AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #1 Skrevet 25. april 2020 Min 5-6 åring har plutselig blitt så rampete. Jeg mistenker at det skyldes at det ikke er mer her hjemme å finne på, så barnet finner på rampete ting selv. Vi er tross alt hjemme veldig mye nå i forhold til før. Men jeg blir sprø! Hva skal jeg finne på? Jeg kan ikke la barnet være alene i 2 min før et nytt "kreativt påfunn" er på gang. Anonymkode: 10926...37c
Minya Skrevet 25. april 2020 #2 Skrevet 25. april 2020 Kjedsomhet avler oppfinnsomhet. Ungen kjeder seg naturlig nok i disse tider, så da må man finne på noe å gjøre, og mange påfunn kan oppleves som ren ramp for en voksen. Tenk litt over hva rampestrekene for det meste inneholder. Se om det går an å finne på en aktivitet som inneholder noe lignende. Feks hvis ungen tegner på veggene eller tapeten eller noe sånt, se om det går an å finne på en tegneaktivitet eller noe annet kunstnerisk. Jeg forstår at det kan være utrolig vanskelig å finne på noe nytt hele tiden, men hvis du finner noe som ser ut til å fange interessen, kan det være en aktivitet som går over flere dager.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #3 Skrevet 25. april 2020 22 minutter siden, Minya said: Kjedsomhet avler oppfinnsomhet. Ungen kjeder seg naturlig nok i disse tider, så da må man finne på noe å gjøre, og mange påfunn kan oppleves som ren ramp for en voksen. Tenk litt over hva rampestrekene for det meste inneholder. Se om det går an å finne på en aktivitet som inneholder noe lignende. Feks hvis ungen tegner på veggene eller tapeten eller noe sånt, se om det går an å finne på en tegneaktivitet eller noe annet kunstnerisk. Jeg forstår at det kan være utrolig vanskelig å finne på noe nytt hele tiden, men hvis du finner noe som ser ut til å fange interessen, kan det være en aktivitet som går over flere dager. Tegne på veggene ja. Kaste ting i taket for å sjekke om de sitter fast. Mikse div fra kjøleskapet i smug mens jeg tror h*n bare lager seg et knekkebrød. Klipping av planter. *sukk* Helling av vann på uheldige plasser. Osv osv osv. Jeg snur meg bort for å sette på en vask eller gjøre noe annet i huset, og vipps så har ungen funnet på noe sprell. Barnet har ikke oppført seg sånn her før, bortsett fra i 2-3 års alderen så klart. Flere forslag til ting å gjøre? Jeg ser ikke på dette som et langvarig problem, bare så det er sagt. Det gjøres ikke av vond vilje. Det meste skjer av nysgjerrighet, skaperglede og er avlet frem av myyyye mere tid hjemme. Likevel...... Jeg får lyst å rive meg i håret til tider. Det har blitt drastisk mye mere skittent her hjemme og mere å rydde (for begge to). Flere tips? Anonymkode: 10926...37c
Minya Skrevet 25. april 2020 #4 Skrevet 25. april 2020 Jeg hadde gått på veggene selv og sikkert hatt utrolig lyst til å kaste ungen ut vinduet, så du har min dypeste medfølelse. Men som sagt, prøv å se hvor interessen ligger. Lag en vegg av borrelås-stoff og kast ting med borrelås på den, jeg vet ikke XD
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #5 Skrevet 25. april 2020 Takk Haha borrelåsvegg hahaha Men ja, altså, tålmodigheten min får prøvd seg masse. Skorter bare veldig på kreativiteten fordi jeg blir mentalt sliten av å ikke helt henge med. Anonymkode: 10926...37c
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #6 Skrevet 14. april 2022 Hvordan gikk det med barnet ts? Ser like tendenser hos mitt barn i samme alder og de vurderer om han har adhd. Anonymkode: 3bdc4...ada
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #7 Skrevet 14. april 2022 Connect before you correct. Anonymkode: c2da5...016 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå