Gå til innhold

Hvis man er besøksvenn for en person som bor hjemme, har man lov til å drikke et glass øl hvis personen ber deg på det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det forbudt eller kan man det? Og hvis personen har bursdag fks kan man kjøpe en blomst til han eller hun da? Hvis man har god kjemi og blir venner? 

Anonymkode: dffa6...0bf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge dere begge er over 18 ser jeg ikke hvorfor det skulle være forbudt. 

Anonymkode: 60399...191

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg spurt organisasjonen du er besøksvenn gjennom om.

Anonymkode: b6870...b1f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at hjemmehjelpere ikke har anledning til å spise/drikke (kake og kaffe) hos brukerne, så det kan være restriksjoner. Spør organisasjonen.

Anonymkode: 42e12...fd4

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig, det er frivillig jobb. Dere kan spise og drikke hva dere vil. Det at hjemmehjelper osv ikke kan spise kake og sånn er vel pga strenge tidsrammer. 

AnonymBruker
Skrevet

Å drikke alkohol mens man er på jobb eller 'jobb' tenker jeg ikke er greit. 

Anonymkode: aaf15...04f

• Liker 3
Skrevet

Det må da være helt greit, man er jo en besøksvenn :jepp: Bare hyggelig det :blomst:

• Liker 1
Skrevet

Vet om de som takker ja til en øl fordi det handler litt om selskapet og at verten syntes det er morsomt å ta en øl sammen, men da har vedkommende tatt få slurker av ølen også tømt resten ut før han går. Men jeg ville kontaktet organisasjonen du er besøksvenn igjennom og hørt. 

AnonymBruker
Skrevet

Ville forhørt meg litt med dem du er besøksvenn gjennom. Men samtidig er vel dette en frivillig ordning, og ikke noe du får betalt for, og du skal heller ikke utføre noen form for oppgaver/tjenester mens du er der. I praksis er du jo da bare en frivillig venn for noen som har trengt litt mer hjelp til å skaffe seg sosial kontakt. Så all den tid du er komfortabel med det, ser jeg ikke noe problem. Hvis det er slik at man ikke kan spise sammen, ta en øl sammen eller andre vanlige ting venner gjør, så kan jo det være mot sin hensikt. 

Anonymkode: a5406...76d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var besøksvenn i røde kors, og ja det er lov. Hvertfall Der jeg bor! Har tatt et glass vin men ingen fyll såklart. 

Anonymkode: 5f092...457

Skrevet

Jeg ville hørt med organisasjonen du er besøksvenn gjennom. 

Kan likevel ikke tro at noe av det du nevner er noe problem så lenge det er snakk om frivillig arbeid. Hørtes bare hyggelig ut. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...