Gå til innhold

Hva feiler det de som tar med hele familien inn på butikken?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser hver eneste gang jeg er på butikken at hele familier med mor, far og 2-3 barn er inne og handler. Hvordan er det disse folkene tenker? Holder det ikke at mor eller far går inn og handler og så kan resten vente på utsiden eller i bilen? Er det dette de kaller dugnad?

(Nei, jeg snakker ikke om aleneforeldre som sier de ikke har mulighet for barnepass).

Anonymkode: 6d4e6...143

• Liker 37
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De åpnet barnehagene så alle småbarnsfamilier blir smittet uansett, da kan man like gjerne leve som før.

Anonymkode: 4f7a1...49e

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jobber i butikk selv og reagerer mer på alle ungene som blir sendt med kontanter på butikken for å kjøpe snop. Veldig ubehagelig å få en haug med unger inn med sparkesykkel og motta kontanter på hver unge, men det er ikke ulovlig så kan ikke si noe på det.

men det verste er voksne mennesker som hoster seg gjennom hele butikken og bort til kassen der jeg står. Selv om jeg er veldig ung er jeg fremdeles så jævlig redd hver gang jeg er på jobb for å ha blitt smittet.

Anonymkode: c2c89...bf1

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber i butikk selv og reagerer mer på alle ungene som blir sendt med kontanter på butikken for å kjøpe snop. Veldig ubehagelig å få en haug med unger inn med sparkesykkel og motta kontanter på hver unge, men det er ikke ulovlig så kan ikke si noe på det.

men det verste er voksne mennesker som hoster seg gjennom hele butikken og bort til kassen der jeg står. Selv om jeg er veldig ung er jeg fremdeles så jævlig redd hver gang jeg er på jobb for å ha blitt smittet.

Ha en flaske håndsprit stående i kassa og sprit henda etter at du tar på kontanter, ikke ta deg i ansiktet og vask henda godt etter skiftet? 

Anonymkode: 5855b...f3c

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Fordi vi lemper på restriksjoner. Vi tror faren er over. Noe det ikke er. Så dette er ikke bra. Husk at Kineserne satt innesperret i 71 dager. Nordmenn søyt etter 4 dager. Mange vil dø fremover pga folk driter i farlig virus, dessverre.

Anonymkode: f20ad...346

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ha en flaske håndsprit stående i kassa og sprit henda etter at du tar på kontanter, ikke ta deg i ansiktet og vask henda godt etter skiftet? 

Anonymkode: 5855b...f3c

Hjelper det når folk står og hoster når de står i kassen?

• Liker 14
Skrevet

Absolutt ingen holdt avstand på butikken idag, synes det var guffent. Verst var det i kasseområdet. I tillegg så jeg også flere slike hele familier, hvorfor i alle dager kan ikke bare én av de handle for dem? 

• Liker 16
Skrevet

Ser også dette og blir oppgitt. De har enten ikke skjønt det eller så gir de beng.. 

• Liker 12
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi vi lemper på restriksjoner. Vi tror faren er over. Noe det ikke er. Så dette er ikke bra. Husk at Kineserne satt innesperret i 71 dager. Nordmenn søyt etter 4 dager. Mange vil dø fremover pga folk driter i farlig virus, dessverre.

Anonymkode: f20ad...346

Ja enig. Jeg synes likevel det er rart at det gjelder de aller fleste nå og ikke bare noen. De kan jo ikke følge med på hva som faktisk blir kommunisert fra myndighetene? Eller hvor alvorlig situasjonen er for så mange andre land nå med mer smitte.

• Liker 5
Skrevet

Her om dagen ble et ungt par med barn på slep faktisk sint på min eldre far som er i risikogruppen når han ba de pent om å holde mer avstand inne på butikken. Helt utrolig og jeg synes det er skummelt at folk oppfører seg sånn.

• Liker 27
Skrevet
9 minutter siden, Frøkensina skrev:

Her om dagen ble et ungt par med barn på slep faktisk sint på min eldre far som er i risikogruppen når han ba de pent om å holde mer avstand inne på butikken. Helt utrolig og jeg synes det er skummelt at folk oppfører seg sånn.

Sånne folk som det fortjener corona!

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, Kitty20 skrev:

Ja bortsett fra at de garantert sprer det rundt seg til mange andre så kunne de gjerne fått det for min del 😕

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

De holder avstand på butikkene her hvor jeg bor. Det er lite smittede mennesker, og ingen som har dødt av korona viruset.

Anonymkode: b47bb...e1d

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Frøkensina skrev:

Ja bortsett fra at de garantert sprer det rundt seg til mange andre så kunne de gjerne fått det for min del 😕

Ja :c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Kitty20 skrev:

Ingen fortjener korona viruset!!

Anonymkode: b47bb...e1d

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Frøkensina skrev:

Folk er vel dritt lei av å få sine live ødelagt tipper jeg. De burde ikke ha sagt det, men på den annen side: Det er din far som er i risikogruppen, og som da har ansvar for å ta de hensyn han selv mener er nødvendig for egen helse. Han måtte vel ikke absolutt i den butikken. Du kunne handlet for han, han kunne kjøpt på nett, vært i butikken på et tidspunkt med langt færre etc.

Anonymkode: ddc92...fa2

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Det er da ikke ulovlig. Skjønner folk godt jeg. 

Anonymkode: 209ef...0cd

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Synes de eldre er verst. 

De handler alltid i par. Jeg har prøvd å utfordre noen i nærmeste familie på dette, men de sier de MÅ, fordi hun ikke kan kjøre bil, og han ikke vet forskjell på indrefilet og kjøttdeig...og å bestille på nett er uaktuelt. 

Ikke nok med det. Denne uka skulle jeg ha fisk fra frysedisken. Og måtte vente i flere minutter, fordi to par med pensjonister sakte jobbet seg bortover disken. Lente seg mot kanten, tok opp en pakke, studerte den, la tilbake, brukte kanten som støtte videre bortover... 

Anonymkode: 45a11...a7e

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk er vel dritt lei av å få sine live ødelagt tipper jeg. De burde ikke ha sagt det, men på den annen side: Det er din far som er i risikogruppen, og som da har ansvar for å ta de hensyn han selv mener er nødvendig for egen helse. Han måtte vel ikke absolutt i den butikken. Du kunne handlet for han, han kunne kjøpt på nett, vært i butikken på et tidspunkt med langt færre etc.

Får folk livet ødelagt av å måtte holde anbefalt avstand til andre på butikken? Visste ikke at det kan føles så fælt å ta hensyn til andre mennesker, risikogruppe eller ei. Jeg hører ikke til en risikogruppe, men ønsker likevel at andre holder seg på anbefalt avstand til meg.

Anonymkode: cc5f9...204

• Liker 44
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får folk livet ødelagt av å måtte holde anbefalt avstand til andre på butikken? Visste ikke at det kan føles så fælt å ta hensyn til andre mennesker, risikogruppe eller ei. Jeg hører ikke til en risikogruppe, men ønsker likevel at andre holder seg på anbefalt avstand til meg.

Anonymkode: cc5f9...204

Selvfølgelig ikke av holde avstand i seg selv, men mange - kanskje særlig mange unge med store forpliktelser, lever under et voldsomt press om dagen. Mange har mistet jobben, og mange vet ikke om de har en fremtid å komme tilbake til. Da kan man lettere bli provosert av ennå flere formaninger, selv om man ikke mente noe vondt med å være ubetenksom der man stod litt for tett.

Og ja, jeg syntes det er de eldre selv som bør ta tiltak i forhold til egen helse. Det har jeg også sagt til eldre elskninger hos oss, at de må være litt forsiktige med når de går på butikken eller spørre en av oss andre til å handle i stedet.

• Liker 8
  • Opprett ny...