AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #1 Skrevet 25. april 2020 Av naturlige årsaker er årets nasjonale feiring avlyst. Jeg har aldri gjort noe annet på 17.mai enn å være med familie og venner, gå i 17.mai tog, delta i arrangement på skolen eller andre steder i bygda. Det har gått i ett. Tips til hva vi kan gjøre i år?har et barn i 2.klasse. bør langt unna andre barn. Kan vi invitere 2 stk besteforeldre til hagefeiring med pølser og is selv om de er over 65og regnes som risiko? Kan vi treffe et vennepar (Då blir vi 7 stk individer) utendørs for grilling og is på verandaen.....Hva skal dere gjøre i år? Sitte inne? Anonymkode: d9252...b66 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #2 Skrevet 25. april 2020 Dere blir for mange, 5 stykk er grensen. Anonymkode: ff048...e3f 4
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #3 Skrevet 25. april 2020 Vi skal slappe av inne eller ute (været har mye å si). Griller, koser oss sammen, ser på 17.mai-program på tv'n, osv. Er ikke verdens undergang dette her! Anonymkode: a4acc...e85 5
mlifjeld Skrevet 25. april 2020 #4 Skrevet 25. april 2020 den grensen gjelder ikke for familiemedlemmer som bor sammen.. de har lov til å ha besøk av et vennepar hjemme hos seg. 8
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #5 Skrevet 25. april 2020 Jeg hadde invitert ett sett med besteforeldre eller et vennepar med barn som er venner med dine barn (kanskje en fra klassen til barnet ditt, slik at de uansett er sammen i timevis hver eneste dag i klasserommet), og krysset fingrene for sol slik at dere kan sitte ute. Hadde holdt selskapet til å vare max tre timer. Vær veldig nøye med håndhygiene naturligvis, og ha en antibac på matbordet.Det kommer til å være til og fra med restriksjoner hvertfall ut 2020, antakeligvis også 2021 frem til vaksine foreligger, så litt sosial omgang på årets aller viktigste dager som 17. Mai og julaften må man kunne unne seg. Mest av alt på grunn av barna. Anonymkode: b99c9...2ac 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #6 Skrevet 25. april 2020 Vi skal grille, spise masse is og ha leker i hagen med premier (potetløp, sekkeløp, kaste på bokser osv). Gjør det hvert år, siden alt her foregår i et overfylt sentrum, ingenting på skolene. Bortsett fra toget om morgenen, det blir eneste forskjellen i år. Foreldrene mine kommer, men de er friske og godt under 60. Anonymkode: e49a6...5d6 2
Kittykat Skrevet 25. april 2020 #7 Skrevet 25. april 2020 Nå er barna våre nesten voksne da, men vi pleier å dra til byen, se på toget, kjøpe snacks og forskjellige ting fra salgsbodene som står rundt om. I år så blir vi mest sannsynlig hjemme og koser oss med grilling. Vi er allerede 5 stk, så det blir neppe noen venner/familie på besøk. 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #8 Skrevet 25. april 2020 Her skal vi feire med besteforeldre. Jeg tenker at når de fleste bor under samme tak så blir den 5 grensen litt dum. Det er mindre risiko med tre familier på 3 enn 5 som ikke bor sammen... Uansett det er ikke ulovlig, det er veiledende og når det skal skje ute ser jeg ikke problemet. Og jeg er en regelrytter og pekefingerpeker Anonymkode: 144b7...86d 4
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #9 Skrevet 25. april 2020 Gutten spiller i korps så dem skal spille. Etter det blir det take away og slappe av hjemme Anonymkode: 1c9b1...000
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #11 Skrevet 25. april 2020 Sitte hjemme med med middag, is og kake med eksen og to barn. Tror det går bra, glad jeg slipper å møte opp i finstasen på skolearrangement. Er en av de som ikke har bunad. Anonymkode: 60899...aae
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #12 Skrevet 25. april 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde invitert ett sett med besteforeldre eller et vennepar med barn som er venner med dine barn (kanskje en fra klassen til barnet ditt, slik at de uansett er sammen i timevis hver eneste dag i klasserommet), og krysset fingrene for sol slik at dere kan sitte ute. Hadde holdt selskapet til å vare max tre timer. Vær veldig nøye med håndhygiene naturligvis, og ha en antibac på matbordet.Det kommer til å være til og fra med restriksjoner hvertfall ut 2020, antakeligvis også 2021 frem til vaksine foreligger, så litt sosial omgang på årets aller viktigste dager som 17. Mai og julaften må man kunne unne seg. Mest av alt på grunn av barna. Anonymkode: b99c9...2ac Om det skal være restriksjoner ut 2020,tror jeg vi må få til et dagsbesøk ute hos besteforeldre på over 80 år med underliggende sykdom i sommer. Vi kan jo ikke holde oss unna i 3/4 år, kanskje lenger......Vi pleier å feire jul med de hvert år, men da får de være alene i år..... Anonymkode: d9252...b66 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #13 Skrevet 25. april 2020 Regner med det blir oss tre her hjemme, forhåpentligvis sol, så vi kan grille i hagen, kanskje ha noen hageleker, spise is, flagge, og spise pavlova😅 Anonymkode: 995c8...353 2
Jdz Skrevet 25. april 2020 #14 Skrevet 25. april 2020 Jeg skal ligge i senga hele formiddagen og drikke Champagne og se på Netflix. Dette er den ene dagen i året det er akseptert å drikke bobler til frokost i Norge og i år slipper jeg tilogmed påtatte sosiale sammenkomster, bunadsorgie og familiedrama. Gleder meg som en unge 🥰 9
MortenMinstelønn Skrevet 25. april 2020 #15 Skrevet 25. april 2020 Jeg skal finne snegler og forsiktig flytte de 10 meter bakover på den ruten de har tatt. For så å følge med på om de fortsatt prøver seg på samme rute neste gang. Jeg har med notatblokk hvor jeg skriver inn avvik, tider og grafer. Jeg starter rundt kl 07 og avslutter med en is kl 23. 29
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #16 Skrevet 25. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om det skal være restriksjoner ut 2020,tror jeg vi må få til et dagsbesøk ute hos besteforeldre på over 80 år med underliggende sykdom i sommer. Vi kan jo ikke holde oss unna i 3/4 år, kanskje lenger......Vi pleier å feire jul med de hvert år, men da får de være alene i år..... Anonymkode: d9252...b66 Selvfølgelig vil anbefalningene vedvare til nok folk er smittet så en stor del av samfunnet er immune eller det kommer en vaksine. Faren min er 72, tidlig dement og har astma, kols og generelt dårlig helse, og definitivt i risikogruppen, jeg kommer likevel til å feire julaften med han. Er uvisst hvor mange gode år han har igjen, så vil helst nyte tida mens vi har han her. Om han stryker med et år eller to tidligere på grunn av korona, anser jeg som verdt det. Man må tørre å ta sånne vurderinger og, tenker jeg. Anonymkode: a4cd4...9aa 6
~umulia~ Skrevet 25. april 2020 #17 Skrevet 25. april 2020 Vi skal ha goood tid på morgenen, det blir pannekaker med krem og friske bær til frokost. Jeg skal ikke stryke bunadskjorter🎉🤗Så skal vi gå rundt kvartalet å vifte med flagg til barnas venner som er hjemme. Deretter blir det leker med premier og pølsekiosk i hagen. På ettermiddagen/ kvelden blir det grilling og pavlova til dessert.🎂 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #19 Skrevet 25. april 2020 Vi inviterer nok nærmeste familie på grilling Anonymkode: f0187...9fe
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #20 Skrevet 25. april 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere blir for mange, 5 stykk er grensen. Anonymkode: ff048...e3f Disse restriksjonene kan jo bli endret til 17. mai da. Er jo enda 3 uker til. Anonymkode: 49f5c...e9e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå