Gå til innhold

Få barn nr to under eller etter studiene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaringer?

På den ene siden føler jeg at min studietid uansett blir litt annerledes pga mitt første barn, og at det er mindre travelt å få barn nå kontra som nyutdannet. + at da får barnet mitt et søsken som det kan leke med. 

På den andre siden betyr jo det nok en runde med graviditet, fødsel, barseltid i kombinasjon med studier, som kan være ganske så slitsomt.. Og det lønner seg heller ikke økonomisk.. 

Noen råd/erfaringer? 

Anonymkode: c5207...8f6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ekstra info: mannen er i arbeid og vi klarer oss økonomisk altså

Anonymkode: c5207...8f6

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er barn nr 1? 

Dette kommer jo egentlig kun an på hva dere ønsker. Tette barn? 

Jeg vil tro man er mer fleksibel som student enn i arbeidslivet, utenom det økonomiske selvsagt. Men det kommer kanskje an på hva du studerer? Et annet poeng er jo hvordan du da ønsker å løse foreldrepermisjonen: Er det verdt å hoppe ned et kull? Skal du studere i babytiden? 

Hva er viktigst for deg? 🙂

Anonymkode: 2bee5...3ad

Skrevet

Er jo fordeler og ulemper som du selv lister opp. Lønner seg ikke økonomisk. Samtidig er man ofte mer fleksibel som student. Blir fort "tidsklemma" med fulltidsjobb. Man skal jo helst ha vært i fast arbeid en stund når man får barn også, så det kan jo bli lenge til hvis man venter? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk nr 2 rett før jeg var ferdig med bachelorgraden min. Tok siste eksamen etter fødsel og søkte meg inn på videreutdanning. Søkte permisjon fra studiene og fikk fult stipend under permisjonen. Da ble det nesten 3 år mellom barna. Angrer ikke på at jeg gjorde det slik.

Tenkte også på at jeg var mer aktuell som arbeidsøker med 2 barn, enn et barn. Da de fleste nok vil tenke at barn nr 2 vil komme etter kort tid i arbeidslivet.

Så lenge dere har økonomi til det, og du synes hverdagen som student og småbarnsmor går fint. Så hadde jeg kjørt på.

Anonymkode: aa4d2...209

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde samme dilemma som deg. Jeg valgt å vente med barn nr. 2. Nå har jeg et år igjen av studiet. Angrer ikke på valget mitt.

Man vet aldri hvilken baby man får, og hvordan graviditeten blir. Med første barnet var jeg sykmeldt i 6måneder, og h*n sov ikke mer enn 1.5timer av gangen det første leveåret. Også er det tilvenning til barnehagen, mange barn blir gjerne mer syke det første året...

Pluss at man har et barn fra før, som skal følges opp. 

Anonymkode: 275a8...317

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...