Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Satan er denne verdens gud. Hans oppgåve er å stjele, drepe og ødelegge. Han har vært en drapsmann fra begynnelsen av og det finnes ikke sannhet i han. Men han er en løgner og løgnens far. Satan er en drage og slange. Og han forfører hele verden. De falne englene og demonene finnes også. Satan er også som en lysets engel som forkynner fred og ingen fare. Han er også som en brølende løve. Satan og englene er på jorden og hater alle menneskene og vil ha dem med seg til ildsjøen. Er mange som har djevelen til far uten at de vet det. Hva synst du om satan? Enten har man djevelen til far eller den sanne Gud til far. Faderen, Sønnen og Den Hellige Ånd er 3 personer og samtidig 1 vesen og er den sanne Gud. Alt annet er avguder. Faderen krever det fullkomne mennesket som er Jesus alene. Jesus er de sanne bibel-troende sin rettferdighet for Gud. Den Hellige Ånd bor i hjertet til de sanne Jesus-troende. Evig lykke er en realitet. Lykke til med å finne sannheten.

Anonymkode: b3b19...d67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nå egentlig Satan så fæl? Jeg kjenner han ikke personlig, men får av og til inntrykk av at han har et ufortjent dårlig rykte. Greit, han kan kanskje framstå sim litt høy på seg selv, impulsiv og kynisk, men det gjør jo Gud også? Og den største drapsmannen iht bibelen er jo utvilsomt Gud selv? 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Sannheten er at dette er fullstendig oppdiktet piss. Fri deg fra den overtroen og du får det bedre med deg selv.

Anonymkode: 41fb9...7a0

• Liker 5
Skrevet

Vel, det fine med oss mennesker er at vi kan vike bort fra den onde og heller frelse oss i kirka og få Gud og Jesus mer inn i livet. I går så jeg faktisk Jesus korset i himmelen. Var helt magisk. Bare bli frelst og følg jesus

AnonymBruker
Skrevet

Heller Satan enn Gud  om jeg måtte velge, 😂

Gud er ikke så hyggelig  mot mennesker ..om man studerer GT og NT.

Jeg elsker dere- nei dere lyder ikke, så frekke dere som vil spise av kunnskapets tre , ut med dere.

- jeg dreper dere , tester dere( nja noen få for lov å overleve )resten av dere drukner jeg menn , kvinner og barn i giga-flom

Jeg  truer å dreper din sønn for å teste om du er lydig KØDDA! du må ikke drepe din egen sønn likevel.

Jeg dreper masse  førstefødte egypterbarn fordi de ikke gjør som Moses  fikk beskjed om, ja det gjør jeg det har de bare godt av 

Jeg sender min egen sønn  , som jeg skal ofre til meg selv.Fordi jeg er trossalt så god mot disse menneskene jeg  selv har skapt .

Anonymkode: 998b0...ef1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
På 25.4.2020 den 18.42, Jdz skrev:

Er nå egentlig Satan så fæl? Jeg kjenner han ikke personlig, men får av og til inntrykk av at han har et ufortjent dårlig rykte. Greit, han kan kanskje framstå sim litt høy på seg selv, impulsiv og kynisk, men det gjør jo Gud også? Og den største drapsmannen iht bibelen er jo utvilsomt Gud selv? 

Det eneste som er mer brutalt enn Satanic Black Metal, er God Hvite Metal.

»Gonna rip you spart Babylon, throw your temples into seas of blood, you pagan heathen swine of idolaters!»

Anonymkode: 4c2a6...8cf

Gjest aktiv bruker
Skrevet (endret)

Ja, det kan man se godt her på KG. 

Endret av aktiv bruker
Gjest Alkoholist
Skrevet (endret)

Det er ikke snakk om hvem som er verst av Gud og Satan. Ettersom de er menneskeskapte, så er det snakk om hvem av deres "etterfølgere" som er verst. 

Endret av Alkoholist
AnonymBruker
Skrevet
På 25.4.2020 den 18.42, Jdz skrev:

Satan kommer i engle skikkelse når den vil sluke deg i sin sluhet. Døden er forbannelsen etter det mennesket selv tok over seg da det lot seg lure til å gå bak ryggen til Gud. Men gud har skapt oss og gitt oss valgfriehter, så ingen skal føle seg tvunget til hverken det ene eller det andre. 

Anonymkode: 6d835...5bb

AnonymBruker
Skrevet
På 25.4.2020 den 18.37, AnonymBruker skrev:

Satan er denne verdens gud. Hans oppgåve er å stjele, drepe og ødelegge. Han har vært en drapsmann fra begynnelsen av og det finnes ikke sannhet i han. Men han er en løgner og løgnens far. Satan er en drage og slange. Og han forfører hele verden. De falne englene og demonene finnes også. Satan er også som en lysets engel som forkynner fred og ingen fare. Han er også som en brølende løve. Satan og englene er på jorden og hater alle menneskene og vil ha dem med seg til ildsjøen. Er mange som har djevelen til far uten at de vet det. Hva synst du om satan? Enten har man djevelen til far eller den sanne Gud til far. Faderen, Sønnen og Den Hellige Ånd er 3 personer og samtidig 1 vesen og er den sanne Gud. Alt annet er avguder. Faderen krever det fullkomne mennesket som er Jesus alene. Jesus er de sanne bibel-troende sin rettferdighet for Gud. Den Hellige Ånd bor i hjertet til de sanne Jesus-troende. Evig lykke er en realitet. Lykke til med å finne sannheten.

Anonymkode: b3b19...d67

Er du i gang med skremmeriene dine igjen nå da. :) Hvorfor gjør du det? Synes du det hjelper? Jeg skulle ønske du kunne finne frem til Guds egentlige budskap og få fri fra all den frykten det kan se ut som du bærer på. :)

Anonymkode: 8b39b...012

AnonymBruker
Skrevet

Er du jehovas vitne?

Anonymkode: 77d71...54f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ærlig og oppriktig at vi skulle få slippe denne typen religiøse forkynnelser på KG. For min del blir det akkurat som all reklamen rundt meg over alt, som jeg heller ikke vil ha. Det forsøpler omgivelsene. 

:nei: Neitakk til religiøs reklame!

Anonymkode: fed3f...75d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns ærlig og oppriktig at vi skulle få slippe denne typen religiøse forkynnelser på KG. For min del blir det akkurat som all reklamen rundt meg over alt, som jeg heller ikke vil ha. Det forsøpler omgivelsene. 

Skatt, reklame og religiøs forkynnelse er tre onder man aldri blir kvitt.

Ta en titt på KG, det er konstant nye Gudetråder, den ene mer heavy enn den neste.

Anonymkode: 4c2a6...8cf

Skrevet

Satan i gatan 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forumet heter "Religion, alternativt og filosofiske spørsmål". Da burde du kanskje være forberedt på at du møter innlegg med religiøs karakter også. :) Når det gjelder disse skremselsforkynnerne så er jeg derimot litt enig. Å forsøke å skremme noen til å bli kristne er veldig utdatert. Vi skal langt tilbake for å finne tider hvor det var moderne blant vanlige kristne. Samtidig så skal man jo ha litt takhøyde i slike fora så det er mulig man bare må godta det.

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Forumet heter "Religion, alternativt og filosofiske spørsmål". Da burde du kanskje være forberedt på at du møter innlegg med religiøs karakter også. :) Når det gjelder disse skremselsforkynnerne så er jeg derimot litt enig. Å forsøke å skremme noen til å bli kristne er veldig utdatert. Vi skal langt tilbake for å finne tider hvor det var moderne blant vanlige kristne. Samtidig så skal man jo ha litt takhøyde i slike fora så det er mulig man bare må godta det.

Men nå er dette et rent forkynnelsesinnlegg, og det kommer ikke inn under dette. Forumet er ikke en plattform for å forkynne til andre mennesker.

Anonymkode: 41fb9...7a0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fnis...Satan eksisterer jo ikke hvis du i utgangspunktet ikke tror på Gud...slutt å lage deg problemer inne i ditt eget hode.😆

Anonymkode: 9ce30...b83

AnonymBruker
Skrevet

1) Jesus møtte Verdens Herre som satte han på prøve, etter at han hadde fastet 40 dager i ørkenen. 

2) Konservativt kristne tolker Verdens Herre som Satan og tror at kloden er styrt av dette vesenet. 

3) I følge jødiske skrifter og tradisjoner er Verdens Herre et annet navn på Gud selv. Verdens Herre er Gud i følge jødene (Jesus var jødisk). 

4) Konklusjon: Når man tolker Bibelen bokstavelig og ikke ser på historie, språklige nyanser og tradisjoner bakom. Ja, da mistolker man ting. 

TS: Du kjenner sikkert Bibelen, om enn bokstavelig. Gud kjempet med Jakob. Tenk litt over det i denne sammenhengen! 

Anonymkode: ba4ca...545

Skrevet

Satan er ingen annen en egoet. Satan er så smart at han oppfant en utenfor avskilt Satan. Utenfor og avskilt her er sterke ord. Illusjoner som sinnet konstruerer.

Alt er inni deg selv. 

Det eneste som finnes er din egen direkte opplevelse. 

Bevissthet er primært for din eksistens. Satan (egoet) er en bevissthettilstand. Midlertidig nå er du i ego-bevissthet. 

Man er ikke en fast ting. Et menneskes subjektive opplevelse er uforklarlig.

De som ikke forstår at det finnes nivåer og dypde av bevissthet er uvitende og mister en sentral ting. 

Når bevissthet går høyt nok så går ego-bevissthet pooof, som om det aldri var. 

Det høyeste nivået er Gud-bevissthet. Ikke-dual bevissthet.

I den bevisstheten så blir din virkelige ultimate natur og identitet som Gud realisert. 

Sannheten har deg, ikke omvendt. 

Sannheten er en radikal og lite av fenomen. 

Det er siden sannheten skjer i bevissthet og i direkte opplevelse. 

Sannheten er ikke noe du får servert til frokost. 

Virkeligheten er ego-bevissthet og bare få klarer å se utenfor det. 

Ego-bevissthet er selfølgelig bare en liten del av bevissthet i seg selv. Den er ikke avskilt fra den. 

Alt er den Ene. Den Ene er alt. 

Og får å realisere det overnevnte, så må man gå bortenfor ego-bevissthet 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...