AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #1 Skrevet 25. april 2020 Mine foreldre blir "eldre" snart, og jeg vil gjerne at de skal bo i nærheten av meg og familien. De bor i en annen by, er lavtlønte og vil nok ikke ha mulighet til å kjøpe noe der vi bor. Jeg og samboer (med barn) eier et rekkehus. Foreldrene mine eier en leilighet og en bil. Jeg grubler på om hvordan vi kunne ha løst det slik at jeg kjøpte en leilighet sammen med mine foreldre, slik at de kan bo der? Anonymkode: 2b5df...2f4
Thea82 Skrevet 25. april 2020 #2 Skrevet 25. april 2020 Jeg ville kjøpt en leilighet og leid (billig) ut til foreldre istedet. 2
Flamme Skrevet 25. april 2020 #3 Skrevet 25. april 2020 4 minutter siden, Thea82 skrev: Jeg ville kjøpt en leilighet og leid (billig) ut til foreldre istedet. Enig. Kjøp en leilighet i nærheten. 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #4 Skrevet 25. april 2020 Hvis du kjøper leilighet og leier ut til foreldrene dine eller kjøper leilighet sammen med foreldrene dine som sameie, er det nok lurt å sette seg inn i det juridiske, særlig skatteregler, for sekundærboliger for din egen del. Men begge deler er fullt mulig. Anonymkode: 52350...434
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #5 Skrevet 26. april 2020 Har du søsken? I så fall bør det avtales hva som skjer med dine foreldres eierandel av leiligheten når de går bort (eller du). Anonymkode: 631e2...2b5
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #6 Skrevet 26. april 2020 Du kan være medlåntaker på lånet deres. Eventuelt kan dere flytte, kjøpe et hus med utleiedel og leie ut til foreldrene dine? Anonymkode: 4c3b9...351
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #7 Skrevet 26. april 2020 Jeg hadde kjøpt hus med utleie som foreldrene fikk bo i! La en del av overskuddet fra foreldrenes leilighet bli egenkapital (eventuelt forskudd på arv) slik at man har råd til stort nok hus til eventuel utvidelse av familien etc og at man får en grei nok utleiedel som føles bra ut for dine foreldre. Anonymkode: 87496...fe4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #8 Skrevet 26. april 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Mine foreldre blir "eldre" snart, og jeg vil gjerne at de skal bo i nærheten av meg og familien. De bor i en annen by, er lavtlønte og vil nok ikke ha mulighet til å kjøpe noe der vi bor. Jeg og samboer (med barn) eier et rekkehus. Foreldrene mine eier en leilighet og en bil. Jeg grubler på om hvordan vi kunne ha løst det slik at jeg kjøpte en leilighet sammen med mine foreldre, slik at de kan bo der? Anonymkode: 2b5df...2f4 Det er pent av deg at du vil de skal flytte for å bo i nærheten av deg og familien, men hva vil de? Hvis de er i 60-årene og har venner/omgangskretsen sin der de bor, så er det jo ikke sikkert det er så lurt å rive dem opp og flytte dem. Da mister de sine gamle venner, sin omgangskrets og sitt sosiale fellesskap. Det er vel ikke engang sikkert de har det minste lyst til å flytte. Du virker nesten litt flau over at de bare eier en leilighet og en bil. Å selge en leilighet, og skaffe seg ny gjeld i inngangen til pensjonisttilværelsen med alderspensjon, er ikke det lureste man kan gjøre. Anonymkode: b23f1...cd3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå