AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #1 Skrevet 25. april 2020 Noen venner av oss har veldig lyst til å komme på besøk hos oss. Vi er friske, de er friske, så de ser ikke noe problem med det. Jeg har gjentatte ganger sagt at jeg kun vil møte dem utendørs og gå på tur sammen. Dette respekterer de ikke, men maser og maser om å få komme på besøk. De sier at det ikke er noe å være redd for. Jeg prøver å forklare at dette handler ikke om redsel, men om at jeg ønsker å overholde smittevernreglene. Andre som sliter med denne typen problemer med venner eller familie? Anonymkode: dcf42...b3b 2
blasfeminist Skrevet 25. april 2020 #2 Skrevet 25. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: jeg ønsker å overholde smittevernreglene Kan dere ikke være opptil fem stykker, da?
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #3 Skrevet 25. april 2020 Heldigvis ikke, våre venner respekterer dugnaden så vi treffes alltid utendørs. Tror du må gi klar beskjed om at det ikke er aktuelt å treffes hos dere før samfunnet er fullstendig åpnet igjen. Hvis de fortsatt ikke vil respektere avgjørelsen må du nesten vurdere om du skal gidde å ha de som venner. Er de villige til å verkjøre ditt valg på dette, hva annet kan de finne på å overkjøre deg på senere? Anonymkode: 473d0...056
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #4 Skrevet 25. april 2020 Altså, dere må velge dette selv, og vennene deres må bare respektere at dere velger å være så restriktive. Samtidig er det jo ikke forbudt å være inne hos noen. Det er forskjell på et forbud og en anbefaling, og jeg ser ikke noe problem med at f.eks. to vennepar spiser middag sammen, så lenge man holder avstand, føler seg friske og tar forholdsregler. Anonymkode: 8ced3...524 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå