AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #1 Skrevet 25. april 2020 Vanlig body som en tar over hodet, når vil det bli lettere? Anonymkode: b4887...1d3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #3 Skrevet 25. april 2020 Har brukt omslagsbody frem til nå, jenta er 9 uker. Men synes det er så knotete.. Med den Over hodet 🙊 Anonymkode: b4887...1d3
Connie80 Skrevet 25. april 2020 #4 Skrevet 25. april 2020 Tok ikke body over hodet før nærmere ett år på førstemann, brukte mest omslagsbodyer. På barn nummer to tredde vi de på fra bena og tok over hodet litt tidligere enn førstemann. 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #5 Skrevet 25. april 2020 Når baby har mer kontroll på hode selv, og blir sterkere i nakken. Men kan anbefale bodyer som har god åpning rundt halsen, gjærne med knapper. Gjør det enklere.ellers handler det mye om øvelse. Anonymkode: 693bc...dc2 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #6 Skrevet 25. april 2020 Min første baby fikk panikk ved body som måtte dras over hodet. Vi kjøpte og brukte derfor bare omslagsbodyer til babyen var 6-7 mnd Anonymkode: 8baf3...e8e
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #8 Skrevet 25. april 2020 Det er vel noe med øvelse, for jeg hadde ingen problemer med det da mitt barn ble til. Jeg har vært barnevakt for alle aldre i 10 år før jeg ble mamma selv. Anonymkode: dc001...3a9 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #9 Skrevet 25. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er vel noe med øvelse, for jeg hadde ingen problemer med det da mitt barn ble til. Jeg har vært barnevakt for alle aldre i 10 år før jeg ble mamma selv. Anonymkode: dc001...3a9 Du vet at alle babyer er ulike? 😊 Jeg er selv trebarnsmor, og min første baby hatet å få ting trødd over hodet. De to neste babyene er jeg usikker på, da vi valgte å gjenbruke omslagsbodyene etter førstemann. Det handler ikke alltid om hvor flink man er, det handler også om barns personlighet og preferanser 😊 Når man ser at det er et problem med skriking pga bodyer som skal dras over hodet, så kan man fint kjøpe omslagsbodyer uten å tro at man er mindre flink som mamma av den grunn. Bare kjøp omslagsbodyer du, TS. Anonymkode: 8baf3...e8e 5
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #10 Skrevet 25. april 2020 Fra 4 måneder og opp (størrelse 68 for vår del) så syntes jeg det ble lettere å tre over hodet enn omslagsbody. Min baby ble etter hvert mer aktiv og urolig på stellebordet og da ble all kneppingen som hører med omslagsbody nesten verre enn andre veien. Dessuten er utvalget av omslagsbodyer ganske lite etter størrelse 68. Men noen bodyer er trangere rundt hodet og mindre stretchy, og de var ganske knotete å bruke hvis man må bruke mye styrke for å få inn armene. Lærte meg ganske greit å anslå på «øyemål» hvilke klær som så enklere ut å tre over. Hvis man har en baby med stort hode og brede skuldre så er ull mye mer mykt og stretchy enn en del bomull. Sånne som man «bretter ut» ved halsen i stedet for å kneppe er også veldig enkle og fine å bruke. Anonymkode: 280aa...035 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #11 Skrevet 25. april 2020 De fleste bodyer er designet slik at de kan tres på fra beina. Gjelder både de med båthals og knepping! Anonymkode: 64f32...13a
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #12 Skrevet 25. april 2020 Fra fødsel av synes jeg. Men så får jeg litt større barn også som er litt robuste. Personlig synes jeg omslagsbodyer er mer jobb med påkledningen. En haug med knapper. Som du skjønner er dette veldig person og babyavhengig. Gjør det du føler for ts! Når du synes omslagsbody er mye stress så kan du jo prøve vanlig body. Er du fornøyd med omslag så kan du jo bare fortsette med det? Anonymkode: 6cb3f...a51
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #13 Skrevet 25. april 2020 Mitt triks (som det tok litt vel lang tid før jeg fant ut av) var å rulle hele bodyen sånn at hodehullet lå på stellebordet med resten av bodyen liksom most rundt hullet så det var en stor ring egentlig. Så legge barnet ned med hodet i hullet og så løfte halsen over ansiktet. Det var vanskelig å forklare. Når jeg fant ut av det ble det superlett å ta på body. Anonymkode: ed5f3...f4f
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #14 Skrevet 25. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du vet at alle babyer er ulike? 😊 Jeg er selv trebarnsmor, og min første baby hatet å få ting trødd over hodet. De to neste babyene er jeg usikker på, da vi valgte å gjenbruke omslagsbodyene etter førstemann. Det handler ikke alltid om hvor flink man er, det handler også om barns personlighet og preferanser 😊 Når man ser at det er et problem med skriking pga bodyer som skal dras over hodet, så kan man fint kjøpe omslagsbodyer uten å tro at man er mindre flink som mamma av den grunn. Bare kjøp omslagsbodyer du, TS. Anonymkode: 8baf3...e8e Selvfølgelig handler det også om teknikk og om man er "flink". Jeg foretrekker vanlige bodyer og tar de fort og greit over hodet på baby på 6 uker. Faren derimot vil helst bruke omslagsbodyer for han synes det er vanskelig å få de over hodet og baby blir sint når han holder på. Anonymkode: f1251...97f 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #15 Skrevet 25. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig handler det også om teknikk og om man er "flink". Jeg foretrekker vanlige bodyer og tar de fort og greit over hodet på baby på 6 uker. Faren derimot vil helst bruke omslagsbodyer for han synes det er vanskelig å få de over hodet og baby blir sint når han holder på. Anonymkode: f1251...97f Samme her. Jeg har aldri hatt noe problem med å ta body over hodet på mine babyer, men pappaen knoter noe veldig og foretrekker omslagsbody. Han bruker så lang tid på bodyen at babyen blir utålmodig. Jeg liker derimot ikke omslag, så vi har flest vanlige bodyer. Anonymkode: 0411c...2c8 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #16 Skrevet 25. april 2020 Rundt 2-3 mnd syntes jeg, da var hun liksom ikke like skjør lengre Anonymkode: 601a6...dce
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #17 Skrevet 25. april 2020 Eg dro den opp eg :3 Og når den var blitt skitten dro eg den ned, sånn at du ikkje får bæsj i håret til barnet. F.eks. Anonymkode: 6578a...5c9
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #18 Skrevet 25. april 2020 Etter noen uker hos meg. Men når barnet blir noen mnd så har det helt sikkert gått seg til. De er ikke så skjøre som man tror hele tiden. Men de er små, og det er litt knotete i starten 🙈 plutselig tenker du ikke over det Anonymkode: 18fc3...c39
Cer3s Skrevet 25. april 2020 #19 Skrevet 25. april 2020 Brukte omslagsbody fram til mini holdt hodet greit selv 😊
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #20 Skrevet 26. april 2020 Ble enklere etter jeg googlet «hvordan ha på body» (🙈) og leste denne artikkelen: https://babybloggerne.no/familie/foreldrehverdag/kle-pa-babyen-genser-eller-body/ Anonymkode: f14de...f9a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå