Gå til innhold

Er det virkelig slik i transportbransjen? Elendig arbeidsmiljø!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke så godt kjent med transportbransjen, men blir helt oppgitt over firmaet vi kjører for.

Jeg jobber i et lite transportfirma hvor det er tre sjåfører( sjefen og to til) og meg( som gjør alt det administrative). Firmaet kjører for et stort transport firma i Norge, med flere under avdelinger. Her er det så mye drama at jeg blir helt matt. Har jobbet 10 år i en helt annen bransje, hvor vi ble lært og "ta det med rett person", ikke gå å snakke drit om alt og alle.

Det virker som de ikke tror sjefen og jeg snakker sammen, og at avgjørelsene vi gjør tar vi sammen. Så hvem det kommer fra spiller egentlig ingen rolle. Det dette firmaet gjør er og love gull og grønne skoger, som så viser seg og være bare tull. De hater meg fordi jeg har funnet ut at de jukset sjefen/firmaet for en del penger før min tid.  Har vært i møte med dem, og da sitter de bare og snakker dritt om sjefen og en annen sjef i et annet firmas om også kjører for dem. Snakker sjefen min med dem så snakker de bare drit om meg.

For lenge siden bestemte vi oss for å finne noen andre og kjøre for, men pga corona har dette vist seg og være vanskelig. Vi har nå klart og få ny kjøring på ene bilen( sjefen sin) og jeg fortalte de at vi tar ut denne bilen fra og med xx dato. Dette er krise for dette firmaet fordi sjefen kjører inn mye penger for de. Da hadde de sagt til sjefen at hvis det ikke viste seg og bli noe kunne han få komme tilbake, men da måtte han sparke meg. ( mest sannsynligvis fordi de ikke klarer og lure meg med økonomien, og at jeg har jobbet mange år i fengsel så jeg lar meg ikke pelle på nesa så lett.)

- De fortalte meg at vi kom til å tape så mye penger, men sannheten er at vi tjener mer på den ene bilen nå enn hva vi gjør med tre biler der til sammen. 

Samme person som sa dette lyver så det renner av han. Ringer og klager på at våre sjåfører ikke er på jobb. Så sier sjåførene at de har snakket med han og at det ikke er noe å gjøre så de har reist hjem. En sjåfør sluttet på dagen pga dette. Samme person kastet fraktbrevene til en sjåfør på golvet når sjåføren spurte om han kunne legge de inn i pc systemet. Hadde dette vært vår sjåfør, hadde jeg reist rett dit og sagt at slik behandler man ikke de ansatte.

De har sendt oss på oppdrag som har tatt 6 timer, hvor vi ikke har fått betalt. De har sagt at dette kommer fra hovedkontoret og at vi må gjøre det. Så viser det seg at hovedkontoret ikke har hørt om dette i det hele tatt.

Det var like før vi la ned hele firmaet før vi fikk denne nye kunden. Kjenner at jeg ikke orker sånn drama! Gjør vi som de sier er det feil, gjør vi ikke som de sier er det også feil. 

Jeg ønsker at våre sjåfører skal ha en bra arbeidsplass med et godt arbeidsmiljø! Det beste er jo bare å finne et nytt firma og kjøre for, men det er jo ekstremt vanskelig når man ikke har de rette kontaktene. Eller er det noen som har noen tips?

Anonymkode: 521ce...8f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...