Gå til innhold

Svart mensenblod

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg fikk mensen for 3 dager siden. Før dette gikk jeg med mensensmerter som jeg alltid pleier å ha, og disse forsvant når blodet kom. Men denne gangen har jeg svart mensenblod og det er ikke mye. Normalt har jeg kraftig mensenblødning, men denne gangen er blodet veldig svart og tykt og jeg trenger egentlig ikke bruke tampong/bind da det ikke er så mye. Har vært samme mengde og farge i 3 dager nå. Normalt har jeg også ømme pupper ved mensen men kjenner ingen ømhet. Hva kan dette være eller er det normalt? 

Anonymkode: b90a2...320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ta deg en tur til legen og få hjelp med menstruasjonssmertene og menstruasjonsblodet ditt.

Anonymkode: 74751...3db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fargen på blodet kan bli brunt eller nesten helt svart hvis det tar lang tid før det kommer ut av skjeden. Det er ganske typisk for de fleste de siste dagene av menstruasjonen. 

Anonymkode: 6836b...1ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har dette noen ganger. Det svarte blodet er "gammelt" blod som har koagulert før det har rukket å komme ut. Neste mens kan være helt normal igjen med masse rødt, friskt blod. Det skjer særlig når jeg har rotet litt med p-pillene etter å ha glemt en pille en dag, eller hoppet over mensen mange ganger. 

Anonymkode: 0c57c...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fargen på blodet kan bli brunt eller nesten helt svart hvis det tar lang tid før det kommer ut av skjeden. Det er ganske typisk for de fleste de siste dagene av menstruasjonen. 

Anonymkode: 6836b...1ef

Ja pleier å ha dette i slutten av mensen men nå er det liksom i begynnelsen. Har vært svart blod i tre dager men ingen ordentlig blødning med mye eller rødt blod. Ser ut som det minker i mengde nå og holder på å forsvinne 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har dette noen ganger. Det svarte blodet er "gammelt" blod som har koagulert før det har rukket å komme ut. Neste mens kan være helt normal igjen med masse rødt, friskt blod. Det skjer særlig når jeg har rotet litt med p-pillene etter å ha glemt en pille en dag, eller hoppet over mensen mange ganger. 

Anonymkode: 0c57c...af3

Takk for svar 😊 jeg glemmer ofte p piller men har aldri opplevd dette, så er veldig merkelig. Har p piller som er så lite hormoner at jeg ikke får til å hoppe over mensen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...