Gjest Mumlehumle Skrevet 25. april 2020 #1 Del Skrevet 25. april 2020 Synes det er mange snapchatere/influencere som gir mye oppmerksomhet til negative følgere/trollere. Er det ikke bedre å fokusere på følgere som gir deg noe tilbake og ignorerer de negative og blokkere de? Kan forstå det kan være tøft med negativitet og enkelte dager kan det være tøffere enn andre. Og da er det vanskelig å ha riktig fokus. Man føler at man må forsvare seg, men da bør det gjøres med måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heartgirl Skrevet 25. april 2020 #2 Del Skrevet 25. april 2020 Da kan man snu det hele på hodet. Kan man ikke de følgerne som følger med influencerne og som slenger dritt til dem bare slutte å følge dem. Det er valgfritt å følge dem, og liker man ikke det bloggeren/influenceren gjør så trykk "avfølg" er mitt råd til dem. Nei da. Noen mener de har retten på sin side til å følge dem, for etterpå løper de rett inn på en tråd på et diskusjonsforum for å fortelle hva influenceren eller bloggeren sa og gjorde på snap eller instagram. En annen idiotisk unnskyldning er når noen sier at når bloggerne/influencerne har valgt å være i offentlighetens søkelys må de regne med å få kritikk. Saklig kritikk er en ting, men usakligheter på filleting som bare er for å finne noe å kritisere er usaklig. Bloggerne og influencere er jo mennesker med tanker og følelser, og de har folk som følger med, for av og til hender det at de må anmelde krenkende ting som blir skrevet om dem på nett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mumlehumle Skrevet 25. april 2020 #3 Del Skrevet 25. april 2020 14 minutter siden, Heartgirl skrev: Da kan man snu det hele på hodet. Kan man ikke de følgerne som følger med influencerne og som slenger dritt til dem bare slutte å følge dem. Det er valgfritt å følge dem, og liker man ikke det bloggeren/influenceren gjør så trykk "avfølg" er mitt råd til dem. Nei da. Noen mener de har retten på sin side til å følge dem, for etterpå løper de rett inn på en tråd på et diskusjonsforum for å fortelle hva influenceren eller bloggeren sa og gjorde på snap eller instagram. En annen idiotisk unnskyldning er når noen sier at når bloggerne/influencerne har valgt å være i offentlighetens søkelys må de regne med å få kritikk. Saklig kritikk er en ting, men usakligheter på filleting som bare er for å finne noe å kritisere er usaklig. Bloggerne og influencere er jo mennesker med tanker og følelser, og de har folk som følger med, for av og til hender det at de må anmelde krenkende ting som blir skrevet om dem på nett. 👍Enig. Sier mer om haterne som gidder å følge for å lage kvalme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Influenseren Skrevet 25. april 2020 #4 Del Skrevet 25. april 2020 På den ANDRE siden er det veldig individuelt hva som er negativt og hvem som er negative følger. Det er ikkje til å stikke under en stol at det er MANGE bloggere/influencere som skor seg på det negative. De fyrer opp om det som er negativt fordi de VET at det engasjerer folk/leser. De høster sympati, men med en gang sjansen byr seg slenger de ut nye innlegg som de VET vil skape negative respons og såååånn har man det gående. Det er også alt for mange bloggere/influencere som ikkje vet hva Konstruktiv kritikk er, de skjønner det ikkje og piggene er ute med en gang. Slett, blokk og steng kommentarfeltet det er løsningen de har kommet frem til. Det er veldig lite troverdig av bloggeren/influenseren. Det er også veldig lite realistisk at en kommentarfelt skal inneholde kun rosa skyer, hjerte og kyss klapp og klem. Som blogger på det 14.året har eg litt erfaring 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heartgirl Skrevet 25. april 2020 #5 Del Skrevet 25. april 2020 1 time siden, Influenseren skrev: På den ANDRE siden er det veldig individuelt hva som er negativt og hvem som er negative følger. Det er ikkje til å stikke under en stol at det er MANGE bloggere/influencere som skor seg på det negative. De fyrer opp om det som er negativt fordi de VET at det engasjerer folk/leser. De høster sympati, men med en gang sjansen byr seg slenger de ut nye innlegg som de VET vil skape negative respons og såååånn har man det gående. Det er også alt for mange bloggere/influencere som ikkje vet hva Konstruktiv kritikk er, de skjønner det ikkje og piggene er ute med en gang. Slett, blokk og steng kommentarfeltet det er løsningen de har kommet frem til. Det er veldig lite troverdig av bloggeren/influenseren. Det er også veldig lite realistisk at en kommentarfelt skal inneholde kun rosa skyer, hjerte og kyss klapp og klem. Som blogger på det 14.året har eg litt erfaring 14 år som blogger Det er imponerende da. Blogging har aldri fristet meg, men jeg leser 3 blogger. Det eneste jeg har er instagram med stort sett bare natur og blomsterbilder på og bilder av hundene våre Hvis den profilen hadde blitt diskutert på KG ville det blitt at den hadde vært dørgende kjedelig 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 25. april 2020 #6 Del Skrevet 25. april 2020 2 timer siden, Influenseren skrev: På den ANDRE siden er det veldig individuelt hva som er negativt og hvem som er negative følger. Det er ikkje til å stikke under en stol at det er MANGE bloggere/influencere som skor seg på det negative. De fyrer opp om det som er negativt fordi de VET at det engasjerer folk/leser. De høster sympati, men med en gang sjansen byr seg slenger de ut nye innlegg som de VET vil skape negative respons og såååånn har man det gående. Det er også alt for mange bloggere/influencere som ikkje vet hva Konstruktiv kritikk er, de skjønner det ikkje og piggene er ute med en gang. Slett, blokk og steng kommentarfeltet det er løsningen de har kommet frem til. Det er veldig lite troverdig av bloggeren/influenseren. Det er også veldig lite realistisk at en kommentarfelt skal inneholde kun rosa skyer, hjerte og kyss klapp og klem. Som blogger på det 14.året har eg litt erfaring Veldig enig i dine betraktninger. Det kommer naturligvis kommer an på hva slags blogg du har. En ren matblogg eller interiørblogg vil naturligvis ikke tiltrekke seg mange negative kommentarer, og er heller ikke tuftet på den type oppmerksomhet. En såkalt livsstilsblogg derimot! Her har vi jo sett klare eksempler på at det kan skje en sammensmelting i bloggernes egen lille boble. Hat, hets og berettiget kritikk blir tatt inn usortert, og kalles hets, og ut av det kan det til og med komme en bok! (Anne Brith) Eller at kommentarfelt eller KG-aktivitet brukes som tennved til neste blogginnlegg. Eks. vil overskriften “Jeg er drittlei mann og barn!” generere kommentarer som igjen kan brukes til nytt innlegg, der bloggeren kan fortelle om mange reaksjoner, og at hun naturligvis ikke mente det bokstavelig, teksten skulle være morsom, og det trodde hun virkelig alle forsto! Ergo har leseren misforstått, og mangler humoristisk sans. Ved å stenge kommentarfeltet forsvinner hets og kritikk, men også innspill som kan brukes til framtidige innlegg. Om man da ikke bruker KG. Noen åpner og stenger kommentarfeltet med jevne mellomrom (i alle fall var det sånn for noen år siden), stenger pga “hets” og åpner pga “savner kontakt med leserne”. De fleste bloggere godkjenner uansett kommentarer på forhånd, så de kan forsåvidt velge å ha bare kyss, klapp og klem. Eller slippe gjennom hissige kommentarer for så å skape et eget lite debattforum på bloggen, som CBE. Når det er sagt har jeg ingen problemer med å forstå at mye negativitet over tid sliter på psyken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heartgirl Skrevet 25. april 2020 #7 Del Skrevet 25. april 2020 1 time siden, Finlay skrev: Veldig enig i dine betraktninger. Det kommer naturligvis kommer an på hva slags blogg du har. En ren matblogg eller interiørblogg vil naturligvis ikke tiltrekke seg mange negative kommentarer, og er heller ikke tuftet på den type oppmerksomhet. En såkalt livsstilsblogg derimot! Her har vi jo sett klare eksempler på at det kan skje en sammensmelting i bloggernes egen lille boble. Hat, hets og berettiget kritikk blir tatt inn usortert, og kalles hets, og ut av det kan det til og med komme en bok! (Anne Brith) Eller at kommentarfelt eller KG-aktivitet brukes som tennved til neste blogginnlegg. Eks. vil overskriften “Jeg er drittlei mann og barn!” generere kommentarer som igjen kan brukes til nytt innlegg, der bloggeren kan fortelle om mange reaksjoner, og at hun naturligvis ikke mente det bokstavelig, teksten skulle være morsom, og det trodde hun virkelig alle forsto! Ergo har leseren misforstått, og mangler humoristisk sans. Ved å stenge kommentarfeltet forsvinner hets og kritikk, men også innspill som kan brukes til framtidige innlegg. Om man da ikke bruker KG. Noen åpner og stenger kommentarfeltet med jevne mellomrom (i alle fall var det sånn for noen år siden), stenger pga “hets” og åpner pga “savner kontakt med leserne”. De fleste bloggere godkjenner uansett kommentarer på forhånd, så de kan forsåvidt velge å ha bare kyss, klapp og klem. Eller slippe gjennom hissige kommentarer for så å skape et eget lite debattforum på bloggen, som CBE. Når det er sagt har jeg ingen problemer med å forstå at mye negativitet over tid sliter på psyken. Jeg tror som deg at det kommer an på typen blogg man har. Hvis man har en hverdagsblogg eller en samfunnsblogg hvor de skriver om politikk- og samfunnstemaer tror jeg de får mer kritikk som bloggere. En matblogg, håndarbeidsblogg og billedblogg er ikke så utsatt for å få kritikk. Jeg har sett at det finnes bloggere som bevisst provoserer for å få oppmerksomhet, og når de provoserer stenger de kommentarfeltet for å slippe å få kommentarer. Noen av disse bloggtypen roper høyt om at de mener de blir mobbet, noe som ikke er tilfelle. Jeg husker en blogger som alltid provoserte på bloggen sin. Husker ikke hvilken blogg det var. Bloggeren fikk mye kommentarer, og mange var ikke enige med henne. Etterpå ropte hun høyt at hun ble mobbet. Jeg skal være enig i at noen var stygge mot henne, men de fleste var ikke stygge. De skrev saklige svar, men hun mente det var mobbing. Bloggere bør ha kommunikasjon med leserne sine. Hvis de får kommentarer bør de svare på kommentarene, og ikke ta det for gitt vi leserne er der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå