Gå til innhold

Dating og lite initiativ

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er en dame i slutten av tyveårene, vært singel det siste året. Mine tre ekser traff jeg i det virkelige liv, men nå prøver jeg meg på tinder for første gang, da jeg nå ikke har så mange arenaer å treffe folk lenger. Dating er så frustrerende. Jeg blir ganske oppgitt, for jeg opplever at mennene jeg finner er så initiativløse. Jeg sier hei først i nesten alle tilfeller, jeg er nysgjerrig og stiller spørsmål. Forventer ikke at menn skal krype etter meg og at jeg skal være passiv. Trodde det var dette menn likte...

Har datet tre menn det siste året. Alle har vært ulike når det gjelder bakgrunn, hobbier og jobb, så jeg går ikke etter den samme typen. Felles er at jeg er den som tar mesteparten av initiativet, både når det gjelder chatting og å foreslå neste treff. Jeg maser ikke, men jeg synes at man bør holde kontakt mellom hvert treff, i det minste chatte litt 2-3 ganger i uka og sende en snap her og der. Er det for kravstort? De to første var på mobilen "hele tiden" så det stod ikke på det. 

Det er ikke naturlig for meg at en skal være SÅ passiv. Det går så sakte. Jeg klarer ikke å aktivt date flere samtidig, så det har blitt en glidende overgang mellom disse tre mennene. Skal jeg sette av flere måneder til hver mann, hvor jeg føler meg heldig hvis vi får til to treff i måneden? (Altså det jeg har gjort til nå) Han første jeg datet hadde jeg en vanvittig kjemi med, men han hadde en del problemer og ghostet meg etter noen måneder. Det var ikke et fyrverkeri fra første sekund med de to andre, men samtalen fløt godt og vi har hatt noen hyggelige dater. Jeg forventer ikke kjærlighet ved første blikk, så har truffet de flere ganger for å se om følelsene kan utvikle seg. De har alltid vært kjappe med å treffe meg på nytt når jeg spør. Har bare hatt sex med ham jeg dater nå, så det har ikke vært et tøm og røm-opplegg med de to andre som bare fadet ut. 

Jeg hater å spille spill, men jeg slutter å ta kontakt etter en stund. Da våkner de plutselig etter et par uker og spør om å treffes. Har forøvrig ei venninne som opplever det samme, hun er pådriveren. Hun datet en fyr i et halvt år som aldri tok kontakt, så hun sluttet å sende meldinger. Nå har hun fått kjæreste, og denne daten sendte brått en melding etter to måneders stillhet. Synd for ham, han gikk glipp av ei veldig grei og omsorgsfull dame fordi han var så passiv. 

Skal jeg bare anta at de har veldig lav interesse, og gå videre så fort jeg merker at de er initiativløse? Er jeg bare uheldig eller er det sånn datingverdenen er? Hele tiden på jakt etter noe bedre så en gidder ikke investere tid og interesse i en person av gangen? Burde jeg begynne å treffe flere samtidig (når man har lov igjen selvsagt, jeg kommer ikke til å begynne å date en ny i disse tider)?

Vil gjerne høre deres erfaringer. Føler meg litt frustrert nå!

Anonymkode: 2916b...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du er trolig ikke ei første-sorti dame, altså ei som inspirerer menn til å ta initiativ.

Hva grunnen er vet jeg ikke, kanskje du burde starte å trene og gå ned noen kilo? En fin kropp er attraktiv og vil gi lyster selv om dama ikke nødvendigvis er verdens søteste jente. Kroppen kan du gjøre noe med, noe som ikke er mulig med ansikt annet enn å sminke deg annerledes.

Trolig er du ei for den spesielt interesserte, altså må du finne en som kan elske deg som den du er. Tror ikke du er blant dem som kan velge og vrake basert på det du skriver, for det er tydelig at mennene ikke har vært spesielt interessert.

Anonymkode: 67c37...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du har møtt mennene via Tinder og du selv ikke er 10/10 men de er 10/10 har du forklaringen din. Damer sveiper kun ja på 10/10 menn. SÅ de 10/10 mennene vasser i kåte damer fra 5-10/10.

Prøv å sveip på en litt mindre vakker mann.

Anonymkode: 5fa31...6f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så mye svada prat og fordommer om at du er tjukk og ser ikke ut. Hvordan vet dere at det er sånn?

Hvordan vet du at hun bare velger 10’er menn? 

Det er faktisk utrolig mye tafatte menn der ute og de er for trege i avtrekket helt klart. Hvorfor? Sikkert redde for å bli avist som vi damer er eller forhold fob... 

Noen er så tafatte at de sender hei en gang i 14 dagen og hva skjer? Thts it. Prøver å dra i gang en samtale men det nytter ikke. Så tenker at flyter ikke praten er det ingenting der og hente har jeg skjønt nå. Det vil aldri bli bedre. Passer bare ikke sammen.

Men i går kveld og til i natt 3.30 chattet jeg og lo med en mann. Det var bare en helt fantastisk samtale. Lekende lett. Mye humor og latter til de dypere temaer. Ikke noe sex grise prat som de oftest ønsker og kjente at jeg ble litt betatt av mannen. Det er sånn jeg tror at det skal være hvis noe er riktig... vet ikke men d var jo bare hyggeligste natta jeg har hatt på i denne korona tiden.

Er det tregt så er det ikke riktig spor tror jeg nå. 

Og Ts en kan nesten tro dating markedet bare består av slike menn det er flertallet. Utenom de som er sjenert og trenger litt tid. Spør om d når de er trege. Er du sjenert? Da skjønner du i hvertfall hvorfor de er trege. 

Eller du må vente på de som kan føre en lengre samtale. 
Lykke til❤️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tiger123
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er trolig ikke ei første-sorti dame, altså ei som inspirerer menn til å ta initiativ.

Hva grunnen er vet jeg ikke, kanskje du burde starte å trene og gå ned noen kilo? En fin kropp er attraktiv og vil gi lyster selv om dama ikke nødvendigvis er verdens søteste jente. Kroppen kan du gjøre noe med, noe som ikke er mulig med ansikt annet enn å sminke deg annerledes.

Trolig er du ei for den spesielt interesserte, altså må du finne en som kan elske deg som den du er. Tror ikke du er blant dem som kan velge og vrake basert på det du skriver, for det er tydelig at mennene ikke har vært spesielt interessert.

Takk for svar! Og greit å få bekreftet at de ikke har vært/er så interesserte.

Kroppen, vekta og utseendet er det ikke noe galt med (for den gjennomsnittlige mann, iallfall). Er veltrent og konkurrerer i en idrett. Får komplimenter fra begge kjønn når det gjelder kropp og ansikt. De tre datene har sagt at de synes jeg ser bra ut. Jeg liker ikke å sminke meg for mye, foretrekker å være naturlig, så til hverdags (og på tinderbildene) bruker jeg bare maskara. Gidder ikke late som. Jeg tar godt vare på huden og håret mitt. 

De modellkjekke mennene sveiper jeg til venstre. Samme med leger, advokater, psykologer osv. Sveiper også bort de med sixpack og "perfekt kropp". Generelt de jeg tror er veldig populære. Vil ikke ha de mest attraktive. Jeg vet at jeg ikke er "god nok" for dem. Humor og kjemi er det viktigste for meg. Fikk inntrykk av at de to første datene nesten var litt truet fordi jeg var veltrent, selv om jeg sa at jeg ikke bryr meg. 

Jeg jobber med personligheten, har alltid vært sjenert, men jeg er mer frempå nå, og mer selvsikker. Er nysgjerrig, avslappet og omgjengelig synes jeg. Venner og bekjente sier det samme. Men nå følte jeg at det ble mye skryt, håper dere ikke oppfatter det slik. 😕 Jeg går som sagt ikke etter de jeg tror er veldig populære. Har bare inntrykket av at det er mange som gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvis det bare er 3 menn du har datet er det for få til at du bør dra noen konklusjoner. Du må bare prøve videre, men kanskje være oppmerksom på manglende initiativ.

De færreste menn på tinder har særlig suksess, så man skulle tro at en gjennomsnittlig mann stort sett vil være skikkelig på. Du får prøve videre

Anonymkode: 7bf4f...9e9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Bente1234 skrev:

Herregud så mye svada prat og fordommer om at du er tjukk og ser ikke ut. Hvordan vet dere at det er sånn?

Hvordan vet du at hun bare velger 10’er menn? 

Det er faktisk utrolig mye tafatte menn der ute og de er for trege i avtrekket helt klart. Hvorfor? Sikkert redde for å bli avist som vi damer er eller forhold fob... 

Noen er så tafatte at de sender hei en gang i 14 dagen og hva skjer? Thts it. Prøver å dra i gang en samtale men det nytter ikke. Så tenker at flyter ikke praten er det ingenting der og hente har jeg skjønt nå. Det vil aldri bli bedre. Passer bare ikke sammen.

Men i går kveld og til i natt 3.30 chattet jeg og lo med en mann. Det var bare en helt fantastisk samtale. Lekende lett. Mye humor og latter til de dypere temaer. Ikke noe sex grise prat som de oftest ønsker og kjente at jeg ble litt betatt av mannen. Det er sånn jeg tror at det skal være hvis noe er riktig... vet ikke men d var jo bare hyggeligste natta jeg har hatt på i denne korona tiden.

Er det tregt så er det ikke riktig spor tror jeg nå. 

Og Ts en kan nesten tro dating markedet bare består av slike menn det er flertallet. Utenom de som er sjenert og trenger litt tid. Spør om d når de er trege. Er du sjenert? Da skjønner du i hvertfall hvorfor de er trege. 

Eller du må vente på de som kan føre en lengre samtale. 
Lykke til❤️

Jeg sa IKKE at vedkommende er tykk eller stygg, vet ikke årsaken her. Men at de ikke fant henne attraktiv tar jeg nesten for gitt, de viser jo ikke noen interesse. Det kan jo også ha andre årsaker, personligheten og hvordan de opplevde henne. Men så tidlig i dating fasen så tror jeg ikke det er det, hun ville i så fall også følt at selve daten gikk dårlig da.

Menn lar ikke sjansene gå fra seg med noen de virkelig viser interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mange tafatte mennesker der ute. Av hun forrige jeg snakket med på Tinder fikk jeg beskjed om at jeg hadde litt for mange spørsmål 😂 Unnskyld meg, prøver bare å vise litt interesse!

Endret av DeLorean
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har motsatt problem, det ødelegger interessen for meg at det må være så mye prat og snaps før man er bedre kjent, opplever det påtrengende og blir stresset. Slapper mye mer av når mannen er tilbakelent og ikke maser, men dessverre har de som har oppført seg slik ikke vært interessert. Har behov for mye kontakt lenger ut i relasjonen, men er noe herk helt i starten. For det første skaper det en viss tilknytning og forventning til fyren så man blir som regel skuffet og lei seg. 

Anonymkode: 57fdb...f68

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, DeLorean skrev:

Ja, det er mange tafatte mennesker der ute. Av hun forrige jeg snakket med på Tinder fikk jeg beskjed om at jeg hadde litt for mange spørsmål 😂 Unnskyld meg, prøver bare å vise litt interesse!

ha ha det går jo ikke an til å lytte på mange av trådene her inne på KG. Når det kommer til dating er det så ekstremt forskjellige mennesker som søker noe, at det å bare si noe om at "menn" er tafatte er bare tull. Kvinner er like tafatte! Det finnes ikke forskjell. Hos en dame er det å være på og vise interesse det samme som å¨være påtrengende, hos en annen passer det perfekt. Er man tilbakeholden for å please en dame fordi noen ikke liker for mye mas, da er man tafatt :) 

Vet dere hva! Liker jeg en dame viser jeg interesse! Det skjer over en periode. Viser hun ikke interesse så er det et enormt rødt flagg for meg. Jeg kan forsøke litt til, men ikke lenge. Da skrur jeg bare helt av og går videre. Så dette å spille slikt spill er det samme som at ting forsvinner vekk. En som ikke viser interesse er det helt bortkastet å bruke tid på, det kan aldri bli noe mer uansett. Følg den regelen,  den passer i 99,9% av tilfellene. Det er helt likt både for kvinner og for menn.

Er en dame eller mann veldig interessert men ikke viser det? Ja så er de dum eller ikke klar for et forhold. Så da er det bare å gå videre uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, Antiviruset said:

ha ha det går jo ikke an til å lytte på mange av trådene her inne på KG. Når det kommer til dating er det så ekstremt forskjellige mennesker som søker noe, at det å bare si noe om at "menn" er tafatte er bare tull. Kvinner er like tafatte! Det finnes ikke forskjell. Hos en dame er det å være på og vise interesse det samme som å¨være påtrengende, hos en annen passer det perfekt. Er man tilbakeholden for å please en dame fordi noen ikke liker for mye mas, da er man tafatt :) 

Vet dere hva! Liker jeg en dame viser jeg interesse! Det skjer over en periode. Viser hun ikke interesse så er det et enormt rødt flagg for meg. Jeg kan forsøke litt til, men ikke lenge. Da skrur jeg bare helt av og går videre. Så dette å spille slikt spill er det samme som at ting forsvinner vekk. En som ikke viser interesse er det helt bortkastet å bruke tid på, det kan aldri bli noe mer uansett. Følg den regelen,  den passer i 99,9% av tilfellene. Det er helt likt både for kvinner og for menn.

Er en dame eller mann veldig interessert men ikke viser det? Ja så er de dum eller ikke klar for et forhold. Så da er det bare å gå videre uansett.

Men mener du før første møtet her eller etter? For jeg er enig etter man har blitt litt kjent, men før første møte er man forskjellig, og det trenger ikke handle om interesse. 

Anonymkode: 57fdb...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har vært litt på Tinder selv og har fått samboer gjennom appen. Er som deg veldig opptatt av god kjemi, humor, utadvendthet, gode sosiale evner og humor. Intelligens og at de er ordentlige og modne. Er også litt frampå og gir mye av meg selv og mye oppmerksomhet. Ikke særlig opptatt av kropp, høyde og den slags. 

Ikke hør på folk som sier "Tinder er sånn og sånn" eller "Menn på Tinder er sånn og sånn". Altså, alle som er på Tinder er jo folk fra det virkelige liv. Folk er forskjellige. Det eneste Tinder er, er et verktøy for å komme i kontakt med folk. 

Man må bare prøve seg litt fram. Snakke med folk og møte folk. Hvis de ikke viser nok interesse eller initiativ osv. som du vil ha, så er det bare å gå videre. Enten er de ikke så interesserte i å bygge et forhold, eller så har de en personlighet som ikke matcher din :) Man må være to som er interesserte i hverandre! God kjemi har man heller med få enn de fleste, men man finner aldri den man har god kjemi med hvis man ikke kaster seg ut i det og møter nye folk helt til den personen dukker opp. Det kan være litt dritt på veien, men alternativet er jo ende opp med noen man ikke passer så godt sammen med eller å ikke møte noen. Tror jeg var på nærmere 50 dates (!) før jeg traff én god match. 

Et godt tips som jeg skulle ønske jeg tenkte mer på før er å tenke over "Liker jeg han?", istedenfor å gruble over om det er noe feil med meg og hvordan de liker meg når jeg opplever oppførsel fra dem som jeg ikke liker. 

Anonymkode: 0b849...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet med damer er at profilbildet ofte ikke stemmer med virkeligheten hvis de i det heletatt har bilde av noe. Jeg venstresveiper sikkert en hel haug potensielle gode partnere bare fordi de ikke oppgir hvem de er og hva de ute etter. 

Kom ikke da å si dere får bare useriøse på tråden for det er nettopp de du får ved å holde på sånn. Jeg har nettopp sendt deg til venstre og jeg er ute etter en relasjon på 30 - 40 år ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Hr. Aktiv skrev:

Problemet med damer er at profilbildet ofte ikke stemmer med virkeligheten hvis de i det heletatt har bilde av noe. Jeg venstresveiper sikkert en hel haug potensielle gode partnere bare fordi de ikke oppgir hvem de er og hva de ute etter. 

Kom ikke da å si dere får bare useriøse på tråden for det er nettopp de du får ved å holde på sånn. Jeg har nettopp sendt deg til venstre og jeg er ute etter en relasjon på 30 - 40 år ihvertfall.

Akkurat som flertallet av menn. Personlig har jeg konkludert med at de som ikke legger litt tid i å lage en skikkelig profil heller ikke er ute etternoe seriøst.

Og TS, om det går tregt så er de faktisk ikke skikkelig interessert. Ikke bruk tid på dem. Plutselig klaffer det og alt flyter av seg selv, og da er man aldri i tvil.

Anonymkode: 0de30...885

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat som flertallet av menn. Personlig har jeg konkludert med at de som ikke legger litt tid i å lage en skikkelig profil heller ikke er ute etternoe seriøst.

