Gå til innhold

Venninne la ut på story fra hytta, storfamilien samlet 15 stykker satt tett i tett rundt bordet...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Herregud så forbanna jeg blir av slikt, rundt bordet satt barn barnebarn onkler og tanter besteforeldre og hele pakka. Venninnen min er en som ikke klarer/orker sitte hjemme, hun kjeder seg lett blir rastløs av en liten time hjemme og må ut uavhengig av coronaen eller ei. Når vi ringes kommenterer hun ofte med at hun ikke skjønner hvordan jeg orker å være så mye hjemme, jeg svarer henne med at jeg forholder meg bare til hva helsemyndighetene anbefaler, klart jeg er dritt lei av de ensformige dagene pga corona viruset, men man må da bare holde ut. Hun jobber i klesbutikk på et senter og har hun fri en dag er hun på senteret bare for og slå ihjel tid, og er innom alle butikkene og skravler med mange mennesker, hun lever som før er med mange av gangen driver dank på senter og driter fullstendig i denne dugnaden. Hun sier selv  at hun passer da på og vaske hendene sine..

Har fått et litt annet syn på henne som mindre begavet.. Bare en utblåsning..!

Anonymkode: 078c0...6ed

• Liker 22
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Får nesten håpe hun eller de blir smittet, så dum som de er.. 

Anonymkode: e3aa1...390

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror folk slapper mer av nå. Dessuten, ingen har noe spesiell dato å forholde seg til med tanke på å kunne møtes. At de derfor tenker at de like gjerne kan møtes nå, istedenfor å vente et feks. et halvår på å møtes igjen. Her har myndighetene gjort en dårlig jobb, det er nesten bedre å bare gi en foreløpig dato folk kan forholde seg til med forbehold at den kan flyttes fremfor at folk skal leve i uvisshet. Veldig mange takler ikke å leve i uvisshet, og da kan de handle på samme måte som venninnen din. Det blir fort kaos eller at folk bare får nok av det som foregår av andre grunner, og da må de handle på en måte som i det minste gir dem mening. Det betyr ikke at venninnen din er mindre begavet. 

Men jeg er helt enig med deg. Selv var jeg innom butikken i dag formiddag, og overrasket over hvilket kaos det var der. Folk sto samlet i klynger å pratet sammen. Helt fullstendig unødvendig, og hadde det ikke vært for at jeg hadde lovd å handle for noen i karantene så hadde jeg snudd i døren. Det er dessverre veldig tydelig at folk gir mer og mer faen i retningslinjene.

Anonymkode: 1a37b...c30

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får nesten håpe hun eller de blir smittet, så dum som de er.. 

Anonymkode: e3aa1...390

Huff, ja. Man er et mye bedre menneske om man sitter hjemme og ønsker sykdom og død over andre. 

Anonymkode: 8f20a...a67

• Liker 42
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har fått et litt annet syn på henne som mindre begavet.. Bare en utblåsning..!

Sier mye om deg også.

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

For noen idioter. Jeg blir helt trist. De fleste følger nok rådene, og derfor kommer sannsynligvis ikke denne gjengen til å bli syke. De nyter godt av andres harde innsats og de skjønner det antagelig ikke selv engang.

Anonymkode: c7141...cbc

• Liker 20
Skrevet
14 minutter siden, abc123detvardet skrev:

Sier mye om deg også.

Egentlig ikke, bortsett fra at TS virker mer reflektert og informert. 

• Liker 25
Skrevet
4 minutter siden, norw skrev:

Egentlig ikke, bortsett fra at TS virker mer reflektert og informert. 

Hun virker ikke reflektert...

• Liker 15
Skrevet
Akkurat nå, abc123detvardet skrev:

Hun virker ikke reflektert...

Du har i hvert fall ikke evnet å argumentere imot det. 

• Liker 16
Skrevet (endret)
5 minutter siden, norw skrev:

Du har i hvert fall ikke evnet å argumentere imot det. 

Du kommer ikke med noen argumenter du heller.

Synes du "Herregud så forbanna jeg blir av slikt", "Bare en utblåsning..!" og "hun lever som før er med mange av gangen driver dank på senter og driter fullstendig i denne dugnaden." tyder på at hun er reflektert?

Endret av abc123detvardet
  • Liker 12
Skrevet
Akkurat nå, abc123detvardet skrev:

Du kommer ikke med noen argumenter du heller.

Synes du "Herregud så forbanna jeg blir av slikt", "Bare en utblåsning..!" og "hun lever som før er med mange av gangen driver dank på senter og driter fullstendig i denne dugnaden." tyder på at hun er reflektert?

Ja, til sammenligning vil jeg absolutt si det. Ser ikke hva som trekker TS ned på venninnas mentale nivå.

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Vet om noen som har holdt på sånn hele denne perioden. En hel familie med barn og barnebarn som gir totalt F, og ikke skjønner at tiltakene og reglene også gjelder dem. Respektløst, men tror rett og slett ikke at de skjønner bedre. 

Anonymkode: 54886...f92

• Liker 11
Gjest snødråpe
Skrevet

Hvem bryr seg. Å hisse seg opp og baksnakke folk på kg løser ikke akkurat situasjonen eller hjelper noen ting. Fint at du får noen sekunder der du føler deg moralsk overlegen, da, ts 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, snødråpe said:

Hvem bryr seg. Å hisse seg opp og baksnakke folk på kg løser ikke akkurat situasjonen eller hjelper noen ting. Fint at du får noen sekunder der du føler deg moralsk overlegen, da, ts 

Du brydde deg jo nok til å klikke inn på denne overskriften da. Var ganske tydelig hva det skulle handle om. 

Helt enig med ts. Idiotiske og egoistiske mennesker. Her stenger vi halve landet og de aller fleste gjør sin del for å bidra også er det noen få mennesker som bare gir totalt faen. Håper karma tar dem alle. 

Anonymkode: f77fb...9e5

• Liker 13
Gjest snødråpe
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Du brydde deg jo nok til å klikke inn på denne overskriften da. Var ganske tydelig hva det skulle handle om. 

Helt enig med ts. Idiotiske og egoistiske mennesker. Her stenger vi halve landet og de aller fleste gjør sin del for å bidra også er det noen få mennesker som bare gir totalt faen. Håper karma tar dem alle. 

Anonymkode: f77fb...9e5

Syntes det hørtes hyggelig ut og lurte på hvem som hadde ens lik hyggelig familie som ønsket samle seg. Så var det bare klaging og syting fra ts. 

Å sitte klage på kg over at noen ikke gjør det man vil er bare tull. Det eneste man oppnår er at man føler seg bedre enn andre. Applaus

AnonymBruker
Skrevet

Fordi det er begrenset hvor mye myndighetene kan tillate seg å pålegge folk i sitt eget hjem. Nå er det pr VG 117 (!!!) innlagte. Det er ingenting og tiltaket om 5 stk står overhodet ikke i stil til virkeligheten. Myndighetene kan pålegge folk ute i det offentlige rom, men folk er dritt lei inngripen i det private rom. Her har myndigheten bommet med at den har vart for lenge og det forventes at denne lempes på nå 30.april. Hvis dere leser risikorapporten fra FHI som ble lagt frem før helgen påpeker FHI akkurat dette. Tiltakene må stå i stil til nåsituasjonen for at befolkningen skal følge. Og vi alle er helt avhengig av at folk følger, hvis ikke mister de kontrollen mye enklere. 

Anonymkode: 6a056...ef6

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Kan godt forstå din frustrasjon, TS!

Anonymkode: 23995...b94

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Og før man begynner å skrike om at antall innlagte er lave fordi tiltakene virker.... i samme risikorapport står det at man ikke kan peke på hvilke enkelt-tiltak som faktisk fungerer og har effekt, og derfor må man sette enkelttiltak som befolkning forstår og er «enig i» for at tiltakene i sum skal fungere.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For egen mentale helse burde man la være å irritere seg over hva andre gjør.

Veldig mange har nå skjønt at koronaviruset er en flopp og at det er ca like dødelig/farlig som en sterk influensa. Faktisk virker det som å være mindre farlig enn influensa for yngre folk.

Dermed slapper folk av. Det skjønner jeg godt. Hvorfor være helt på tuppa av influensa?

Anonymkode: f8086...cde

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og før man begynner å skrike om at antall innlagte er lave fordi tiltakene virker.... i samme risikorapport står det at man ikke kan peke på hvilke enkelt-tiltak som faktisk fungerer og har effekt, og derfor må man sette enkelttiltak som befolkning forstår og er «enig i» for at tiltakene i sum skal fungere.

Det er jo slik en elimineringsmetode fungerer, så det er ikke noe rart.

Først kutter man ut alt som kan ha betydning  så reintroduserer man gradvis en og en ting for å se om det påvirker resultatet.

Men for at en elimineringsmetode skal fungere må man være strukturert for ikke å få falsk positiv eller negativ.

Hvis folk nå begynner å omgås på vanlige arenaer (storfamilien samles) og det blir en ny oppblussing av smitte, er det vanskelig å vite hva som var årsaken til den nye smittebølgen.  Kom den fordi barnehagene åpnet, eller fordi folk ikke fulgte anbefalingene?  Det går an å finne ut av, men det er ressurskrevende, og gjør jobben med å finne de riktige tiltakene veldig mye vanskeligere. 

Anonymkode: 05d05...01c

• Liker 4
  • Opprett ny...