AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #1 Skrevet 25. april 2020 I fjor søkte jeg på et studie via SO (samordna opptak), og lastet da opp vitnemål osv. Jeg fikk ikke tatt det studie pga personlige utfordringer. I år har jeg på nytt søkt et studie via SO, men da jeg var litt i siste liten rakk jeg ikke laste opp vitnemålet denne gangen. Spørsmålet mitt er, er det virkelig nødvendig å gjøre? Ligger ikke det allerede lagret der inne fra i fjor? Har søkt ved samme studiested som i fjor. Har fått Mail fra studiested der de ønsker meg velkommen osv, så søknad er mottatt. Ikke fått noe purring fra SO ang vitnemål. Anonymkode: 35cd8...f63
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #2 Skrevet 25. april 2020 Logg inn på SO og se hva som ligger under dine opplastede dokumenter? Anonymkode: 8a9c0...21c
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #3 Skrevet 25. april 2020 På nettsiden til Samordna står det at de ikke lagrer dokumentasjon, og at du må laste opp på nytt hver gang du søker, med mindre det er elektronisk vitnemål som ligger i databasen. Du kan gå på Samordna og se hvilke dokumenter som ligger inne på profilen din. Anonymkode: 9781e...d67
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #4 Skrevet 25. april 2020 Nå logget jeg meg inn, og der ligger elektronisk vitnemål fra vgs, pluss vitnemål fra en annen høyere utdannelse bestått. Så da må det vel være Ok? Skriver bare SO ut slike standard beskjeder om «husk å laste opp vitnemål» osv, uten å sjekke om folk faktisk må det? Anonymkode: 35cd8...f63
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #5 Skrevet 25. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå logget jeg meg inn, og der ligger elektronisk vitnemål fra vgs, pluss vitnemål fra en annen høyere utdannelse bestått. Så da må det vel være Ok? Skriver bare SO ut slike standard beskjeder om «husk å laste opp vitnemål» osv, uten å sjekke om folk faktisk må det? Anonymkode: 35cd8...f63 Ja. De kan ikke drive å sjekke at alle som søker har lagt ved de dokumentene som trengs. Anonymkode: 8a9c0...21c
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #6 Skrevet 25. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: På nettsiden til Samordna står det at de ikke lagrer dokumentasjon, og at du må laste opp på nytt hver gang du søker, med mindre det er elektronisk vitnemål som ligger i databasen. Du kan gå på Samordna og se hvilke dokumenter som ligger inne på profilen din. Anonymkode: 9781e...d67 Det står at de lagrer i ett år, med mindre man har samtykket til at det skal lagres i tre. Jeg søkte studier for tre år siden, og har søkt nye studier nå. Mine opplastede dokumenter lå der ennå. Husker faktisk ikke hva jeg krysset av for for tre år siden, men det var før GDPR. Anonymkode: 15fde...316
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå