Gå til innhold

Dette vil balansere seg selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste hundre årene har legevitenskapen gitt oss enormt mange gode behandlingsformer og medisiner. Men resultatet er at en stor andel av befolkningen har blitt avhengig av behandling og medisiner. Som har gitt en svakere totalbefolkning som blir holdt kunstig i live.

Jo mer man behandler og medisinerer jo mer sårbar blir befolkningen for viruser, bakterier og andre utfordringer.

Men livet på jorden er finurlig skrudd sammen.

Den kontinuerlige evolusjonen vil gjøre at alt vil balansere seg selv til slutt. Med eller uten vaksiner.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Krantz95 skrev:

Jo mer man behandler og medisinerer jo mer sårbar blir befolkningen for viruser, bakterier og andre utfordringer.

50-100 millioner døde av Spanskesyken. Svært få var under behandling og medisinert dengang. Et sterkere behandlingsapparat, flere medisiner har resultert i en høyere levealder og en bedre generell folkehelse. 

Du høres ut som en anti-vaxxer 

Anonymkode: 12723...66d

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Dette er det samme som skjer i dyreverden når det blir for mange individer på liten plass. Sykdommer utvikler seg, og store deler av bestanden dør. Det er bare naturens gang.

Anonymkode: a967a...d42

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

50-100 millioner døde av Spanskesyken. Svært få var under behandling og medisinert dengang. Et sterkere behandlingsapparat, flere medisiner har resultert i en høyere levealder og en bedre generell folkehelse. 

Du høres ut som en anti-vaxxer 

Vaksiner som er godt utprøvde og sikre er bra.

Men utviklingen går f.eks. nå raskere og raskere når det gjelder antibiotikaresistens. Det er evolusjon i raskt tempo som vi ser utfolde seg der.

Det har også kommet rapporter om nesten ingen immunrespons på Sars-Cov-2. Hvis immunsystemet ikke responderer kan man tenke at en vaksine heller ikke vil provosere frem immunrespons.

Alt vil balansere seg selv.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Krantz95 skrev:

Vaksiner som er godt utprøvde og sikre er bra.

Men utviklingen går f.eks. nå raskere og raskere når det gjelder antibiotikaresistens. Det er evolusjon i raskt tempo som vi ser utfolde seg der.

Det har også kommet rapporter om nesten ingen immunrespons på Sars-Cov-2. Hvis immunsystemet ikke responderer kan man tenke at en vaksine heller ikke vil provosere frem immunrespons.

Alt vil balansere seg selv.

Overforbruket av antibiotika (noe vi forøvrig ikke har hatt her i Norden) tar ikke bort det faktum at utviklingen av antibiotika har vært et av de beste medisinske grepene i nyere tid. For hundre år siden kunne man dø av helt banale bakterielle infeksjoner. 

Se bort fra vaksine - mulig det nå blir utviklet effektive antivirale medisiner som fungerer på et bredt spekter av virusinfeksjoner; også Covid-19.

Jeg har også samme utgangspunkt som deg - håp om at det vil gå godt, men optimismen min er basert på en tillit til vitenskapen.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Oj, ble litt kvalm. Må være noe jeg har spist.

Anonymkode: 63b50...468

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Blir du glad av å tenke sånn?

Anonymkode: deef0...347

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Wow..

Anonymkode: cc500...097

• Liker 2
Skrevet
14 timer siden, Krantz95 skrev:

De siste hundre årene har legevitenskapen gitt oss enormt mange gode behandlingsformer og medisiner. Men resultatet er at en stor andel av befolkningen har blitt avhengig av behandling og medisiner. Som har gitt en svakere totalbefolkning som blir holdt kunstig i live.

Men livet på jorden er finurlig skrudd sammen.

Den kontinuerlige evolusjonen vil gjøre at alt vil balansere seg selv til slutt. Med eller uten vaksiner.

Det er bare å slutte å la dem ha tilgang til medisiner, eller?

Du må jo bare krabbe opp på såpeboksen og tydelig fortelle at du står rakrygget for at alle med kronisk sykdom skal fratas sine livsviktige medisiner.

Og du må fortelle om det er din oppriktige mening at alle skal fratas alt med umiddelbar virkning, eller om vi skal la dem få medisiner inntil vi har brukt opp de medisinene som allerede ligger hos apotekene og er sponset av staten.

Skal du la dem dø av medisinmangel eller skal du avlive dem? De blir mer smertefylt og tar lengre tid om de skal få lov til å dø av medisinmangel, men de koster mer å avlive dem. Du må bestemme deg før du roper fra toppen av såpekassen. 

Når du er ferdig med å rope fra såpekassen så kan du gå ut og leke på motorveien.

• Liker 5
Skrevet

Lille-pus: Hovedinnlegget er ment som en observasjon av hvordan ting er, og ikke min mening om hvordan ting skal være.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor kommer egentlig hatet ditt mot eldre personer fra?

Anonymkode: 630f0...855

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor kommer egentlig hatet ditt mot eldre personer fra?

Hvis du tror jeg hater eldre mennesker har du tolket mine poster feil.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Krantz95 said:

Hvis du tror jeg hater eldre mennesker har du tolket mine poster feil.

