AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #21 Skrevet 25. april 2020 31 minutter siden, Beltedyr skrev: Samme her. Bestilte en gang en pakke som det tok over en måned for dem å få levert til meg. Pakken var nesten en måned i byen jeg bodde i... Holder meg også unna Bring etter å ha lest disse vurderingene om dem: https://no.trustpilot.com/review/bring.no Så hvem leverer post til deg? Om du unngår både postnord og bring (altså posten) Dette og helt hjem er de eneste som leverer post i Norge, dvs at de sammen leverer all post I Norge I hele landet. Selvfølgelig vil det skje at pakker blir borte, det er tross alt bare mennesker som står for transporten osv. At det iblant kan bli lengre leveringstid er heller ikke så rart og ikke til å unngå. Det kan være mange faktorer som gjør at det blir slik, som stengte veier, veiarbeid, lovlig kjøretid og mye annet. Synes mange oppfører seg som at de venter på verdens viktigste pakke og at verden sirkler rundt dem og deres pakke. Jeg har selv jobbet på posten og kundene var forferdelig. En dag var det så dårlig vær at flyet som leverer avisen ikke kom seg ned og vi fikk ikke lagt aviser i postboksene. Folk oppførte seg som om jeg personlig hadde stoppet flyet fra å kunne lande og alle kjeftet, fordi deres avis var så viktig. Anonymkode: 807a7...4d3 2
dillyduzit Skrevet 25. april 2020 #22 Skrevet 25. april 2020 Argh, postnord. Fortjener ikke stor forbokstav en gang. De brukte 15 dager på en ordre som ble plukket opp 3 timer unna. Ellers har vi den gangen pakken ble levert, utleveringsted xxx. Dukker opp på xxx, nei der var den ikke. Ringer postnord, pakken er utlevert til butikk. Etter en heftig ringerunde rundt til butikkene midt i Osloby, fant jeg endelig pakken, 4 bussbytter unna vs 5 minutter gange fra leiligheten. 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #23 Skrevet 25. april 2020 Det som er sykt irriterende med PostNord er at selv om man bestiller hjemlevering, så havner pakken hos nærmeste utleverandør. Men utover det er PostNord bedre enn Posten. En pakke fra sør til nord bruker ca 2-3 dager kortere tid med PostNord enn Posten, samt at dem er billigere. Derfor foretrekker jeg PostNord foran Posten hver gang jeg kan velge. Anonymkode: f9e81...c96 1
Beltedyr Skrevet 25. april 2020 #24 Skrevet 25. april 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så hvem leverer post til deg? Om du unngår både postnord og bring (altså posten) Dette og helt hjem er de eneste som leverer post i Norge, dvs at de sammen leverer all post I Norge I hele landet. Selvfølgelig vil det skje at pakker blir borte, det er tross alt bare mennesker som står for transporten osv. At det iblant kan bli lengre leveringstid er heller ikke så rart og ikke til å unngå. Det kan være mange faktorer som gjør at det blir slik, som stengte veier, veiarbeid, lovlig kjøretid og mye annet. Synes mange oppfører seg som at de venter på verdens viktigste pakke og at verden sirkler rundt dem og deres pakke. Jeg har selv jobbet på posten og kundene var forferdelig. En dag var det så dårlig vær at flyet som leverer avisen ikke kom seg ned og vi fikk ikke lagt aviser i postboksene. Folk oppførte seg som om jeg personlig hadde stoppet flyet fra å kunne lande og alle kjeftet, fordi deres avis var så viktig. Anonymkode: 807a7...4d3 Bring er datterselskapet til Posten, ikke det samme som posten. At det finnes enkeltmennesker som er urimelige er klart, men kritikken mot Postnord er ikke ubegrunnet, de har et meget frynsete rykte. Har ikke hatt problemer med Posten. 1
cleangal Skrevet 25. april 2020 #25 Skrevet 25. april 2020 Jeg sitter her og venter på en pakke som skulle leveres i min postkasse på onsdag... Lurer på hvor i verden den befinner seg. Prøver å unngå nettbutikker som bruker Postnord, men det var bare en butikk som hadde det jeg trengte denne gangen. Min absolutt dårligste erfaring med Postnord er pakken som brukte 16 dager fra Stavanger til Bergen. De 5 første dagene ble den i følge sporingen sendt fram og tilbake mellom Stavanger og Sandnes, før den plutselig var i Oslo. 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #26 Skrevet 25. april 2020 Postnord leverer aldri dit jeg velger at pakken skal leveres. Jeg har måttet reise halve Oslo rundt, til 8 forskjellige utleveringssteder, samt terminal, for å få pakkene mine. Alle 8 stedene mener de er nærmest der jeg bor. Bruker ikke nettbutikker som bare leverer med Postnord lenger. Anonymkode: 3e689...4d6
Safir Skrevet 25. april 2020 #27 Skrevet 25. april 2020 Helt hjem er verre .. ok helt hjem kanskje..men når?
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #28 Skrevet 25. april 2020 21 minutter siden, Safir skrev: Helt hjem er verre .. ok helt hjem kanskje..men når? Helt hjem leverer til en butikk 15 min unna her som regel, er jeg heldig havner det i postkassa 😂 Anonymkode: 0b398...c29
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #29 Skrevet 25. april 2020 1 hour ago, cleangal said: Min absolutt dårligste erfaring med Postnord er pakken som brukte 16 dager fra Stavanger til Bergen. De 5 første dagene ble den i følge sporingen sendt fram og tilbake mellom Stavanger og Sandnes, før den plutselig var i Oslo. Ts her! Ja jeg er spent på om denne fra Oslo kommer etter 18 dager eller om de satser på en rekord. Passerte Oslo på dag 2 så spent på hva som skjer i mellomtiden 😛 1 hour ago, AnonymBruker said: At det iblant kan bli lengre leveringstid er heller ikke så rart og ikke til å unngå. Det kan være mange faktorer som gjør at det blir slik, som stengte veier, veiarbeid, lovlig kjøretid og mye annet. Synes mange oppfører seg som at de venter på verdens viktigste pakke og at verden sirkler rundt dem og deres pakke. Når du har betalt for en tjeneste forventer du at du får den, uansett om den utføres av elektriker, bilverksted eller post. Har opplevd en gang at post ble forsinket pga stengt vei og da stod det tydelig i sporingen hva som var problemet, hvor mye forsinket o.l, dette blir noe helt annet og folk flest har forståelse for dette. Satt en gang på kjøkkenet med oppgaveskriving fra 16, ser ytterdøren og veien godt fra vinduet, fikk mld etter 21 om at ingen var hjemme mens jeg fortsatt satt der så det ble satt på utleveringssted. De lyver, det har vel ingen forståelse for. Har også fått levert min pakke 1 time unna hos en annen privatperson, som søkte meg opp på fb for å gi beskjed. Går jo ikke an å få tak i postnord så måtte kjøre og hente den selv hjemme hos noen andre, eller vente til etter helgen for å kanskje få tak i de og avtale henting og ny levering. Anonymkode: 220aa...6e1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #30 Skrevet 25. april 2020 Jeg har bare gode erfaringer med postnord. Pakken blir levert på estimert tid (nesten uten unntak, unntakene gjelder stort sett at den kommer tidligere på dagen). Pakken blir stort sett levert på egen utlevering i matbutikk nærme der jeg bor. De har åpent fra 7-23. Jeg vil heller ha pakken min der enn at den blir lagt utenfor døren. Jeg bor i blokk, og postnord har jo ikke tilgang til postkassene som er inni gangen. Anonymkode: 885a6...e1b
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #31 Skrevet 25. april 2020 De er ekstra trege for tiden. Jeg bor på Østlandet, så det pleier egentlig å gå fort her. Jeg har en pakke som ble sendt 17.april og den har fortsatt ikke kommet frem. I samme tidsrom har jeg mottatt en pakke fra Posten/Bring til normal leveringstid. Anonymkode: 747a2...b65
-jk- Skrevet 25. april 2020 #32 Skrevet 25. april 2020 2 timer siden, Okapi skrev: Egentlig er Postnord et veldig godt eksempel på hvor tåpelig privatiseringsiveren til Høyre er. "Vi må konkurranseutsette Posten! Det skaper arbeidsplasser og bedre tilbud til kundene!" Joa. Prisene til Posten er helt uendret, og kundene må forholde seg til en småkjip speditør som attpåtil ikke er noe norsk privat intreprenørskap i det hele tatt, men et eksportprosjekt eid av to andre nasjonalstater. Du mener Posten fortsatt burde hatt monopol på frakt av pakker innenlands? Andre leverandører som DHL, PostNord, FedEx osv. skulle vært forbudt? Hvordan ville det ført til lavere priser og bedre service? I "gamle" dager måtte jeg forte meg ned på postkontoret (som lå et stykke unna) etter jobb og håpe at køen ikke var lengre enn at jeg rakk å hente ut pakken min før stengetiden kl. 17:00. Nå kan jeg rusle ned på nærbutikken og hente pakken min kl. 22:30 isteden. Samme sted kan jeg sende pakker, og det koster meg under hundrelappen å sende inntil 10kg. En god forbedring etter min mening.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #33 Skrevet 25. april 2020 Post Nord er ubrukelige, og fimaer som sender pakker med dem er ubrukelige. Her får man ikke varene på døra, men til en butikk som ligger 2 mil unna. Altså 4 mil for å hente pakken. De fleste kjente firma har slik avtale her. Burde selvfølgelig boikotte nettbutikker som bruker PN 😡. Jeg har Post i butikk 2 km unna, på nærbutikken jeg bruker. Det er dit jeg vil ha pakkene mine. Anonymkode: 74e9e...54c
-jk- Skrevet 25. april 2020 #34 Skrevet 25. april 2020 (endret) 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Post Nord er ubrukelige, og fimaer som sender pakker med dem er ubrukelige. Her får man ikke varene på døra, men til en butikk som ligger 2 mil unna. Altså 4 mil for å hente pakken. De fleste kjente firma har slik avtale her. Burde selvfølgelig boikotte nettbutikker som bruker PN 😡. Jeg har Post i butikk 2 km unna, på nærbutikken jeg bruker. Det er dit jeg vil ha pakkene mine. Anonymkode: 74e9e...54c Slike tilfeller finnes selvsagt, men det er MYE vanligere motsatt vei. PostNord har godt over dobbelt så mange utleveringssteder som Posten har, så i snitt vil de ligge nærmere mottager enn Post-i-Butikk vil gjøre. Personlig har jeg gangavstand til butikken der jeg kan hente PostNord-pakker, kommer pakkene med Posten må jeg ta bilen. Endret 25. april 2020 av -jk-
Wilma89 Skrevet 25. april 2020 #35 Skrevet 25. april 2020 Virker som alt går treigt om dagen. Kjøpte noe gjennom en privatperson på Finn. Ble sendt med sporing gjennom helthjem. Tok fire uker fra det ble sendt , til det lå på døra mi
Cata Skrevet 25. april 2020 #36 Skrevet 25. april 2020 Her har faktisk PostNord forbedret seg. De tre siste pakkene er kommet hit - til det utleveringsstedet jeg ønsker. Det er definitivt en forandring. Jeg har utleveringssted "rett over gata", men de har konsekvent pleid å sende til det utleveringsstedet som ligger på motsatt side av byen. Vel er det en liten by så det er ikke det helt store problemet, men det er irriterende. Verre er det at de pleide sende pakkene til en av nabobygdene og så på rundtur i fylket når jeg klaget. Absolutt verste opplevelse var da de sendte til en helt annen by. Jeg klaget og fikk etterhvert pakken, bare for å få høre at jeg måtte betale 100 kr i gebyr for å få den ut pga. "ettersending" da jeg møtte opp for å hente. Jeg gikk hjem uten pakke. En ganske så ilter telefon til kundeservice fikset saken da jeg sa jeg nektet å hente ut pakken hvis jeg måtte betale gebyr for at de hadde rotet den vekk i første omgang. 5
Bombibit Skrevet 25. april 2020 #37 Skrevet 25. april 2020 Jeg bor i Oslo og får alle pakkene mine på døren eller i postkassa. Mange av de blir levert natt eller tidlig morgen.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #38 Skrevet 25. april 2020 1 time siden, -jk- skrev: Du mener Posten fortsatt burde hatt monopol på frakt av pakker innenlands? Andre leverandører som DHL, PostNord, FedEx osv. skulle vært forbudt? Hvordan ville det ført til lavere priser og bedre service? I "gamle" dager måtte jeg forte meg ned på postkontoret (som lå et stykke unna) etter jobb og håpe at køen ikke var lengre enn at jeg rakk å hente ut pakken min før stengetiden kl. 17:00. Nå kan jeg rusle ned på nærbutikken og hente pakken min kl. 22:30 isteden. Samme sted kan jeg sende pakker, og det koster meg under hundrelappen å sende inntil 10kg. En god forbedring etter min mening. Hvordan kan det totalt sett for kundene være billigere at to bud, ett fra Posten og ett fra postnord, skal kjøre den samme budruten? Den biten skjønner jeg bare ikke. Anonymkode: 6836f...7f2 2
Mezzosoprena Skrevet 25. april 2020 #39 Skrevet 25. april 2020 Jeg registrerer at det er endel som har problemer med PostNord - selv har jeg benyttet meg mye av dem og har aldri opplevd noen problemer... 1
Tarmegenbolle Skrevet 25. april 2020 #40 Skrevet 25. april 2020 Synes de er hakket bedre enn Posten, jeg. Ikke feilfritt riktignok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå