Gå til innhold

The Solution--Oslo Skin Lab

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har noen prøvd det? Virker det eller er det bare humbug? 

Synnøve Skarbø og Vanessa Rudjord reklamerer jo så varmt for dette pulveret... 🤔 

Anonymkode: fe98e...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synnøve Skarbø og Vanessa Rudjord reklamerer jo så varmt for dette pulveret... 🤔 

Det er bare humbug. Det er faktisk umulig å tilføre kollagen gjennom et pulver, for kollagenet kroppen/huden har en annen binding enn den som blir tilført gjennom pulveret. Ergo helt ubrukelig. Dette øker altså ikke produksjon av kollagen i huden. 

Anonymkode: 95fad...a03

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare humbug. Det er faktisk umulig å tilføre kollagen gjennom et pulver, for kollagenet kroppen/huden har en annen binding enn den som blir tilført gjennom pulveret. Ergo helt ubrukelig. Dette øker altså ikke produksjon av kollagen i huden. 

Jeg tenkte det kanskje var for godt til å være sant, men hva er det egentlig som øker kollagen produksjon i huden da? 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De reklamerer fordi de får betalt ti tusenvis av kroner for å gjøre det.  

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte det kanskje var for godt til å være sant, men hva er det egentlig som øker kollagen produksjon i huden da? 

Ts

Mat med mye c-vitamin for eksempel. C-vitamin er viktig komponent i produksjon av kollagen. Men mitt råd nummer ett er solfaktor 50 og å tilføre huden mye fukt. Mange veldig bra selvbruningskremer på markedet, så man trenger ikke sole seg i ansiktet i det hele tatt. Sol bryter veldig ned kollagen i huden. Man bør bruke høy faktor når man er ute uansett sol eller ikke.

https://www.kk.no/mote/maten-som-bremser-rynkene/67722700

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har brukt the Solution selv en stund og ser tydelig reduksjon i mine rynker. Har også er par cellulitter som nesten er blitt borte. Hvis du søker på nettet så kan du finne flere uavhengige utelnandske studier som dokumenterer effekt på huden av denne typen kollagen. Og ellers, vær forsiktig med solen, spis c-vitamin og sunt ellers, ikke røyk og dropp sukker. Sukker er kollagendødaren. 

Anonymkode: be6a7...392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Sukker er kollagendødaren

Dette er såååå sant! Og sukker mater også kreftceller.

Anonymkode: e342d...7e0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har brukt the Solution selv en stund og ser tydelig reduksjon i mine rynker. Har også er par cellulitter som nesten er blitt borte. Hvis du søker på nettet så kan du finne flere uavhengige utelnandske studier som dokumenterer effekt på huden av denne typen kollagen. Og ellers, vær forsiktig med solen, spis c-vitamin og sunt ellers, ikke røyk og dropp sukker. Sukker er kollagendødaren. 

Mulig rynkenes reduksjon kom av at det andre og ikke pulveret. Forskere og hudleger viser jo til at det er umulig med slik effekt fra pulver. 

Spis heller en biff i uka så får du ordentlig kollagen. 

Anonymkode: 50249...29e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ring VG og Dagbladet!   Kvinner bruker tusenvis av kroner på cellulittbehandlinger og kremer, også finnes det er pulver som fjerner de!!!!! Cellulitter er historie!!    Wow, bare wow!!   :hoppendeglad:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er såååå sant! Og sukker mater også kreftceller.

Anonymkode: e342d...7e0

All stivelse/karbohydrater blir gjort om til sukker i kroppen......så skal vi bare slutte å spise stivelse?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, Apocalypte skrev:

All stivelse/karbohydrater blir gjort om til sukker i kroppen......så skal vi bare slutte å spise stivelse?

Det er forskjell på sukker, raffinert sukker med høy glykemisk indeks og langsomme karbohydrater med lav glykemisk indeks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har brukt en annen kollagen ganske lenge, hadde egentlig glemt den litt ut nå, men var veldig flink å ta dem en lang periode. Jeg skal ikke si så mye om effekt på rynker eller cellulitter, jeg hadde vel knapt det da jeg brukte dem i tyveårene, men huden min ble fantastisk fin, glødet som bare det og virket spenstigere. Kjøpte dem på iherb, det er den mest populære der, der er det jo også tusenvis av uavhengige reviews og ikke bare et par godt betalte bloggere som skryter av den. Neocell collagen C+ het den vel, det var også C-vitamin i den. Det skal visst funke sammen med collagen, var også anbefalt å ta det med appelsinjuice.

Nå blir det veldig anekdotisk "bevis", hvem vet (selv ikke jeg), hva annet jeg kanskje kan ha gjort samtidig som ga meg så bra hud, eller var det kanskje bare C-vitaminene? Placebo-effekt var det ikke, jeg har alltid vært interessert i hudpleie og prøvd alt slags hvor jeg ikke har sett noe skje. Jeg opplevde definitivt effekt. Samtidig stoler jeg jo på vitenskapen om de sier det er umulig.. hm. 

Dere kan jo gjøre som i reklamen da, gå på hudpleieklinikk og ta en visia hudanalyse og så sjekke på nytt etter kanskje 6 mnd. Det går jo ikke an å eliminere alle andre faktorer, men om dere prøver å endre minst mulig annet i perioden så kunne det jo vært et artig eksperiment.

Anonymkode: 9e08b...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har brukt en annen kollagen ganske lenge, hadde egentlig glemt den litt ut nå, men var veldig flink å ta dem en lang periode. Jeg skal ikke si så mye om effekt på rynker eller cellulitter, jeg hadde vel knapt det da jeg brukte dem i tyveårene, men huden min ble fantastisk fin, glødet som bare det og virket spenstigere. Kjøpte dem på iherb, det er den mest populære der, der er det jo også tusenvis av uavhengige reviews og ikke bare et par godt betalte bloggere som skryter av den. Neocell collagen C+ het den vel, det var også C-vitamin i den. Det skal visst funke sammen med collagen, var også anbefalt å ta det med appelsinjuice.

Nå blir det veldig anekdotisk "bevis", hvem vet (selv ikke jeg), hva annet jeg kanskje kan ha gjort samtidig som ga meg så bra hud, eller var det kanskje bare C-vitaminene? Placebo-effekt var det ikke, jeg har alltid vært interessert i hudpleie og prøvd alt slags hvor jeg ikke har sett noe skje. Jeg opplevde definitivt effekt. Samtidig stoler jeg jo på vitenskapen om de sier det er umulig.. hm. 

Dere kan jo gjøre som i reklamen da, gå på hudpleieklinikk og ta en visia hudanalyse og så sjekke på nytt etter kanskje 6 mnd. Det går jo ikke an å eliminere alle andre faktorer, men om dere prøver å endre minst mulig annet i perioden så kunne det jo vært et artig eksperiment.

Anonymkode: 9e08b...a6c

C vitamin er en av de tingene som faktisk har dokumentert effekt ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

De som reklamerer for dette bruker garantert andre ting som redusere rynker. De har penger til eller blir sponset  dyre behandlinger, så som testpersoner er de lite troverdige etter mitt syn.

Man kan jo tilføre huden bedre behandling enn dette tullepulveret. Feks retinolkremer/serum som er bevist å redusere rynker og å glatte ut huden. Dette er nå billig å få kjøpt og har garantert mye mer bevislig effekt enn kollagenpulver.

Og hvis man på død og liv vil ha et kollagentilskudd så finnes det på markedet mye billige alternativ. Google litt.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er forskjell på sukker, raffinert sukker med høy glykemisk indeks og langsomme karbohydrater med lav glykemisk indeks.

Det er jeg klar over, har videreutdannelse innen ernæring.  Men i et normalt kosthold inngår f.eks ris, fin hvete og potet.  Disse har lav GI. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...

Er det noe nyere dokumentasjon/forskning som viser om pulveret har noe effekt?

Anonymkode: 38c8d...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...