Gå til innhold

Hvis det ikke kommer en vaksine eller mirakelkur

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er allerede MYE flere døde enn SARS....

Det døde 810 personer av SARS utbruddet i 2002 til 2004. Mens korona har allerede tatt livet av 202 973 offisielt. Og antakelig mangedobbelt av det reellt sett. Og dødskurven peker fremdeles rett oppover.

Tenk deg litt om før du uttaler deg om noe du ikke har greie på neste gang...

Anonymkode: 00825...8fa

Men nå var det jo ikke så mange som fikk SARS da.
Derfor ble jo også vaksineutviklingen lagt på hylla.

Anonymkode: 98422...3b6

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

dødelig er ikke korona da. Flere vil dø enn av vanlig influensa, men vi snakker ikke spanskesyken eller SARS

Anonymkode: 31ac8...dc7

Vel, dette viruset heter SARS-2. Så det er jo snakk om SARS. Det er mer smittsomt enn SARS-1 da, og har drept mange flere mennesker.

Anonymkode: a3bbb...b9c

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

dødelig er ikke korona da. Flere vil dø enn av vanlig influensa, men vi snakker ikke spanskesyken eller SARS

Det er en grunn til at det heter SARS-CoV-2 ( I motsetning til SARS-CoV som var SARS).

Det er utrolig mye uvisst enda. Dødeligheten til SARS var under 2% helt til de fikk gjort studier senere og oppjustert tallene. Den største forskjellen er vel at dette er en pandemi... viruset er veldig likt.

Anonymkode: 885ec...56f

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjør deg klar for flammene, sammen med de andre landene.

Anonymkode: 4e900...581

Hva er flammene til og hvor kommer de fra?

Anonymkode: cbc7b...5ad

AnonymBruker
Skrevet

Jeg regner med vi finner medisiner og greier å utvikle hurtigtester. Kanskje til og med så enkle at man kan gjøre det selv hjemme. 

I mellomtiden må vi gjøre de enkle tiltak.

Anonymkode: 99e66...bda

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så rart at folk er kun redd for coronaviruset, ikke kreft, MS, bilulykker osv. 

Anonymkode: 9c127...d38

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, peppermynte skrev:

hva er da Norges vei ut av nedstengning? 

Vi må finne ut hvilke tiltak som fungerer for å holde smitte, alvorlig sykdom og død på et akseptabelt nivå, samtidig som vi tester mange, og ellers forholder oss til de anbefalte smittevernsreglene.  Jeg vil også tro at munnbind blir obligatorisk for alle i det offentlige rom.

Anonymkode: a4392...f2f

Skrevet (endret)
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er allerede MYE flere døde enn SARS....

Det døde 810 personer av SARS utbruddet i 2002 til 2004. Mens korona har allerede tatt livet av 202 973 offisielt. Og antakelig mangedobbelt av det reellt sett. Og dødskurven peker fremdeles rett oppover.

Tenk deg litt om før du uttaler deg om noe du ikke har greie på neste gang...

Ja, det er flere døde enn fra SARS-1, men det er kun fordi Sars-Cov-2 er mye mer smittsom. Akkurat som influensa.

Dødeligheten for de som faktisk blir smittet av Sars-Cov-2 er på linje med influensa.

Endret av Krantz95
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så rart at folk er kun redd for coronaviruset, ikke kreft, MS, bilulykker osv. 

Anonymkode: 9c127...d38

Enig! Jeg er egentlig en engstelig person når det kommer til bilkjøring, drukning, kreft og andre fæle sykdommer. Livredd for at noe skal skje med sønnen min. Men korona er jeg ikke særlig engstelig for. 

Anonymkode: 53053...bc7

• Liker 2
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette gjelder en brøkdel av de som rammes

Anonymkode: 67061...459

Vi vet langt fra nok om dette virusets senvirkninger, husk at dette er et flunkende nytt virus! Det har herjet rundt om i verden i noen få måneder, og først nå begynner vi å se hvilke senvirkninger viruset kan ha. Senest i dag kom kraftige advarsler fra USA om at økningen av blodpropp blant unge (30-50 år) coronasmittede, har økt markant. I Spania har de måttet behandle alle pasienter innlagt med covid19 med blodfortynnende medisiner fordi så mange fikk blodpropp. bare det å bli lagt i en respirator har i seg selv flere potensielle skadelige senvirkninger.

Så vi sitter foreløpig igjen med et ukjent virus som smitter svært lett, som muterer lett (kan bli til ny barnesykdom, kraftigere, mildere) som sannsynligvis gir ingen, liten eller kort immunitet. Et virus som gir senskader for mange av de som har blitt syke. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig! Jeg er egentlig en engstelig person når det kommer til bilkjøring, drukning, kreft og andre fæle sykdommer. Livredd for at noe skal skje med sønnen min. Men korona er jeg ikke særlig engstelig for. 

Anonymkode: 53053...bc7

Det er ikke så rart at du ikke er redd for at sønnen din skal få covid19, hvis han er et barn/ungdom? Du bør nok heller være engstelig for dine foreldre/besteforeldre? 

Problemet er at dette viruset sannsynligvis har kommet for å bli, at man sannsynligvis ikke blir immun og at man kanskje ikke klarer å lage en helt tilfredstillende vaksine. Vi vet at viruset muterer lett, og det kan i verste fall bli en variant som angriper barn.. Ikke for å skremme folk her, men ut i fra det vi vet er det dessverre ingen grunn til ikke å være engstelig.

Jeg opplevde en mors mareritt, at barnet mitt fikk kreft. Oppi det hele var vi heldige. Vi var heldige med fastlegen vår som for sikkerhets skyld sendte en prøve til Radiumhospitalet. Vi var heldige at krefttypen var lite dødelig og at barnet vårt ikke fikk store varige men og har blitt kreftfri. Men først og fremst var vi heldige med å bo i Norge. Er det ett sted man bør bo under denne koronakrisen, så er det i Norge. Er det ett sted man bør bo når det gjelder alvorlig sykdom, når man ser på antall bilulykker og drukning, er det i Norge. Vi har et fantastisk helsevesen, vi har ekstremt lite ulykker, kriminalitet, barnedød osv.. 

Anonymkode: 2fd3c...4ff

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

tenk, 2 påstander OG begge er feil.

Anonymkode: ad1d4...966

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Trimsi skrev:
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at dette viruset sannsynligvis har kommet for å bli, at man sannsynligvis ikke blir immun og at man kanskje ikke klarer å lage en helt tilfredstillende vaksine. Vi vet at viruset muterer lett, og det kan i verste fall bli en variant som angriper barn.. Ikke for å skremme folk her, men ut i fra det vi vet er det dessverre ingen grunn til ikke å være engstelig.

Anonymkode: 2fd3c...4ff

Så vi sitter foreløpig igjen med et ukjent virus som smitter svært lett, som muterer lett (kan bli til ny barnesykdom, kraftigere, mildere) som sannsynligvis gir ingen, liten eller kort immunitet. Et virus som gir senskader for mange av de som har blitt syke. 

Hvor i all verden har dere det fra at viruset muterer så lett??
Alt jeg har sett som har kommet fram om dette sier tvert om at det er veldig stabilt, og at det er positivt med tanke på utvikling av vaksine.

Anonymkode: 98422...3b6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Krantz95 skrev:

Dødeligheten for de som faktisk blir smittet av Sars-Cov-2 er på linje med influensa.

Nei det er det ikke.

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da har du et fryktelig ensomt og isolert liv foran deg. 

Anonymkode: 7ae80...287

Jeg skal greie meg jeg, det er verdt det. Det går an å tenke seg om hvem man omgåes og på hvilken måte. 

Anonymkode: 799f6...ee2

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men du har ingen garanti for at det ikke rammer deg. så jeg ville aldri bagatellisere dette. Dette skal jeg aldri ha! 

Anonymkode: 799f6...ee2

Det samme gjelder vel mange andre ting som de fleste bagatelliseres. Det kan faktisk ramme deg..

• Liker 2
Skrevet

Vi kan dele landet inn i grupper som får leke med hverandre, og teste godt hver gang det skal gjøres endring i konstellasjonene.  Som Big Brother uten kameraer (bare med mobilovervåking).  Det blir koselig!

AnonymBruker
Skrevet

På nyhetene i går sa det at de nå tror dødeligheten kan være så lav som 0,5%, og at langt flere kan ha vært smittet uten å ha visst det engang. I det minste fikk vi laget litt panikktilstander og sendt nesten en halv million nordmenn i arbeidsløshet.

Vi klarer oss greit nok uten vaksine. Men å tappe landet for tusenvis av milliarder kommer til å forandre Norge for alltid. Heldigvis åpnes samfunnet sakte opp nå, og jeg tviler på at vi får den samme lockdownen igjen, selv om viruset skal blusse opp igjen. Et samfunn er nødt til å ha en solid økonomi for å fungere, så her er det bare å bite tenna sammen og ta det som det kommer.

Og jeg er faktisk i faresonen selv, dersom noen lurer.

Anonymkode: 233b1...c5e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis noen tror det ikke kommer en vaksine, kan de slappe helt av, for det er en del av planen. Man må bare skape nok panikk først, og få stengt ned lenge nok, slik at folk villig vaksinerer seg, presser andre til å vaksinere seg, og godtar vaksinesertifikater, økt overvåkning, økt kontroll osv. for å i det hele tatt få gå på jobb.

Anonymkode: 92b6b...581

• Liker 1
  • Opprett ny...