Gå til innhold

Holder besteforeldre seg unna barnebarna?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva går rådene ut på nå ift til besteforeldre og barnebarn? Her vil ikke besteforeldre komme i kontakt med oss, så da regner jeg ikke med at de kan ha samvær med de på et års tid.... Men ser mange legger ut på på face og insta at har barnefri og koser seg med kjærestetid.

Anonymkode: 0a25f...45c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva går rådene ut på nå ift til besteforeldre og barnebarn? Her vil ikke besteforeldre komme i kontakt med oss, så da regner jeg ikke med at de kan ha samvær med de på et års tid.... Men ser mange legger ut på på face og insta at har barnefri og koser seg med kjærestetid.

Anonymkode: 0a25f...45c

Så det du savner er besteforeldre som kan være barnevakt så du kan få barnefri?

Anonymkode: 4de87...c0e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Går ut i fra de har besteforeldre godt under 65 år da? Men mest sannsynlig har folk blitt slappe

Anonymkode: 8cb79...bc9

AnonymBruker
Skrevet

Rådene går vel forøvrig fortsatt ut på at man skal holde seg unna folk i risikogruppe, så det avhenger av om besteforeldrene eller dere er i risikogruppe.

Anonymkode: 4de87...c0e

AnonymBruker
Skrevet

Her holder vi oss unna.

Anonymkode: 3322e...e48

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vi har ikke fysisk kontakt med mine foreldre nå. 

Ikke noe barnevakt eller søndagsmiddager eller bursdagsfeiringer. Det er pga de er i en risikogruppe. Det er litt vanskelig for alle men akkurat nå er det slik. Hvor lenge vi alle synes det er greit å holde på slik vet vi ikke enda. 

(Vi er enige om dette på nåværende tidspunkt ihvertfall)

Endret av solmåneogstjerner
AnonymBruker
Skrevet

Vi holder oss unna, men er ett evig mas fra besteforeldre om at de snart må få treffe barnebarnet sitt igjen, sånn ett par ganger i uken. Min mor syter og klager om det konstant og legger til at hun, som du ts, ser at det er mange besteforeldre som får passe sine barnebarn så hun kan ikke skjønne hvorfor hun ikke får lov. Begge mine foreldre er over 65 så jeg er streng, men nå blir jeg bare sett på som vanskelig av de..

Anonymkode: 00938...ac2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg holder meg ikke unna mine foreldre og tar de omgås med barnebarnet på jevn basis. Far til felles barn derimot må holde seg unna sine foreldre. Mine er ikke i risikogruppen, mens han er det. 

Anonymkode: 896c4...111

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke hatt kontakt med besteforeldrene. En avgjørelse som har vært enkel for oss da både faren min og svigerfar er i risikogrupper. Heldigvis så har det ikke vært noe anmodning fra dem å å treffe barnebarna. De har selv stått inne for dette valget.

Det hadde muligens vært annerledes dersom vi hadde hatt besteforeldre som maste om å møte oss hele tiden som jeg ser at foreldrene til enkelte vennepar gjør. 

Anonymkode: 8d76f...8e6

AnonymBruker
Skrevet

Min mor under 60 har fått besøk av yngste. Mine svigerforeldre over 75 har hatt litt kontakt med oss nå etter fire uker omtrent i karantene, men når yngste begynner på skolen, blir det slutt på det. (Ingen kjent smitte i kommunen)

Anonymkode: a42ac...c0b

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt noe kontakt med besteforeldre på ene siden som ikke er i risikogruppe. Kun korte besøk i hagen. 
Besteforeldre på andre siden er i risikogruppen og de har vi ikke sett siden før alt dette skjedde. Søsknene mine gir faen i at de er i risikogruppe og bruker de som avlastning, så det er vi som er de «vrange».

Anonymkode: 1a568...61a

AnonymBruker
Skrevet

Truffet alle. Ikke i risikogrupper noen av dem. De har ikke passet barna. 

Anonymkode: 971fd...574

Skrevet

Barnebarna er hos oss hver dag.  Når skolearbeidet er unnagjort, kommer de.  Slik får foreldrene utført eget arbeid. Uten oss besteforeldre ville det blitt vanskelig.

Men foreldrene har ikke kontakt med andre enn oss heller, kun nær familie. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi holder oss langt unna. Kun èn i risikogruppen av de 4. Men de kommer forbi og står på veien og snakker med barna som er på verandaen. Vi vil heller holde avstand nå enn å ikke ha dem i mange år fremover. De snakker mye på facetime også. 

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har hatt noe kontakt med besteforeldre på ene siden som ikke er i risikogruppe. Kun korte besøk i hagen. 
Besteforeldre på andre siden er i risikogruppen og de har vi ikke sett siden før alt dette skjedde. Søsknene mine gir faen i at de er i risikogruppe og bruker de som avlastning, så det er vi som er de «vrange».

Vi er 4 barn. 3 "vrange" og 1 som koser seg med barnefri hver dag..... 🤦‍♀️ Og besteforeldre er sure på resten av oss siden vi er "vanskelige". Selv om ene er i risikogruppen. 

Anonymkode: f4330...ea3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi holder oss langt unna. Kun èn i risikogruppen av de 4. Men de kommer forbi og står på veien og snakker med barna som er på verandaen. Vi vil heller holde avstand nå enn å ikke ha dem i mange år fremover. De snakker mye på facetime også. 

Vi er 4 barn. 3 "vrange" og 1 som koser seg med barnefri hver dag..... 🤦‍♀️ Og besteforeldre er sure på resten av oss siden vi er "vanskelige". Selv om ene er i risikogruppen. 

Anonymkode: f4330...ea3

Det vi tenker og. Altså, selvfølgelig kunne vi tenkt oss barnefri, man blir jo litt gæern av det her, men heller kjipt en periode nå og ha de her lenger..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Besteforeldrene får selvfølgelig treffe barnebarna. Det er snakk om at dette kan vare i år framover og vi er ikke så umenneskelige  at vi vil ta fra besteforeldrene den største gleden de har i livet fordi VI bekymrer oss. 

Anonymkode: c23d7...b26

• Liker 4
Skrevet

Nå når barnehagen har åpnet igjen, så treffes vi kun utendørs. Før det treftes vi utendørs først og så relativt vanlig etter 2-3 uker. Fordi ingen av oss møtte andre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi treffes litt nå (ikke risikogrupper) og har jo holdt oss for oss selv en stund, men fra i morgen blir det sannsynligvis lenge til neste gang. Da begynner skolen igjen.

Anonymkode: 3a175...210

AnonymBruker
Skrevet

Vi treffes støtt. Vi bor i samme gate i en by med påfallende lite smitte. Vi har resten ikke truffet andre og går lite på butikken. Barna har heller ikke begynt på skolen ennå. De barna har møtt har samme regler og de leker kun utendørs. Vi anser det som trygt i vår situasjon, men øker smitten blir situasjonen sikkert annerledes. Besteforeldre lever for barnebarna og det er nesten tortur om vi drar på ferie. Haha. De hjelper oss og vi hjelper dem... Litt som en gammeldags storfamilie. Hunden begynner å bli feit fordi besteforeldre skjemmer dyret bort, men enn så lenge greier barna å forbrenne bakevarer og snop. Det er umulig å oppdra folk over 60 år og vil de ha barnebarn i livet selv nå får de rett og slett viljen sin.

Anonymkode: 9a3c2...4bc

AnonymBruker
Skrevet

De fleste jeg kjenner er med besteforeldrene. Du viser til barnepass. Da snakker man jo normalt unge og spreke besteforeldre. Men oldeforeldre skjermes. Samt besteforeldre som også er i risikogruppen av andre årsaker, som hjerteproblemer og astma. 

Anonymkode: 213c4...ceb

• Opprett ny...