Gå til innhold

Hunden lukter sterk urin etter tur!

Arba

Anbefalte innlegg

Etter hver bidige tur lukter hunden sterk urin på undersiden - hva kan dette skyldes?

Så sterkt at jeg tidvis kan lukte det på lang avstand.

Blanding av shih tzu/yorkshire terrier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje den får litt tiss på pelsen når den tisser? Du kan jo kanskje skylle litt med vann eller noe? Men jeg har egt ingen greie på hund så det er bare ren gjetting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gjør det og. Hannhunder lukter. Spyler stort sett magen hans før vi går inn. De markerer på alt og da kommer det litt i pelsen når vi er på tur og dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det tispe eller hannhund? Jeg hadde en hannhund tidligere som ikke løftet beinet når han tisset, bare sto rett opp og ned. Mulig han eventuelt tisser litt på magen sin. Det kan sikkert skje selv om han løfter på beinet, om det skvetter litt til alle kanter. Dersom det er ei tispe har jeg ingen anelse.. 

Anonymkode: 378c2...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt vanlig at hannhunder får litt urin i pelsen under magen, men rart om det lukter så fryktelig sterkt. Kanskje verdt å sjekke hos en veterinær om lukta er unormal. 

Endret av Myrmica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noen spesialist, men om det er en hannhund, så er det kanskje en eller  flere "babes" som har løpetid i nærområdet. Lukter mye sterkere av skvetten da synes jeg, og så gjør de gjerne en ekstra innsats for å markere høyt også. Da kløner de gjerne og  squÆtter litt ekstra på magen sin også. Det er i alle fall mitt inntrykk...

Kan jo være uvi, evt. problemer med prostitus e.l. Like greit med en tur til veterinæren å få det undersøkt, tenker jeg... :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min hannhund gjorde også det endel. Det var betennelse i forhuden. Luka sterk urin, kunne finne gule flekker på gulvet, og ofte var det "slim/utflod" på penis. Slikket seg mye osv. Lett problem å ta tak i altså :) Les om det og se om du føler det stemmer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi bikkja de mere vann!?!

Sørg for at hunden din har fått i seg nok vann. Altså at hunden er hydrert. Skal ikke lukte sterkt urin, uansett om det løpetid i nærheten eller ikke.

En tur til vetrinær er uansett greit, så kan du utelukke andre sykdommer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...