Gå til innhold

Hvorfor så mange sure i optimistiske tråder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I noen dager har jeg lurt på hvorfor det er så mange som blir så sure og skyter ned tråder som er optimistiske?

Har mange et ønske om fortsatt nedstengning av samfunnet?

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De er kronisk sure, men har ingen å ta det ut på så de kommer til KG.

Anonymkode: d5d2f...5e0

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Siden du spør: fordi du er bare er en unyansert, manisk og kverulerende pain in the ass. 

Anonymkode: 1e34a...16a

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg lurer mest på er hvorfor innlegg om "bare vent, om to uker eksploderer det" får massevis av likes. Det er som om enkelte håper det går til bloksberg. 

Anonymkode: eeefb...0dc

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Siden du spør: fordi du er bare er en unyansert, manisk og kverulerende pain in the ass. 

Skjønner. Så det dreier seg om følelser for/mot andre brukere og ikke fakta?

Skrevet

Det er jo ikke optimistiske tråder det er snakk om; det er ensidig propaganda over hvor feil "medisin" som er brukt i kampen mot viruset.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er kronisk sure, men har ingen å ta det ut på så de kommer til KG.

Anonymkode: d5d2f...5e0

👏👏👏 
Derfor det er så mange troll på KG.

Anonymkode: c9362...8e5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Krantz95 skrev:

Skjønner. Så det dreier seg om følelser for/mot andre brukere og ikke fakta?

Jeg tror du bare er her for å trolle og kverulere. Sover du? Rekker du å spise? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, vintage skrev:

Det er jo ikke optimistiske tråder det er snakk om; det er ensidig propaganda over hvor feil "medisin" som er brukt i kampen mot viruset.

Dette! 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Fordi det SKAL være negativt denne tiden. Prøver noen å tenke positivt eller dra fram noe som tilsier at viruset ikke er så ille som vi skal ha det til, så driver man med konspirasjoner. Mye bærer preg av at det er endel hjernevaskede mennesker nå, noe som er lett å bli når man er redd for liv og helse. Kan takke media for mye.

Anonymkode: e990f...4a1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fordi folk evner å kjenne igjen den enspora propagandaen du og andre her kjører. Det er ikke "optimisme", det er "det er dette vi stengte ned samfunnet for!?"

Anonymkode: c3db9...bd6

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Tråder forkledd som optimisme: "Se på denne undersøkelsen, det er bare gamle som dør" har like liten verdi som tråder hvor man trekker fram reportasjene om de få barn som har dødd rundt om. Vi kan lese aviser. Vi vet dette. De fleste som dør er gamle, men noen som dør er unge. 

Anonymkode: f8c88...67f

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er fordi vi blir lei av å korrigere alle de gale påstandene dine. Hvordan gikk det f.eks. med statistikken for uke 14 og tidligere på EUROMOMO som du påsto at viste at dødeligheten var tilbake til normalen i alle land, selv om det stod på siden hvorfor det ikke stemte?

Anonymkode: 43d0a...dac

• Liker 5
Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tråder forkledd som optimisme: "Se på denne undersøkelsen, det er bare gamle som dør" har like liten verdi som tråder hvor man trekker fram reportasjene om de få barn som har dødd rundt om. Vi kan lese aviser. Vi vet dette. De fleste som dør er gamle, men noen som dør er unge. 

Anonymkode: f8c88...67f

Og slik er det med influensa også. Var to ungdomsskoleelever som døde av influensa tidligere i vinter, men det er glemt nå etter at covid-19 begynte å herje, eller?

Endret av Tutte
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er optimist av natur, og blir glad når jeg leser veldokumentert fakta som gir grunn til optimisme rundt koronasituasjonen. Jeg blir derimot sur av gjentagende oppgulp om å ikke ta situasjonen på alvor, og bare blåse i alt som gis av velmenende retningslinjer fra myndighetene.

Anonymkode: 80055...b00

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er optimist av natur, og blir glad når jeg leser veldokumentert fakta som gir grunn til optimisme rundt koronasituasjonen. Jeg blir derimot sur av gjentagende oppgulp om å ikke ta situasjonen på alvor, og bare blåse i alt som gis av velmenende retningslinjer fra myndighetene.

Anonymkode: 80055...b00

Enig.

Anonymkode: dba47...b5b

• Liker 1
Skrevet
36 minutter siden, Krantz95 skrev:

Har mange et ønske om fortsatt nedstengning av samfunnet?

Ingen ønsker det. Men de fleste forstår at vi må ta nødvendige hensyn dersom vi skal komme oss tilbake til normalen igjen så raskt som mulig uten å miste for mange av dem vi er glad i.

• Liker 5
Skrevet

Fordi det er mange brukere her inne som sliter med seg selv, har lite nettverk og er ensomme. Da er det hardt for lange å se at andre er Happy og fornøyd med noe.. de mater sin egen ensomhet med negativitet. Når de leser om andre som har det jævlig vokser de litt, da er det noen som har det verre eller like ille. 
når noen skriver noe positivt blir fallhøyden stor i sammenligningen for de som har det jævlig.. 

trist som f... 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi de er emosjonelle og redde, og enhver bit av kunnskap som tyder på at viruset ikke er så farlig gjør at deres reaksjon, og støtte til nedstenging av samfunnet, fremstår som feil og irrasjonelt. 

Anonymkode: 72716...dc2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Garderobemannfrue said:

Ingen ønsker det. Men de fleste forstår at vi må ta nødvendige hensyn dersom vi skal komme oss tilbake til normalen igjen så raskt som mulig uten å miste for mange av dem vi er glad i.

Dette gir ingen mening. Så snart samfunnet "normaliseres" og smitteverntiltakene lettes på vil smittespredningen øke igjen. Dersom målet er ingen flere døde eller smittede så må samfunnet være stengt til en velfungerende vaksine er klar - om tidligst 18 måneder. 

Anonymkode: 72716...dc2

• Opprett ny...