Du starter tråd etter tråd der du på klassisk sosialdarwinistisk vis prøver å rettferdiggjøre meningen din om at vi ikke skal bruke ressurser på å beskytte de som trenger det. Det er ikke normalt.

• Liker 10
Skrevet
9 minutter siden, Krantz95 skrev:

Lille-pus: Hovedinnlegget er ment som en observasjon av hvordan ting er, og ikke min mening om hvordan ting skal være.

Feil.

Du har hentet inspirasjonen fra kommentarene du fikk her.

Du bruker tilogmed nøyaktig samme ordlyd, kun for å provosere.

Uten en eneste tanke rundt hva trådene dine påfører folk som er livsavhengige av disse medisinene: 

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du starter tråd etter tråd der du på klassisk sosialdarwinistisk vis prøver å rettferdiggjøre meningen din om at vi ikke skal bruke ressurser på å beskytte de som trenger det. Det er ikke normalt.

Tingen er at myndighetene har satt en verdi pr liv på 35 mill pr hode, og det lenge før coronaen kom. Slik at jeg er ikke værre enn myndighetene når det gjelder å veie penger opp mot sparte liv.

Skrevet
2 minutter siden, Krantz95 skrev:

Tingen er at myndighetene har satt en verdi pr liv på 35 mill pr hode, og det lenge før coronaen kom. Slik at jeg er ikke værre enn myndighetene når det gjelder å veie penger opp mot sparte liv.

Og ditt hjemmesnekrede regnestykke konkludere da med at vi bør gjøre hva med kronikerene og andre som er avhengige av moderne medisiner for å leve?

Hovedinnlegget ditt er svært vanskelig å lese som annet enn at du synes vi bare bør la dem dø. Jeg spør deg derfor hvordan du vil gjennomføre avlivningen.

Vi venter fremdeles på et svar før du går ut og leker.

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, Lille-pus skrev:

Og ditt hjemmesnekrede regnestykke konkludere da med at vi bør gjøre hva med kronikerene og andre som er avhengige av moderne medisiner for å leve?

Hovedinnlegget ditt er svært vanskelig å lese som annet enn at du synes vi bare bør la dem dø. Jeg spør deg derfor hvordan du vil gjennomføre avlivningen.

Vi venter fremdeles på et svar før du går ut og leker.

Kronikere skal bli behandlet likt som alle andre. De som alleredere er kronikere har rett på lik mengde dyre medisiner som de som blir kronikere i fremtiden. Grensen for å la dem dø går ved 35 millioner, og det har ikke jeg bestemt.

Mulig jeg formulerte meg utydelig i hovedinnlegget, men som sagt er det en observasjon av hvordan verden og evolusjonen fungerer og ikke et innlegg for å avlive bestemte grupper i samfunnet.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Krantz95 said:

Når det er mulig å beregne må man sette en øvre grense, men hva resultatet av Covid-19 blir er helt ukjent. Vi vet ikke hva konsekvensene av å la det spre seg fritt vil være på sikt. Likevel kommer du med en generell påstand om at alle som evt. dør eller får helsen ødelagt av denne sykdommen ikke er mennesker som er verd å beskytte fordi de tilhører spesielle grupper av befolkningen.

Du skal ikke tåle så inderlig vel...

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Krantz95 skrev:

Kronikere skal bli behandlet likt som alle andre. De som alleredere er kronikere har rett på lik mengde dyre medisiner som de som blir kronikere i fremtiden. Grensen for å la dem dø går ved 35 millioner, og det har ikke jeg bestemt.

Mulig jeg formulerte meg utydelig i hovedinnlegget, men som sagt er det en observasjon av hvordan verden og evolusjonen fungerer og ikke et innlegg for å avlive bestemte grupper i samfunnet.

Så når de har brukt medisiner for 35 millioner så får de ikke mer, da kan de dø? 

Du er klar over at det samfunnsøkonomiske regnestykket overhodet ikke er satt opp sånn? Det høre ut som du (med overlegg) prøver å gi inntrykk av å være en ren provokatør.

Så får du motbør og hovedinnlegget ditt plukkes i filler, da ror du så skummet fosser om baugen.

Det er nok nå. Jeg vil holde deg personlig ansvarlig for de selvmord blant kronikere som skulle komme i tiden som følger. Det vil jeg gjøre fordi dine gjentatt oppgulp vil være en hovedårsak til at kronikere velger å avslutte sine egne liv.

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når det er mulig å beregne må man sette en øvre grense, men hva resultatet av Covid-19 blir er helt ukjent. Vi vet ikke hva konsekvensene av å la det spre seg fritt vil være på sikt. Likevel kommer du med en generell påstand om at alle som evt. dør eller får helsen ødelagt av denne sykdommen ikke er mennesker som er verd å beskytte fordi de tilhører spesielle grupper av befolkningen.

Det kommer nye viruser hvert eneste år. Man vet aldri konsekvensene på sikt. Det er verdt å beskytte de som er i risikogruppen, men det gjør man ikke ved å prøve å isolere de som ikke er i risikogruppen.

Det er de som har stor risiko for død/sykdom som bør isoleres. Alle andre bør leve mest mulig som normalt. Heldigvis har myndighetene nå skjønt dette og samfunnet åpnes nå mer og mer opp.

• Opprett ny...