Gå til innhold

Når spiser dere middag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er vokst opp med middag med en gang man kommer hjem fra skole og jobb, og venter ikke veldig lenge med å lage middag selv nå i voksen alder. Er som regel middag innen klokken er 16. Samboeren er vant med middag i 19-tiden, det synes jeg er veldig sent. 

Hva gjør dere? 🙂

Anonymkode: ab803...385

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi spiser rundt kl 18.

AnonymBruker
Skrevet

Middag er tidligst 19, ofte så sent som 21. 

Ellers blir det for lite fleksibilitet i forhold til litt overtid, trening, med mer. 

Anonymkode: 51f61...fec

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kl 19 som oftest. Kan bli seinere i helgene.

Anonymkode: b911b...75c

Skrevet

Vanligvis rundt 17 i ukedagene. I helgene spiser barna tidlig og vi 20.30-21.00 tiden.

AnonymBruker
Skrevet

Mellom 16 og 18 et sted. Etter det kaller jeg det kveldsmat uansett hva som blir fortært. :)

Anonymkode: 5cf14...c57

• Liker 2
Skrevet

Rundt kl 18:00

Skrevet

Mellom kl 15 og 20. Det varierer veldig. 

AnonymBruker
Skrevet

Mellom 15.00 og 18.00.

Anonymkode: 46326...4b8

AnonymBruker
Skrevet

Har alltid hatt middag 1615 på hverdager. Fritidsaktiviteter startet ofte rundt 1730 da barna var små. 

Anonymkode: c3d40...858

AnonymBruker
Skrevet

(svarte med utgangspunkt i at vi kun er to voksne, slik det også virker som at ts og samboeren er. Med småbarn - da serverte vi varmmat i 16-17, tiden da alle var hjemme, på grunn av tidlig leggetid hos barn, og lagde heller en god kveldsmat til de voksne i 20-21 tiden)

Men med en gang man var ferdig med det kjøret var det selvfølgelig tilbake til middag i 19-21 tiden. 

Skrevet

Mellom 17 og 20 som regel. Kanskje noe tidligere på søndager, men i ukene rekker vi ikke det. 

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har sen middag. Spiser dere noe etter dere kommer hjem fra jobb, eller har dere en større lunsj på jobb siden dere venter så lenge med middagen? 🙂

Ts

Skrevet

Hva er sen middag? Jeg synes 16 er veldig tidlig, kjenner ingen under pensjonsalder som spiser så tidlig. 18 er helt normalt, men du synes kanskje det er sent? Vi spiser gjerne et lite mellommåltid mellom lunsj og middag, f.eks. et par knekkebrød eller litt frukt. Barna lager seg noe enkelt når de kommer hjem fra skolen. 

AnonymBruker
Skrevet

En gang mellom kl 18 og 21. Har ikke små barn lengre, men da de var små spiste vi senest kl 18.

Anonymkode: 5b254...a97

Skrevet

Liker aller best å spise middag klokken 18.30.

AnonymBruker
Skrevet

Mellom 16 og 19.

Anonymkode: 82d97...704

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dere som har sen middag. Spiser dere noe etter dere kommer hjem fra jobb, eller har dere en større lunsj på jobb siden dere venter så lenge med middagen? 🙂

Ts

Kaller det ikke sent da, men normalt ;) Også slik jeg har vokst opp. 

Kombinert frokost/lunsj på jobb er ca 12. Da spiser jeg en salat fra saltbaren, eller varmmat. (kantine på jobb). 

Om jeg trener spiser jeg en banan og litt nøtter, 1-2 knekkebrød, eller lignende, i 15.tiden. 

Om jeg ikke trener spiser jeg innimellom et knekkebrød eller en frukt i 16-17 tiden. Ofte ingenting. 

AnonymBruker
Skrevet

Tidligere var middag alltid i ca kl 15-16. Nå er det alt fra kl 13 til kl 20. Avhengig av hva som har vært på programmet den dagen. Flytter et mindre måltid til tidlig eller sent avhengig av når middagen ble.

Anonymkode: bf66b...a0b

Skrevet

Det varierer, det er mellom 15 og 18, men som oftest rundt 17. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...