Og TS, om det går tregt så er de faktisk ikke skikkelig interessert. Ikke bruk tid på dem. Plutselig klaffer det og alt flyter av seg selv, og da er man aldri i tvil.

Anonymkode: 0de30...885

Dette er helt korrekt, men det  er ikke rasjonelt å bare ikke være interessert i noen på bakgrunn av en profil på en nettside, om da ikke bildene gir noen assosiasjoner som gjør det uaktuelt, men de som er så overfladiske faller jo rett tilbake på det du skriver dette er ikke seriøse mennesker! Jobbe for å nå frem til disse er bortkastet tid, og du skyter deg selv i foten med å jobbe for å få noen som ikke er bra for deg. Det er først når man treffes at alt avgjøres. Ofte over flere dater, så ta et valg. Når valget er tatt sier jeg ifra, om vi skal fortsette eller gå hver vår vei. Ghoste eller slow fade noen er så feigt som det kan få blitt. Si det rett ut at " kjemien er ikke til stede mellom oss, lykke til videre" Verre er er det ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

TS her.

Tusen takk for alle svar. Jeg setter pris på ulike synspunkt. Da kommer jeg nok bare til å anta at interessen er lav, ja, og hvis det ikke funker med han jeg treffer nå, så får jeg være mer obs på dette fremover. Jeg forventer ikke å bli overøst med meldinger og komplimenter liksom, men jeg vil nå si at hvis man virkelig er interessert, så tar man kontakt, og svarer som regel raskt på meldinger. 

Jeg får ikke dårlig selvtillit av dette heldigvis. Har troen på meg selv og vet hvem jeg er, hvilke positive egenskaper jeg har, og hva jeg kan tilby i et forhold. Så da har det vel ikke vært en god match (med de to første datene mine, iallfall).

Jeg synes det imidlertid er rart at de to første mennene ville fortsette å treffe meg, da jeg som sagt ikke hadde sex med dem. Jeg ga beskjed til de at jeg trengte tid og at jeg ikke vil ha sex med hvem som helst, og det respekterte de heldigvis. Ikke noe mas når jeg avklarte dette tidlig. Han første hadde jeg kontakt med i tre måneder og vi møttes som regel ukentlig/annenhver uke. Nestemann traff jeg fire ganger på et par måneder. Så de må jo ha likt meg, men bare ikke nok.

Jeg er vel kanskje bare veldig naiv da. Han første likte jeg utrolig godt. Har aldri opplevd en sånn kjemi med noen - ikke med eksene mine engang. Han fortalte det samme til meg, og ga meg ofte komplimenter. Jeg ignorerte at han sendte meg færre og færre meldinger etter hvert som tiden gikk, for når vi traff hverandre var det alltid intenst, og timene fløy. Er fortsatt lei meg over at han ghostet meg.

Jeg tenker at hvis det ikke funker med han jeg dater nå, så kommer jeg til å sette av mindre tid til hver mann jeg treffer i fremtiden. Det er ikke slik at jeg har hastverk med å finne en kjæreste, men jeg ser ingen grunn til å være så "lojal" av meg når det føles ut som jeg kanskje bare er et tidsfordriv for dem. Jeg har deaktivert tinder etter det første møtet med disse tre mennene, for jeg følte selv at det kunne utvikle seg til noe. Men aktiverte tinder på nytt når jeg virkelig innså at førstemann ikke ville noen steder med meg. Jeg traff ham og andremann samtidig over en liten periode, men ser ikke noe galt i det siden jeg ikke hadde sex med dem eller kysset dem. Jeg mister faktisk litt respekten for meg selv når jeg tar datingen så seriøst, og sitter og venter på at han jeg dater skal vise nok initiativ til at jeg får følelsen av at han faktisk er interessert. Så ja, jeg syntes det var rett å aktivere tinder igjen når den ekle magefølelsen kom. Jeg skylder dem jo ikke noe når de er så passive?

Jeg hadde visst litt mye på hjertet, haha...

Til deg som gikk på 50 dates - huff, jeg håper ikke det samme skjer meg. 😅 I dette tempoet jeg har nå ville det vel tatt 10 år før jeg finner en samboer!

Anonymkode: 2916b...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...