AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #1 Skrevet 25. april 2020 Hei, vet ikke om dette kommer under riktig emne men : Har gått på aap i 1,5 år. Må nav ha kommet til et vedtak om uførhet innen et visst antall år - i så fall hvor mange? Anonymkode: 66b61...c99
Missbehave Skrevet 25. april 2020 #2 Skrevet 25. april 2020 Du kan gå på AAP i inntil 3 år. Innenfor dette tidsrommet må det avklares om du er i stand til å jobbe (via tiltak eller arbeidsutprøving) eller om ufør er eneste veien å gå.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #3 Skrevet 25. april 2020 Akkurat nå, Missbehave skrev: Du kan gå på AAP i inntil 3 år. Innenfor dette tidsrommet må det avklares om du er i stand til å jobbe (via tiltak eller arbeidsutprøving) eller om ufør er eneste veien å gå. Tusen hjertelig takk for svar 🌼 Ts. Anonymkode: 66b61...c99
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #4 Skrevet 26. april 2020 Vær oppmerksom på at du og NAV kan være uenige i om du er varig ute av stand til å arbeide. Du risikerer å stå uten inntekt etter de tre årene på AAP, dersom NAV mener at det er muligheter for at du kan komme i arbeid, og du derfor får avslag på søknad om uføretrygd. Anonymkode: 65214...47e
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #5 Skrevet 26. april 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vær oppmerksom på at du og NAV kan være uenige i om du er varig ute av stand til å arbeide. Du risikerer å stå uten inntekt etter de tre årene på AAP, dersom NAV mener at det er muligheter for at du kan komme i arbeid, og du derfor får avslag på søknad om uføretrygd. Anonymkode: 65214...47e Takk for info. Jeg begynte på AAP i august og fikk mast meg til ny saksbehandler fredag. Den forrige har ikke hatt tid til å møte meg grunnet nedbemanning, og jeg har tusenvis av spørsmål. Håper det løser seg. Ts. Anonymkode: 66b61...c99
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #6 Skrevet 26. april 2020 For å bli ferdig avklart må du igjennom diverse arbeidsrettede tiltak for å finne ut av arbeidsevnene din. Du må også ha et godt samarbeid med fastlegen din slik at du blir ferdig og behandlet medisinsk. Om du ikke er ferdig avklart så kan du risikerer å stå uten ytelse når de tre årene er forbi. Det er veldig strenge retningslinjer for å få en forlengelse. Nå er flere tiltak stengt og noen av de har elektronisk kontakt, men da får de ikke gjort så mye annet enn kartlegging. Og ingen vet hvordan ting blir fremover (mtp korona). Så har du ikke blitt søkt inn på et tiltak så må du be om det, nå. Anonymkode: a74af...02f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå