Gå til innhold

Avbestille norwegian reise til portugal, kan bare få cashpoints?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mannen har bestilt tur til portugal i slutten av mai/beg. Juni. Det står på norwegians side at man bare kan få cashpoints tilsvarende billettprisen. Cash pointsene er bare gyldig i 12 måneder fra de utstedes står det. Vi ønsker så klart å få penge tilbake pga. To ting; for det første er de bare gyldig i 12 måneder som betyr vi må reise før april neste år... jeg har termin i november og blir derfor ikke å ha muligheten til å reise noe sted innen den tid (babyen er bare 4 måneder når de cashpointsene går ut da). Og en annen ting er at hvis norwegian skulle gå konkurs mister vi uansett da over 9000 cash points. 

FHI fraråder folk å reise til alle land nå, er ikke dette noe norwegian må forholde seg til og refundere i sin helhet? Reisen var bestilt med bank norwegian-kortet som også har avbestillingsforsikring i kortet hvis det har noe å si?

Anonymkode: 8bb38...1d3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For det andre aner vi ikke hvor lenge koronakrisen varer så kan hende det uansett er meningsløst å få refundert reisen i cash points som går ut i april til neste år uansett (selv om jeg uansett ikke kan reise pga. Baby). 

Anonymkode: 8bb38...1d3

AnonymBruker
Skrevet

De har ikke kansellert de enda slik at du kan få refusjon i stedet for cashpoints, altså? Hadde en reise til øst-europa satt for samme periode, og Norwegian kansellerte de for snart en måned siden. Fikk en mail der det sto med liten skrift at det var kansellert, og med enda mindre skrift at refusjon var mulig. 

Forsikringen min dekker også avbestilling av reise fra 2 uker før avreisedato så lenge det er frarådet å reise dit - noe det er i det med de generelle rådene om å ikke forlate landet. Der hadde jeg gått om Norwegian ikke kansellerte og bare betalte tilbake deler av reisen grunnet avbestilling. Mulig kredittkortet dekker det også, men vet ikke hva avbestillingsforsikringen til norwegiankortet sier om slike situasjoner. 

Anonymkode: 794ed...238

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal til utlandet med Norwegian senere i juni, kommer til å høre med forsikrinngsselskapet hva reiseforsikringa dekker når det nærmer seg. Skal bare til London, da, på venninnetur. Mellomlanding i Oslo. Kanskje vi bare går av i Oslo hvis den strekningen ikke blir kansellert, og Oslo begynner å åpne litt for puber og restauranter og hotell.... Må se an koronasituasjonen i Norge først...

Anonymkode: baa48...8e1

AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke krav på penger tilbake med mindre turen blir kansellert. Det kommer mest sannsynlig til å skje veldig snart, så det er bare å vente

Anonymkode: d0409...961

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 30.4.2020 den 8.59, AnonymBruker skrev:

Jeg skal til utlandet med Norwegian senere i juni, kommer til å høre med forsikrinngsselskapet hva reiseforsikringa dekker når det nærmer seg. Skal bare til London, da, på venninnetur. Mellomlanding i Oslo. Kanskje vi bare går av i Oslo hvis den strekningen ikke blir kansellert, og Oslo begynner å åpne litt for puber og restauranter og hotell.... Må se an koronasituasjonen i Norge først...

Anonymkode: baa48...8e1

Hva i huleste skal dere i London etter med så mange smittede. Er dere helt gale?? De sier jo klart og tydelig INGEN reiser utenlands før det er helt livsnødvendig. Ærlig talt dette blir for dumt. 

Anonymkode: 88ace...230

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva i huleste skal dere i London etter med så mange smittede. Er dere helt gale?? De sier jo klart og tydelig INGEN reiser utenlands før det er helt livsnødvendig. Ærlig talt dette blir for dumt. 

Anonymkode: 88ace...230

Hva er egentlig vitsen med å hisse seg opp sånn som du gjør? Hun er helt sikkert klar over at det trolig ikke blir noen tur til London, men har ikke fått beskjed fra Norwegian enda om at flyet er kansellert. 

Anonymkode: 74a6e...353

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke krav på penger tilbake med mindre turen blir kansellert. Det kommer mest sannsynlig til å skje veldig snart, så det er bare å vente

Anonymkode: d0409...961

Hun får ikke pengene igjen fra Norwegian. Norwegian er konkurs før det blir aktuelt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...