AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #1 Skrevet 25. april 2020 Jeg har en 11 år gammel gutt. Han er veldig opptatt av sex og prater på en måte jeg er ukomfortabel med. Han spør 10 ganger om dagen: hva er sperm? Hva er 69? Lager stønnelyder og spør hva det er. Osv osv. Jeg er alene med han og jeg er singel. Han har aldri vært i samme hus som meg når jeg har hatt sex. Aldri vært utsatt for overgrep eller noe sånt. Dette er ting han har plukket opp på skolen, Internett osv. hva svarer man barnet når han spør sånn? Står vi midt i butikken avfeier jeg han totalt. Er vi hjemme så får han noen ganger direkte svar. Hva er sperm? Sperm er det samme som sæd, osv. Han vet jo utmerket godt hva det er, men han synes det er morsomt. Jeg synes det er upassende, og jeg er ikke en prippen gammel dame. Hvordan reagere? Anonymkode: 3e6a1...9ad
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #2 Skrevet 25. april 2020 Det er ganske normalt å interessere seg for slik jo nærmere tenårene og pubertet man kommer altså. I butikken og andre steder hvor slike samtaler ikke er passende kan du si «dette kan vi snakke om hjemme» fremfor å bare avfeie han helt. Anonymkode: 7c76c...7ec
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #3 Skrevet 25. april 2020 Hvis han er litt empatisk, skjønner han at du er ukomfortabel med det. Hvis han er litt usympatisk, gjør han det likevel, fordi reaksjonen din er morsom. Anonymkode: 5464b...620 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #4 Skrevet 25. april 2020 Tipper han ser mye på tik tok og andre sos medier. Anonymkode: a6845...687
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #5 Skrevet 25. april 2020 Jeg har alltid svart utfyllende og uten å være flau på alle slike spørsmål, men hadde mine barn begynt med sexspørsmål på butikken hadde jeg satt meg ned med dem og sagt at sex ansees som noe svært intimt og privat, og at det derfor ikke er noe vi snakker om på butikken. Jeg skal imidlertid svare på det dere lurer på når vi kan snakke om det uten at andre hører på, og kanskje finner det ubehagelig å lytte til slike samtaler. Hva som passer seg sosialt er også noe barn må lære seg. Anonymkode: 5a281...ded 11
Cinnamondiva Skrevet 25. april 2020 #7 Skrevet 25. april 2020 Vel, er ganske upassende for en 11 åring å begynne å tenke på sex greier 1
Cinnamondiva Skrevet 25. april 2020 #8 Skrevet 25. april 2020 Si til han at han får vente med å stille spørsmål til dere er hjemme, hvis han ikke hører etter kan du snakke til han med en strengere tone. Litt irettesettelse kan være greit
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #9 Skrevet 25. april 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en 11 år gammel gutt. Han er veldig opptatt av sex og prater på en måte jeg er ukomfortabel med. Han spør 10 ganger om dagen: hva er sperm? Hva er 69? Lager stønnelyder og spør hva det er. Osv osv. Jeg er alene med han og jeg er singel. Han har aldri vært i samme hus som meg når jeg har hatt sex. Aldri vært utsatt for overgrep eller noe sånt. Dette er ting han har plukket opp på skolen, Internett osv. hva svarer man barnet når han spør sånn? Står vi midt i butikken avfeier jeg han totalt. Er vi hjemme så får han noen ganger direkte svar. Hva er sperm? Sperm er det samme som sæd, osv. Han vet jo utmerket godt hva det er, men han synes det er morsomt. Jeg synes det er upassende, og jeg er ikke en prippen gammel dame. Hvordan reagere? Anonymkode: 3e6a1...9ad Det er vel nettopp derfor han er nysgjerrig? Hører om ting på skolen som han ikke skjønner noe av fordi han aldri har opplevd noe. Anonymkode: d3169...5e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå