Gå til innhold

Slutter folk å ha sex i langvarige forhold?

Etter mer enn 10 år  

105 stemmer

1. 1. Etter mer enn 10 år

• Sex er fremdeles viktig for oss
      43
    • Sex er bra, i perioder
      13
    • Vi har sex av og til, mest for å holde oss i gang
      9
    • En vil, en vil ikke
      26
    • Sex er lite viktig for meg
      3
    • Jeg har aldri vært i et langvarig forhold
      11

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så et program, der ektepar/samboere ble spurt om hva man blir lei av i langvarige forhold.

Mange svarte sex. Men kan dette virkelig stemme? Jeg har bodd med mannen i 15 år, og synes fremdeles sex er en  viktig ingrediens i forholdet. Behøver ikke skje hver uke, men blir fort varmere i ferier og rolige perioder. 

Hvordan er det med dere andre, som har vært sammen i over 10 år?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ofte tenkte at så lenge begge vil det samme, er jo alt bra. Men hadde slitt veldig om partneren ikke ville ha sex lenger.

AnonymBruker
Skrevet

17 år sammen, og sex er definitivt et viktig "lim" i vårt forhold. Vi har aldri sex mindre enn to ganger i uken (også i uker jeg har mens), og 3-4 ganger er ikke uvanlig. I ferier har vi stort sett sex daglig. 

Jeg tror jeg har vært periodisk lei omtrent alt mulig ved ham opp gjennom årene, bortsett fra å ha sex med ham.

Sex mellom oss er aldri slik 5-10 minutters sex heller, men å virkelig nyte hverandre. 45 til 60 minutter er det vanlige. 

Jeg tror vi er litt avhengig av den nytelsen det er begge to. Det avvepner på mange måter alt annet som innimellom kan føles vanskelig. I hvordan vi nyter hverandre og gir hverandre nytelse forsvinner slikt og blir ufarlig. Vi er begge utrolig rause i det å sørge for at den andre nyter, og imøtekomme hverandres behov. Tanker og fantasier deles fritt, og har han et ønske om at jeg skal sitte naken når vi ser en film så gjør jeg det, selv om min første innskytelse kanskje er tanken at det er jeg ikke helt bekvem med å gjøre, fordi jeg ikke alltid føler meg helt bekvem med mammakroppen min. Jeg lar likevel hans ønske om det veie tyngre, og tenker at liker han å se kroppen min skal ikke mine komplekser stå i veien. 

Jeg nevner dette fordi jeg tror det er den typen raushet som gjør at man opprettholder et godt sexliv, og ikke blir lei. Mitt inntrykk er at sexlivet ofte strander på at kvinner ikke lenger føler seg bekvem med kropp og utseende etter at barn og alder setter spor. Det at jeg ikke avviser hans ønsker om å se kroppen min utfordrer meg på komplekser jeg har, men gir også det resultatet at jeg ser at det ikke er mine skavanker han ser på. Han ser naken kvinne, deilig! 

Kan jeg tåle å la ham se meg så blottet, da kan jeg også være fullstendig fri og uten hemninger når vi har sex, uansett stilling og belysning. Dermed forblir det fritt, godt og deilig, og vi er ikke lei nei. 

Anonymkode: 3de3b...37f

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ifølge foreldrene mine: nei.

Anonymkode: 96640...1e9

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ifølge foreldrene mine: nei.

Så bra! Og så sjarmerende at dere snakker om det. 

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, SS said:

Så bra! Og så sjarmerende at dere snakker om det. 

Eh, var vel egentlig en forsnakkelse etter at pappa døde.

AnonymBruker
Skrevet

har aldri hørt om ei dame som sier nei til orgasmer.

Anonymkode: 04a6b...2b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ha sex, ikke kona. Sammen i 23  år

Anonymkode: ed49b...b13

AnonymBruker
Skrevet

Vi har det mye bedre nå enn for 20 år siden 😍😍

Anonymkode: afd63...0e1

Skrevet

Så bra med ærlige og anonyme svar. Dere som har vært sammen i over 10 år, og der bare den ene vil. Hvordan løser dere dette? 

Skrevet

Jeg har vært sammen med min kjære i mange år og det går selvsagt litt opp og ned. I perioder er det lite. Andre ganger mye sex. 

Vår erfaring er at jo tryggere vi er på hverandre, jo mer er det å utforske og jo mer våger vi å slippe oss fri. Så for vår del har sexen blitt kjekkere og friere med årene. :-) 

(Forresten, vi har laget et nettsted nettopp for ideer til god sex i langvarige, trygge forhold: www.fiolsex.net.) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sexlivet blir bare bedre og bedre. 12 år sammen. 

Anonymkode: 8228e...9e2

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, SS skrev:

Så et program, der ektepar/samboere ble spurt om hva man blir lei av i langvarige forhold.

Mange svarte sex. Men kan dette virkelig stemme? Jeg har bodd med mannen i 15 år, og synes fremdeles sex er en  viktig ingrediens i forholdet. Behøver ikke skje hver uke, men blir fort varmere i ferier og rolige perioder. 

Hvordan er det med dere andre, som har vært sammen i over 10 år?

Damer som har skjønt det snakker sammen med mannen og har sex med mannen. Med det får damene gjort det de også setter pris på innenfor og litt utenfor husets fire vegger. Fornøyd mann gjør nesten alt for sin kone som igjen blir fornøyd og dermed seksuelt aktiv. 

Men desverre for mange damer er ikke sex prioritert da det er masse annet som har høyere prioritet og dermed får en missfornøyd mann som igjen bidrar til en dame som ikke får det slik hun vil og dermed også surner. 

AnonymBruker
Skrevet

Sammen 20 år.  Sexen blir bedre og bedre. Vi er fremdeles veldig tiltrukket hverandre. Han mener det samme. 

Anonymkode: 5f7fd...22e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss var sexen en temperaturmåler. Jeg ville som regel ha, hun ville som regel ikke, etter at vårt tredje og siste barn hadde blitt to år. Hun ville sjeldnere og sjeldnere. Vi hadde vært sammen i 14 år da hun ville skille seg, da var vår yngste ni år. Det var nok ikke sexmangel som gjorde at vi ble skilt, det var problemene i relasjonen som gjorde at hun ikke ville ha sex.

Anonymkode: 4c1a1...a28

• Liker 2
Gjest Tranma
Skrevet

Har hatt samme mann i 10 år. Vi har ikke like mye sex som før hele tiden, men minst 2-3 ganger i uken pluss at vi har en del sex hver for oss som vi snakker om i etterkant og synes er deilig 😊 Vi kan også ta en kjapp på hverandre om den ene ikke orker! 

AnonymBruker
Skrevet

vært sammen i 30 år her, og har sex i gjennomsnitt 3 ganger i uka.....sex er fortsatt like viktig som for 20 år siden for min del.

Anonymkode: 90fd0...7c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, Hr. Aktiv skrev:

Damer som har skjønt det snakker sammen med mannen og har sex med mannen. Med det får damene gjort det de også setter pris på innenfor og litt utenfor husets fire vegger. Fornøyd mann gjør nesten alt for sin kone som igjen blir fornøyd og dermed seksuelt aktiv. 

Men desverre for mange damer er ikke sex prioritert da det er masse annet som har høyere prioritet og dermed får en missfornøyd mann som igjen bidrar til en dame som ikke får det slik hun vil og dermed også surner. 

Dette stemte nok ikke for oss. Før avviste jeg han aldri, han tok meg som en selvfølge på alle måter og behandlet meg ganske uomtenksomt. Forholdet ble bedre da jeg lærte meg å gi litt faen i han.

Anonymkode: d1172...eff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...