havnet der. Alt jeg vil er å fungere i jobb. 

Anonymkode: d78eb...abe

• Liker 1
Skrevet

Det er noe fundamentalt feil når man som frisk og rask er stolt av å utnytte et system som er ment for syke mennesker. Disse menneskene finnes dessverre her i Norge også.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt jeg vil er å fungere i jobb. 

Hvis du faktisk er syk har du rett på de pengene. Men mange utnytter systemet og får barn når de er friske til å kunne ha jobbet, men velger å være hjemme med ungene i stedenfor. Det er virkelig ikke greit 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har barn og ble syk etter jeg fikk barn. Burde jeg bli fratatt barnet mitt fordi jeg lever på AAP? Nå er jeg ikke stolt av min situasjon, faktisk skammer jeg meg skikkelig for å ha havnet der. Alt jeg vil er å fungere i jobb. 

Er du en naver?   Navere er folk som er helt funksjonsfriske men som ikke gidder å jobbe.   

Skrevet
On 4/26/2020 at 8:01 AM, AnonymBruker said:

Hvorfor lager du en overskift som heter NAVer og stolt? Disse folkene går ikke på NAV, de bor i Storbritannia. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja da, det er rene drømmelivet å sitte hjemme uten venner, uten mestringsfølelse og samtidig få dritt av andre, og kjenne på skammen over at man ikke har god helse.

Anonymkode: 7510e...57b

• Liker 1
Skrevet

Legg merke til at veldig mange av disse også er eneforsørger. Altså ingen mann inn i bildet. Takket være et urettferdig rettssystem så blir disse lathansene belønnet.

Skrevet
1 minutt siden, 000VF000 skrev:

Hvorfor lager du en overskift som heter NAVer og stolt? Disse folkene går ikke på NAV, de bor i Storbritannia. 

Tror du forskjellen er stor her i Norge?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja da, det er rene drømmelivet å sitte hjemme uten venner, uten mestringsfølelse og samtidig få dritt av andre, og kjenne på skammen over at man ikke har god helse.

Det er jo ikke det som er tilfellet her da. Slutt å bli fornærmet av ting som ikke angår deg. 

Anonymkode: 4f509...6b6

• Liker 2
Skrevet
Just now, Hr. Aktiv said:

Tror du forskjellen er stor her i Norge?

JA. Tviler ikke et sekund på at tv selskapet ga disse folkene ekstra penger til programmet slik at de kunne sitte der med take-away mat i stua.Det er klart det finnes folk som unytter systemet over alt men du bør ta en pause og tenke deg om hvis du ikke forstår at dette er et tv program og at det ikke representerer virkeligheten. 

Dette er reality-tv, det er ingen dokumentar. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke det som er tilfellet her da. Slutt å bli fornærmet av ting som ikke angår deg. 

Denne tråden har sporet av for lenge siden.

Gjest AnnaW
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble også (mer) syk etter jeg fikk barn, og ble da 60% ufør og fikk 40% tilrettelagt arbeid. Jeg skammer meg ikke, men er jo ikke stolt heller. Men jeg må si at jeg er stolt over å  ha klart å stå i en jobb 100% i 10år som ikke er forenelig med mine diagnoser;)

Men jeg må si at arbeidslivet ikke er lett for folk med skavanker i dag, man må jo prestere på alle plan, stress og underbemanning osv...

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, 000VF000 skrev:

JA. Tviler ikke et sekund på at tv selskapet ga disse folkene ekstra penger til programmet slik at de kunne sitte der med take-away mat i stua.Det er klart det finnes folk som unytter systemet over alt men du bør ta en pause og tenke deg om hvis du ikke forstår at dette er et tv program og at det ikke representerer virkeligheten. 

Dette er reality-tv, det er ingen dokumentar. 

Så det med at hun mottar trygd tilsvarende det dobbelte av hva en vanlig lønnsmottaker får, er rett og slett løgn ifølge deg da? 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Så det med at hun mottar trygd tilsvarende det dobbelte av hva en vanlig lønnsmottaker får, er rett og slett løgn ifølge deg da? 

Hun har 11 barn. 

Skrevet
På 26.4.2020 den 8.01, AnonymBruker skrev:

Ufyselige mennesker, men det disse får er en dråpe i havet sammenlignet med de enorme summene rikingene svindler unna hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...