Gå til innhold

Sove omslynget med femåring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

jeg og samboer legger datter fem år ca like mye. Hun legges på rommet sitt og vi er der til hun har sovnet. Noen ganger sovner vi på rommet hennes, da vi ofte ligger vedsiden av henne i senga og synger sang.

er det normalt / sunt å da sovne omslynget med henne? Altså bein og armer rundt hverandre.

jeg synes hun begynner å bli litt gammel for det og ønsker at hun skal lære å sovne selv, og være rolig i seg selv. Men er redd for å ta opp med samboer da hun kan bli lei seg eller jeg ønsker ikke ta fra henne eller datter den stunden. Blir så usikker på om jeg har et rart forhold til kroppslig nærhet. Det kan jo godt hende. 

Anonymkode: 26c01...552

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres helt normalt ut. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en 4,5 år gammel kosejente, hun legger armen rundt den som legger når hun skal sove . Liker kroppskontakt, og det synes vi bare er koselig. 🥰

Anonymkode: ef99a...4b9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Så heldig hun er, hun blir nok et fint menneske 🥰

Anonymkode: e4095...0a5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er individuelt, begge mine er veldig glade i kos og nærhet, særlig når de skal sove. De er 8 og 14 😄 De hadde sikkert sovnet så tett fortsatt om jeg hadde orket (vil ikke sovne med dem på kvelden, og kan uansett ikke sovne fra eldste med yngste). Jeg er alene med dem annenhver uke. Yngste er slik med faren også (eldste er mitt særkullsbarn).

Anonymkode: 2c2e0...eb3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Barn kan ikke bli bortskjemt på omsorg og kjærlighet ❤

Anonymkode: cb86e...679

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Fedre bør ikke gjøre det, av åpenbare grunner.

Med mødre er det langt mindre risiko.

Anonymkode: 23bcd...1c4

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

jeg og samboer legger datter fem år ca like mye. Hun legges på rommet sitt og vi er der til hun har sovnet. Noen ganger sovner vi på rommet hennes, da vi ofte ligger vedsiden av henne i senga og synger sang.

er det normalt / sunt å da sovne omslynget med henne? Altså bein og armer rundt hverandre.

jeg synes hun begynner å bli litt gammel for det og ønsker at hun skal lære å sovne selv, og være rolig i seg selv. Men er redd for å ta opp med samboer da hun kan bli lei seg eller jeg ønsker ikke ta fra henne eller datter den stunden. Blir så usikker på om jeg har et rart forhold til kroppslig nærhet. Det kan jo godt hende. 

Helt normalt. Det er jo bare et lite barn som trenger nærhet.

Anonymkode: 43e96...2a6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Fedre bør ikke gjøre det, av åpenbare grunner.

Med mødre er det langt mindre risiko.

Anonymkode: 23bcd...1c4

-.-

Anonymkode: 5e7b5...9fd

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Her kommer vår 9 år gamle datter stadig inn om natta. Hun slenger seg i midten og tvinner seg rundt oss 😅

Null stress!

Anonymkode: 8b2fc...4b5

• Liker 5
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Så lenge barnet selv vil det, no stress. Hun er bare et lite barn. Hadde nok syntes det var litt mer spesielt om vi snakket om en tenåring. 

AnonymBruker
Skrevet

Herlighet,det er jo bare kos.

Har en 14åring  nå,og når jeg ser tilbake på bilder,så liiten en 5åring er🥺nyt at de er små og fremdeles vil ha nærhet og kjærlighet,de tingene en ikke blir bortskjemt av 🥰

Anonymkode: 8c437...357

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hun er 5..et lite barn. Selvfølgelig er det helt greit. Min femåring søker kroppskontakt, klemmer, kos og nærhet mange ganger i løpet av en dag. Det er helt vanlig. 

Anonymkode: a8d71...1e6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det er greit for barnet ser jeg ikke problemet :) barn kan ikke bli bortskjemt på omsorg og trygghet. Å jeg kjenner ingen voksne som fortsatt er avhengig av å sove med foreldrene, så du skal se det går bra med jenta deres også ;) 

Anonymkode: 10fad...cdf

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge det er greit for barnet ser jeg ikke problemet :) barn kan ikke bli bortskjemt på omsorg og trygghet. Å jeg kjenner ingen voksne som fortsatt er avhengig av å sove med foreldrene, så du skal se det går bra med jenta deres også ;) 

Anonymkode: 10fad...cdf

Men jeg vet om mange voksne som ikke klarer å sove alene.. så hvorfor skal barn absolutt gjøre det ? 

Anonymkode: 43848...d4d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge dette er greit for barnet så kan både mor og far ligge slik så mye man vil! Barnet ønsker denne nærheten og da er det bare koselig. Man kan ikke gi barnet for mye kos og nærhet. 

Den dagen kommer når barnet ikke ønsker dette lengre. Da vil man aldri oppleve det mer. Da vil du se tilbake på bilder av den lille femåringen og angre på at du ikke lå og koste MER med henne da hun ville det :)

Anonymkode: 4e7e1...4f6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Har aldri dullet sånn for å få min til å sove, men sitter alltid slik at han ser meg til han har sovnet. 

Anonymkode: 4fd33...3c5

AnonymBruker
Skrevet

😅Akkurat nå, sover mannen min og datteren vår på 4,5år omslynget. Ser ikke problemet med det, de liker det begge to. Hadde hun vært 10 år hadde det vært noe annet. 

Anonymkode: 6f2fe...f18

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Foreldrene mine samsover med lillebror på seks år. Ser ikke problemet. 

Anonymkode: 71dab...310

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

😅Akkurat nå, sover mannen min og datteren vår på 4,5år omslynget. Ser ikke problemet med det, de liker det begge to. Hadde hun vært 10 år hadde det vært noe annet. 

Anonymkode: 6f2fe...f18

Hvorfor er det annerledes om hun er ti år? Det er fortsatt bare et barn. Seksualiserer du forholdet mellom far og datter? Stoler du ikke på mannen din? 

Anonymkode: 9bc1d...800

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...