Gå til innhold

Hva skjedde med gipstaket?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle tørke litt med filla i kroken fordi det virket litt grått, men så ble det merker og skjolder der jeg ikke får bort nå! Brukte zalospray bare. Hva i alle dager skal jeg gjøre nå? Det er jo kjempestygt. Er eneste mulighet å male over? Gned med filla over skjoldete, men ingenting skjedde. 

Snapchat-1118538312.thumb.jpg.6cbe14b0c5b51129acf0f3f50e822c9d.jpgSnapchat-1595901357.thumb.jpg.6c0bbe0d99fbb9e27e075835de952775.jpg

Anonymkode: 45439...af7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du riktig heldig skyldes det at taket har trukket vann fra kluten, og skjoldene forsvinner når det tørker igjen. 

Jeg har ellers litt inntrykk av at vasking av tak er risikosport. 

Anonymkode: 5e555...e98

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du riktig heldig skyldes det at taket har trukket vann fra kluten, og skjoldene forsvinner når det tørker igjen. 

Jeg har ellers litt inntrykk av at vasking av tak er risikosport. 

Anonymkode: 5e555...e98

Jeg gjorde det i går kveld så er redd det ikke kommer til å tørke noe mer 

AnonymBruker
Skrevet

Prøv med salmiakk. Du må sannsynligvis vaske hele himlingen. Dersom det viser seg at du må male på nytt, slipper du iallefall å avfette himlingen igjen...

Tenner du mange telys, og er det hjørnet mot ute/kaldloft? Kan være heksesot. 

Anonymkode: 6dd2c...f2d

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøv med salmiakk. Du må sannsynligvis vaske hele himlingen. Dersom det viser seg at du må male på nytt, slipper du iallefall å avfette himlingen igjen...

Tenner du mange telys, og er det hjørnet mot ute/kaldloft? Kan være heksesot. 

Det er rett over vedovnen. Jeg leier bare her. Så det må avfettes også før det eventuelt kan males da? 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle tørke litt med filla i kroken fordi det virket litt grått, men så ble det merker og skjolder der jeg ikke får bort nå! Brukte zalospray bare. Hva i alle dager skal jeg gjøre nå? Det er jo kjempestygt. Er eneste mulighet å male over? Gned med filla over skjoldete, men ingenting skjedde. 

Snapchat-1118538312.thumb.jpg.6cbe14b0c5b51129acf0f3f50e822c9d.jpgSnapchat-1595901357.thumb.jpg.6c0bbe0d99fbb9e27e075835de952775.jpg

Det ser ut som sot. Gjetter at det skyldes levende lys og/eller vedfyring. Det er noe skikkelig svineri både for tak og lunger.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er rett over vedovnen. Jeg leier bare her. Så det må avfettes også før det eventuelt kan males da? 

Ja, alltid avfette før maling. Sot er "fettete", så kan hjelpe med salmiakk. 

AnonymBruker
Skrevet

Derfor vasker man ikke taket, har jeg fått innprentet. Da må man male. 

Anonymkode: f808c...ea8

Skrevet

Fyrer du feil? Gjør man ting riktig i peisen skal det ikke sote i taket...

Og aldri annet enn tørr swiffer i taket. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...