AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #1 Skrevet 25. april 2020 Hva slags lever bruker dere, og hvor kjøpes det? Frossen eller fersk? Og gjerne et enkelt forslag til hvordan det kan tilberedes uten hvetemel og hva dere bruker som tilbehør eller krydder. Hvor kan det kjøpes i Bergen? Tenkte i hovedsak at jeg ønsker kjøpe Okselever, men andre forslag mottas med takk. Anonymkode: 16b1d...99d
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #2 Skrevet 25. april 2020 Hvorfor spør du? Anonymkode: 9b981...f5c
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #3 Skrevet 25. april 2020 23 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor spør du? Anonymkode: 9b981...f5c Hva? Det står i HI. Anonymkode: 16b1d...99d
Skogkløver Skrevet 25. april 2020 #4 Skrevet 25. april 2020 De kan bestille inn til deg i ferskdisken på meny. Jeg bestilte økologisk kyllinglever som ikke var i sortiment, fryst.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #5 Skrevet 25. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva slags lever bruker dere, og hvor kjøpes det? Frossen eller fersk? Og gjerne et enkelt forslag til hvordan det kan tilberedes uten hvetemel og hva dere bruker som tilbehør eller krydder. Hvor kan det kjøpes i Bergen? Tenkte i hovedsak at jeg ønsker kjøpe Okselever, men andre forslag mottas med takk. Anonymkode: 16b1d...99d Om du skal spise selv, så sikkert hos slakter, men om du tenker på tørket til hund, så selges det på dyreklinikker og i dyrebutikker. Anonymkode: 8446f...471
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #6 Skrevet 26. april 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Om du skal spise selv, så sikkert hos slakter, men om du tenker på tørket til hund, så selges det på dyreklinikker og i dyrebutikker. Anonymkode: 8446f...471 Er neppe hunden som skal ha når Ts spør om krydder og tilberedning... Mener å ha sett i frysedisken på litt velassorterte butikker, ellers finnes det jo et par slakterbutikker i Bergen. Anonymkode: 8afda...bdd
Jytte Skrevet 26. april 2020 #7 Skrevet 26. april 2020 Søk på lavkarbo levergryte. Da finner du mange oppskrifter, Egentlig tror jeg man bare skal steke leveren på middels varme til den er brun og maks la den trekke i gryta i fem minutter, men kanskje lang koketid gjør kanskje samme nytte? Oppskrift: Ca 700 gr okse lever 225 gr røkt bacon terninger 2 løk 2 store hvitløks fedd 1 liten rød paprika 1 rød chilli 6 - 7 champingone 2 dl fløte 4 - 5 dl vann I boks hermetiske tomater Salt Pepper Timian Rosmarin Chilli pulver ************ Del opp leveren i ca like stykker. Brunes i pannen med alle krydderene. Legges over i en kjele. Stek så løk, paprika, sopp og hvitløk brunt. Hell dette over leveren. Stek bacon gyllent og helles over I kjelen. Kok ut steke pannen med vann. Rør i bunnen for der sitter det masse god smak. Kok dette i ca 2 timer. Hell over fløten og gi det et oppkok på ca 10 min. Du vil da få en grei tykk saus. ********** Denne kan lages på 30 min også. Da steker du grønnsakene og koker det med vann ( litt mindre, 3 dl ) og fløte i ca 30 min. Stek leveren med krydder og la den trekke i den ferdig kokte sausen i ca 5 min. opp lavkarbo levergryte.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #8 Skrevet 26. april 2020 Lever er fullt i giftstoffer. Anonymkode: 90e5b...80b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå