AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #1 Skrevet 26. april 2020 Det er jo veldig i vinden, flere bloggere hevder de har effekt og at rynkedybden er målt før og etter bruk med reduksjon. De viser også til noen studier, mens andre hudspesialister mener det ikle finnes belegg for at det fungerer. Er det noen som faktisk har testet sånn pulver og merker/ser forskjell? Anonymkode: de22e...584
LiseTV Skrevet 26. april 2020 #2 Skrevet 26. april 2020 Nei det virker ikke. En lege sa det slik: Det er det same om du spiser collagen eller ett egg. Magesyren og andre fordøyelseorgan gjør at det som kommer ut er ganske så likt. 4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #3 Skrevet 26. april 2020 9 minutter siden, LiseTV skrev: Nei det virker ikke. En lege sa det slik: Det er det same om du spiser collagen eller ett egg. Magesyren og andre fordøyelseorgan gjør at det som kommer ut er ganske så likt. Hva mener du? At man får samme effekten fra kollagen i et egg? Anonymkode: de22e...584
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #4 Skrevet 26. april 2020 Jeg har tatt collagen pulver fast i snart to år. Blander det i shaker og smoothies. Kjøper fra USA, er mye billigere selv med de nye reglene. Etter noen måneder på dette pulveret merket jeg forskjell på huden min da jeg skulle vaske den om kvelden. Det vare en helt merkelig følelse. Huden virket tykkere på en måte.. Så jeg har bare fortsatt og er virkelig ikke i tvil om virkningen, på meg i hvert fall. Håravfallet har også avtatt. Og neglene er mye sterkere enn før. Men de overprisete tilskuddene du får her til lands ville jeg ikke vurdert en gang. Anonymkode: 64a7f...e43
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #5 Skrevet 26. april 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tatt collagen pulver fast i snart to år. Blander det i shaker og smoothies. Kjøper fra USA, er mye billigere selv med de nye reglene. Etter noen måneder på dette pulveret merket jeg forskjell på huden min da jeg skulle vaske den om kvelden. Det vare en helt merkelig følelse. Huden virket tykkere på en måte.. Så jeg har bare fortsatt og er virkelig ikke i tvil om virkningen, på meg i hvert fall. Håravfallet har også avtatt. Og neglene er mye sterkere enn før. Men de overprisete tilskuddene du får her til lands ville jeg ikke vurdert en gang. Anonymkode: 64a7f...e43 Kan du linke til der du bestiller? Vil se hva det er. Anonymkode: de22e...584
OPIgirl Skrevet 26. april 2020 #6 Skrevet 26. april 2020 Leste et innlegg i KK i går der en lege sier at det er fysiologisk umulig at collagenpulver eller piller hjelper. Men tror man sterk nok på det så. 6
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #7 Skrevet 26. april 2020 26 minutter siden, AnonymBruker said: Kan du linke til der du bestiller? Vil se hva det er. Anonymkode: de22e...584 https://no.iherb.com/pr/Garden-of-Life-Grass-Fed-Collagen-Peptides-Unflavored-19-75-oz-560-g/86837 https://no.iherb.com/pr/Dr-Axe-Ancient-Nutrition-Multi-Collagen-Protein-1-01-lb-459-g/78574 Disse har jeg brukt mye og er veldig fornøyd med. Men det finnes mange andre som også er bra. Anonymkode: 64a7f...e43 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #8 Skrevet 26. april 2020 https://www.allergikost.no/search/collagen Dette er det eneste jeg har kjøpt i Norge flere ganger. Bra tilskudd og grei pris. Anonymkode: 64a7f...e43
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #9 Skrevet 26. april 2020 Nei, det virker IKKE. Anonymkode: 04a78...fb7 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #10 Skrevet 26. april 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det virker IKKE. Anonymkode: 04a78...fb7 Har du prøvd det selv eller lest studier etc? Anonymkode: de22e...584
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #11 Skrevet 26. april 2020 Man kan like gjerne kjøpe luft: https://www.google.com/amp/s/www.abcnyheter.no/amp/helse-og-livsstil/helse/2019/10/13/195615025/forsker-om-kollagentilskudd-biologisk-umulig-at-de-virker-slik-produsentene-lover Anonymkode: de22e...584 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #12 Skrevet 26. april 2020 Kollagen kan virke for noen, har tatt det siden jeg var 19 år og huden min er ganske fin og får alltid komplimenter at jeg har ikke tydelige porer. Moren min drakk også kollagen flasker i en måned da hun var i Singapore og det hjalp litt med rynkene. Men jeg ville ha kjøpt heller fra Japan siden de produserer bedre kollagenprodukter. Min favoritt er Shiseido for pulver og DHC for tabletter. Anonymkode: 2797b...21c
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #13 Skrevet 27. april 2020 Tror folk glemmer at kollagen er noe som finnes inne i huden (i dermis), og som naturlig forsvinner gradvis. Kollagen gjør huden spenstig, og når den forsvinner blir huden slappere og rynkete. For at tilførsel av kollagen skal kunne fungere, må det injiseres inn i dermis. Men selv det er man usikker på om har noe særlig effekt. Med disse rynkekremene som noen opplever at gir litt effekt, er det ikke kollagenet som er tilsatt kremen som gir effekt. Det er mengden vann som får huden til å "stramme seg opp". Hvis man tar en kikk på innholdsfortegnelsen på diverse kremer, er det rynkekremer som ofte inneholder mest vann. Anonymkode: ab474...7f6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå