Gå til innhold

Føflekkreft

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar ❤ Det var godt å høre, de har vel slike sikkerhetsprosedyrer. Godt å vite at vi blir ivaretatt, selv om det er så skummelt når de setter i gang så kraftig. Jeg er så innmari redd for å våkne fra narkose på onsdag og få vite at det er spredning. Det er det jeg frykter mest akkurat nå 😥 

Men veldig godt å høre at det går fint med deg og at du er frisk nå 🥰

Anonymkode: 95afb...515

Skjønner veldig godt du er redd❤️ Jeg var å fryktelig redd. Men de er sikkert veldig flinke på sykehuset, jeg ble veldig godt tatt vare på hele veien. Alltid noen som kunne snakke litt, berolige det de kunne, og gjerne holde i hånda når det var veldig vanskelig. 
Min erfaring er at leger kan skremme vettet av meg, de sier aldri mer enn de kan garantere, og lover aldri noe som helst. Det kan være skremmende.

Masse lykke til, jeg håper det går bra med deg❤️

Anonymkode: c624c...1c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

💕 Jeg skal ta med meg ordene dine, det hjelper å høre fra noen som har stått i det selv. Tok det lang tid å få svar på at det var spredning hos deg? 

Jeg fikk ikke spredning før etter nesten to år, gikk til kontroller flere ganger i året, så de kommer til å passe godt på deg den nærmeste tiden og følge nøye med. 
Metastasene ble oppdaget på pet-scan, og jeg kjente også selv en stor, hard, helt rund klump i den ene armhulen. 

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner veldig godt du er redd❤️ Jeg var å fryktelig redd. Men de er sikkert veldig flinke på sykehuset, jeg ble veldig godt tatt vare på hele veien. Alltid noen som kunne snakke litt, berolige det de kunne, og gjerne holde i hånda når det var veldig vanskelig. 
Min erfaring er at leger kan skremme vettet av meg, de sier aldri mer enn de kan garantere, og lover aldri noe som helst. Det kan være skremmende.

Masse lykke til, jeg håper det går bra med deg❤️

Anonymkode: c624c...1c2

Tusen takk ❤

Skrevet

Håper set går bra med deg og st det ikke er noe spredning. 
sikkert lurt å fjerne alle føflekker og holde seg tildelt i sola. 
skjønner godt frykten din, krysser fingrene for at alt går bra med deg 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Sunnys skrev:

Håper set går bra med deg og st det ikke er noe spredning. 
sikkert lurt å fjerne alle føflekker og holde seg tildelt i sola. 
skjønner godt frykten din, krysser fingrene for at alt går bra med deg 

Tusen takk ❤ Så godt å få lykkeønskninger og kryssa fingre, godt å ha med seg 💕

Nå blir det lite soling, og faktor 50 i fjeset til hverdags ja. Har solt meg nok i livet dessverre 🙈🙄

Skrevet

Vil forresten tipse deg om gruppen føflekkreft - malignt melanom på Facebook, der kan du treffe mange i samme situasjon. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk ❤ Så godt å få lykkeønskninger og kryssa fingre, godt å ha med seg 💕

Nå blir det lite soling, og faktor 50 i fjeset til hverdags ja. Har solt meg nok i livet dessverre 🙈🙄

Jeg har begynt med selvbruningskrem. Er lys i huden og trenger mye sol for å få farge. Og vil ikke risikere helsa for litt brunfarge på sommeren, selvbruningskrem funker fjell. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Sunnys skrev:

Jeg har begynt med selvbruningskrem. Er lys i huden og trenger mye sol for å få farge. Og vil ikke risikere helsa for litt brunfarge på sommeren, selvbruningskrem funker fjell. 

Tips til en bra selvbruningskrem? 😊

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tips til en bra selvbruningskrem? 😊

Jeg har brukt Sofie Elise sin.. medium. 
ellers er st tropez veldig bra. Helt ufarlig, og gir en jevn og fin brunfarge 

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar, og oppløftende ord 💕 Og så godt å høre at det har gått så bra med deg. Jeg har prøvd å holdt meg unna googlinga, men noe har jeg jo lest....og ja, det kan kjennes ut som dødsdommen til tider. 

Hadde du spredning til lymfeknuter? Eller tok de den første lymfeknutene også for sikkerhets skyld? Jeg skal fjerne både kul, en del hud og en el flere lymfeknuter på onsdag. 

Ts 

Fjernet først bare en føflekk, så fant vi en kul året etter og året etter det ble det oppdaget en endring i en lymfe. Har aldri vært snakk om spredning i mitt tilfelle, men har vært til mange ulike scanninger av hele kroppen for å fange opp om det skulle oppstå endringer noe sted.

Som regel kan de bare gi deg ett svar på om de har fått fjernet det de skulle, at operasjonen var vellykket, så må en vente på at de får svar på dyrkningsprøver (tar ca 14 dager) før de kan si noe mer. 

Du kan gjerne søke opp kreftkoordinator for din kommune, de kan svare deg vedrørende ting du går og tenker på. Og har de ikke svaret så kan de undersøke det for deg, så du får bedre og riktigere svar enn det du selv vil kunne finne på nett. Av og til kan de tilby kontakt med andre som har vært igjennom det samme, eller info om kurs og samlinger for din krefttype.

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, Atania skrev:

Vil forresten tipse deg om gruppen føflekkreft - malignt melanom på Facebook, der kan du treffe mange i samme situasjon. 

❤ Den skal jeg sjekke opp, og også det med kreftkoordinator. Tusen takk for gode tips, og tusen takk for at du har tatt deg tid til mine bekymringer. Det varmer ❤

• Liker 1
  • 3 år senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.5.2020 den 22.18):

❤ Den skal jeg sjekke opp, og også det med kreftkoordinator. Tusen takk for gode tips, og tusen takk for at du har tatt deg tid til mine bekymringer. Det varmer ❤

Hvordan gikk det med deg?❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...