AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #1 Skrevet 25. april 2020 Har idag "drømmejobben" mtp lønn, gode kolleager og arbeidstid. Men synes arbeidsoppgavene er blitt kjedelige og de gir meg lite. Er veldig mye "robotarbeid" og lite rom for refleksjon og egne tanker. Prosedyrene er så satt at man trenger knapt å tenke selv og vi jobber så raskt at ting går på løpende bånd. Jeg kjeder meg og det er lite rom for utvikling. I tillegg har vi en ledelse som det er vanskelig å forholde seg til. Har mistet mange gode kolleager det siste året som ikke orket mer pga ledelsen. Disse dagstillingene gror ikke på trær akkurat. Bytter jeg jobb kan jeg få en jobb med dagtid men hver tredje helg må påregnes. Jeg vil gå ned omtrent 100 000 i året i lønn også. Men oppgavene vil være mer spennende og varierte. Forhåpentligvis vil ledelsen være noe annet enn der jeg er nå. Har jobbet flere andre steder før og aldri opplevd ledelsen på den måten jeg opplever nå. Klarer ikke bestemme meg. Søke nye jobber eller bli pga arbeidstid og lønn? Hva ville dere gjort? Anonymkode: d6434...e8c
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #2 Skrevet 25. april 2020 Hvis jeg var i din situasjon og tenkte mye over dette ville jeg nok sett meg rundt og kanskje søkt på noen jobber, bare for å se hva som er der ute og hvilke tilbud jeg hadde fått. Trenger ikke si opp jobben du har nå for å se deg rundt og søke. Hvis det dukker opp noe interessant ville satt opp et skjema med fordeler og ulemper ved begge valgene. I skjema ville jeg også gradert hvor tungtveiende/viktig hver fordel og ulempe er for deg (litt, middels, høy). Hvor viktig er lønn? Hvor viktig er arbeidstid? Hvor viktig er utvikling? Etc. Kanskje det blir lettere å ta et valg hvis man visualiserer det slik? Angående ledelsen ville jeg pratet med tillitsvalgt på jobben og prøvd å få en dialog med ledelsen angående at dere opplever at det har en negativ innvirkning på arbeidsmiljøet, hvis ikke dette allerede er gjort?:-) Kanskje ting kan bedre seg på denne måten hvis dette er en av hovedgrunnene til at du vil bytte arbeidssted. Anonymkode: a3e63...1d8
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #3 Skrevet 25. april 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis jeg var i din situasjon og tenkte mye over dette ville jeg nok sett meg rundt og kanskje søkt på noen jobber, bare for å se hva som er der ute og hvilke tilbud jeg hadde fått. Trenger ikke si opp jobben du har nå for å se deg rundt og søke. Hvis det dukker opp noe interessant ville satt opp et skjema med fordeler og ulemper ved begge valgene. I skjema ville jeg også gradert hvor tungtveiende/viktig hver fordel og ulempe er for deg (litt, middels, høy). Hvor viktig er lønn? Hvor viktig er arbeidstid? Hvor viktig er utvikling? Etc. Kanskje det blir lettere å ta et valg hvis man visualiserer det slik? Angående ledelsen ville jeg pratet med tillitsvalgt på jobben og prøvd å få en dialog med ledelsen angående at dere opplever at det har en negativ innvirkning på arbeidsmiljøet, hvis ikke dette allerede er gjort?:-) Kanskje ting kan bedre seg på denne måten hvis dette er en av hovedgrunnene til at du vil bytte arbeidssted. Anonymkode: a3e63...1d8 Takk for svar 😊situasjonen på nåværende jobb er ganske låst. Til og med tillitsvalgt har omtrent gitt opp. Jeg var tillitsvalgt i fire år før hun tok over i fjor. Det er veldig krevende å jobbe der nå, spesielt i koronatider. Begeret mitt er fullt nå. Savner en leder som tør og ta avgjørelser, som er tydelig og tar ansvar. Jeg gjør som du foreslår. Følger med på stillingsannonser og søker på det jeg kunne tenke meg å jobbe med. I mellomtiden holder jeg ut å går på jobb. Kan ikke si opp før jeg har ny stilling. Kan også vurdere videreutdanning 😊 Ts Anonymkode: d6434...e8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå