AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #1 Skrevet 25. april 2020 Jeg skulle tørke litt med filla i kroken fordi det virket litt grått, men så ble det merker og skjolder der jeg ikke får bort nå! Brukte zalospray bare. Hva i alle dager skal jeg gjøre nå? Det er jo kjempestygt. Er eneste mulighet å male over? Gned med filla over skjoldete, men ingenting skjedde. Anonymkode: 45439...af7
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #2 Skrevet 25. april 2020 Er du riktig heldig skyldes det at taket har trukket vann fra kluten, og skjoldene forsvinner når det tørker igjen. Jeg har ellers litt inntrykk av at vasking av tak er risikosport. Anonymkode: 5e555...e98
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #3 Skrevet 25. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du riktig heldig skyldes det at taket har trukket vann fra kluten, og skjoldene forsvinner når det tørker igjen. Jeg har ellers litt inntrykk av at vasking av tak er risikosport. Anonymkode: 5e555...e98 Jeg gjorde det i går kveld så er redd det ikke kommer til å tørke noe mer Anonymkode: 45439...af7
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #4 Skrevet 25. april 2020 Prøv med salmiakk. Du må sannsynligvis vaske hele himlingen. Dersom det viser seg at du må male på nytt, slipper du iallefall å avfette himlingen igjen... Tenner du mange telys, og er det hjørnet mot ute/kaldloft? Kan være heksesot. Anonymkode: 6dd2c...f2d
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #5 Skrevet 25. april 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prøv med salmiakk. Du må sannsynligvis vaske hele himlingen. Dersom det viser seg at du må male på nytt, slipper du iallefall å avfette himlingen igjen... Tenner du mange telys, og er det hjørnet mot ute/kaldloft? Kan være heksesot. Anonymkode: 6dd2c...f2d Det er rett over vedovnen. Jeg leier bare her. Så det må avfettes også før det eventuelt kan males da? Anonymkode: 45439...af7
prt90 Skrevet 25. april 2020 #6 Skrevet 25. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg skulle tørke litt med filla i kroken fordi det virket litt grått, men så ble det merker og skjolder der jeg ikke får bort nå! Brukte zalospray bare. Hva i alle dager skal jeg gjøre nå? Det er jo kjempestygt. Er eneste mulighet å male over? Gned med filla over skjoldete, men ingenting skjedde. Anonymkode: 45439...af7 Det ser ut som sot. Gjetter at det skyldes levende lys og/eller vedfyring. Det er noe skikkelig svineri både for tak og lunger.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #7 Skrevet 25. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er rett over vedovnen. Jeg leier bare her. Så det må avfettes også før det eventuelt kan males da? Anonymkode: 45439...af7 Ja, alltid avfette før maling. Sot er "fettete", så kan hjelpe med salmiakk. Anonymkode: 6dd2c...f2d
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #8 Skrevet 25. april 2020 Derfor vasker man ikke taket, har jeg fått innprentet. Da må man male. Anonymkode: f808c...ea8
newman01 Skrevet 25. april 2020 #9 Skrevet 25. april 2020 Fyrer du feil? Gjør man ting riktig i peisen skal det ikke sote i taket... Og aldri annet enn tørr swiffer i taket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå