AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #1 Skrevet 25. april 2020 Bestilte en bukse og genser på nett 10. April, fra en av de store kjedene. Pakket og sendt fra Oslo 12. April og måtte regne med noe lengere leveringstid pga corona, 4-6 dager var maksimum (opp fra 2-3). Bor 7 timer unna Oslo i en by og postnord har endret beregnet leveringsdato 3 ganger, først stod det 20. April, deretter 23. April, og i dag endret de til 30. April.... skjønner ikke hvordan det firmaet overlever når de bruker så lang tid. Standard postnord er også å utlevere til post i butikk når man har betalt for å få det satt utenfor døra. Spent på når hentemeldinga kommer og det står at det ikke var plass til en pose med 2 plagg i avis/postkasse eller utenfor døren på eneboligen. Er også umulig å kontakte de eller klage selvfølgelig, må gå gjennom firmaet man bestiller fra som har null kontroll på hva postnord driver med. Andre som har dårlig erfaring med de eller er jeg bare alltid uheldig? Anonymkode: 220aa...6e1 7
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #2 Skrevet 25. april 2020 De har mista posten min en gang, får alltid melding om at ting har kommet også har de ikke det, vanskelig å komme gjennom på tlf + at jeg nesten alltid får det jeg har bestilt ganske seint. En gang fikk jeg nesten sjokk da, fikk melding om at pakken var kommet før jeg fikk melding om at den var sendt. Det merkeligste var at den faktisk var kommet frem, og dette var to dager etter jeg bestilte. Det var nesten litt i raskeste laget 😂 Anonymkode: c8620...e61 6
M71 Skrevet 25. april 2020 #3 Skrevet 25. april 2020 Kan ha noe å gjøre med at de permitterte 400+ og hentet de tilbake når de så at det kom mye mere post enn forventet.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #4 Skrevet 25. april 2020 Alt går kjempetregt for tiden Anonymkode: 26102...d8b 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #5 Skrevet 25. april 2020 PostNord leverer alltid til kiosk eller butikk selv om man har betalt for å få få det på av døren. Håpløst. Anonymkode: 7127d...604 4
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #6 Skrevet 25. april 2020 Postnord har sjåfører som ikke gidder å levere på døra selv om det er det man har betalt for. I tillegg tar ting evig lang tid her fordi de kun kjører hit en gang i uka. Så hvis man skal bestille noe som haster på nett kan man ikke bestille fra butikker som bruker postnord. Anonymkode: 0b398...c29 5
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #7 Skrevet 25. april 2020 Jeg unngår å handle fra nettbutikker som kun tilbyr levering med postnord. Anonymkode: b4e67...22a 17
applestories Skrevet 25. april 2020 #8 Skrevet 25. april 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: [...] Standard postnord er også å utlevere til post i butikk når man har betalt for å få det satt utenfor døra. Spent på når hentemeldinga kommer og det står at det ikke var plass til en pose med 2 plagg i avis/postkasse eller utenfor døren på eneboligen.[...] Anonymkode: 220aa...6e1 Ikke post i butikk. De har egne avtaler med butikker. Man skal ikke gå i postskranken for å hente Mypack eller Postnord, men stille seg i kø i kassen. At de fortsatt ikke har funnet en bedre løsning på alle disse årene kan jeg ikke forstå. 1
Beltedyr Skrevet 25. april 2020 #9 Skrevet 25. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg unngår å handle fra nettbutikker som kun tilbyr levering med postnord. Anonymkode: b4e67...22a Samme her. Bestilte en gang en pakke som det tok over en måned for dem å få levert til meg. Pakken var nesten en måned i byen jeg bodde i... Holder meg også unna Bring etter å ha lest disse vurderingene om dem: https://no.trustpilot.com/review/bring.no 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #10 Skrevet 25. april 2020 Jeg har kun gode erfaringer med postnord. Velger ofte dem fremfor posten, da de klarer å frakte pakken til meg på et døgn mens posten alltid bruker minst tre døgn. Får alltid pakken levert på døra eller i postkassen om jeg har valgt hjemlevering. Anonymkode: bd342...43a 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #11 Skrevet 25. april 2020 Postnord er håpløse, alltid vært. En gang klarte de å sende en forsendelse bestående av 27 kolli til over 20 ulike steder i landet🙈 forstå det den som kan. Forsendelsen har et forsendelsesnr og så ulike kollinr. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har etterlyst bortkomne pakker uten å gå hjelp. Og så når jeg selv har sporet dem og ringt direkte til de ulike omfordelingsentrene, så har de ved fysisk gå ut på lageret og lete etter pakkene, funnet dem bortgjemt i en krok. Anonymkode: bfcf5...fa4 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #12 Skrevet 25. april 2020 Jeg foretrekker å kalle de PostMord..... Anonymkode: 8645a...920 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #13 Skrevet 25. april 2020 Kontakt de på messenger på face. Har alltid fått litt kjapt tilbakemelding der. Anonymkode: 7f793...53c 1
Okapi Skrevet 25. april 2020 #14 Skrevet 25. april 2020 Jeg venter fortsatt spent på en pakke fra dem, står beregnet levering 23. april. Måtte dobbeltsjekke, og det står jo 2020, så lykke til med det den. Forrige gang jeg mottok noe fra dem, lå det på dørmatta, og pakka var åpnet og tømt før jeg kom hjem. Greit nok, de sendte jo en ny, men likevel. Jeg har forøvrig jobbet for dem, og det var heller ikke noen veldig tiltalende opplevelse. Håpløse lokaler, grinete kunder og upålitelige systemer. Egentlig er Postnord et veldig godt eksempel på hvor tåpelig privatiseringsiveren til Høyre er. "Vi må konkurranseutsette Posten! Det skaper arbeidsplasser og bedre tilbud til kundene!" Joa. Prisene til Posten er helt uendret, og kundene må forholde seg til en småkjip speditør som attpåtil ikke er noe norsk privat intreprenørskap i det hele tatt, men et eksportprosjekt eid av to andre nasjonalstater. 5
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #15 Skrevet 25. april 2020 Irriterande når man får hentemeldingen når man har bestilt pakke på døra 🤬 Anonymkode: 50dbe...ab0 3
NumberSix Skrevet 25. april 2020 #16 Skrevet 25. april 2020 Unngår nettbutikker som leverer med Postnord. Bestilte en vare, betalte varen og frakt via nettbutikken og la inn hjemmeadressen min. Etter en uke får jeg melding om at pakken er levert til terminalen, og at jeg må betale mellom hundre og to hundre kroner ekstra for å få den levert enten hjem eller til nærmeste utleveringssted... Ringte så butikken for å høre hva som skjedde, jeg hadde jo betalt frakt og lagt inn levering hjemme, men de kunne ikke hjelpe meg. PostNord ville heller ikke hjelpe, og sa at det bare var å hente den på terminalen dersom jeg ikke betalte. Åpningstider på terminalen var 08-16 på hverdager, så det var jo bare å glemme å hente den der siden jeg jobber akkurat disse tidene. Aldri mer Postnord. 3
OPIgirl Skrevet 25. april 2020 #17 Skrevet 25. april 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg foretrekker å kalle de PostMord..... Anonymkode: 8645a...920 Å? Har de myrdet noen? Hvis ikke. Tåpelig kommentar. 2
Minya Skrevet 25. april 2020 #18 Skrevet 25. april 2020 Jeg har hatt brukbare erfaringer med PostNord, men jeg har også hatt mange flere dårlige erfaringer og et par skikkelig elendige. Pakker som jeg har spesifisert hos nettbutikken hvor de skal leveres for pakkeutlevering, har havnet på feil pakkeutlevering. De stedene det ikke er spesifisering for pakkeutlevering er ren bingo på om de klarer å levere til den som ligger nærmest der jeg bor, eller om de leverer på et av fire andre steder som ligger mye lenger unna. Ved et tilfelle hadde pakken en skikkelig roadtrip. Jeg bor i Drammen. På pakkesporingen kunne jeg følge pakken fra Sandefjord-Oslo-Lier, så satt den på terminal i Lier en stund, før den plutselig havnet i Harstad?! En annen pakke som ble bestilt fra et lager i Trondheim, var innom Bergen og Oslo før den havnet i Bergen igjen og tilbake til Oslo. Da så vi plutselig ingenting til den igjen og vi kontaktet kundesenteret, som etter mye om og men sa at de ikke kunne finne pakken, så vi måtte bestille varen på nytt. Jeg har også opplevd at en pakke fra Komplett som var liten nok til at den fikk plass i postkassen vår (jeg testet, det var god plass) ble hengt foran postkassen med en krok, med logoen til Komplett godt synlig. Postkassen vår henger på gjerdet langs veien, og hvem som helst kan snappe den med seg. Jeg sendte inn en klage med bilde både av hvordan pakken hang og hvordan det så ut når pakken lå i postkassen. Aner ikke om det hjalp noe. Fikk bare en sånn generert takk for kontakten-mail tilbake. Jeg sendte også en melding til Komplett.no om at jeg kom til å måtte slutte å handle hos dem hvis de fortsatte å kun levere med PostNord på grunn av alt tullet. De hadde tidligere levert med Posten, så kom PostNord i tillegg, og en periode leverte de kun med PostNord. De gikk tilbake til å ha begge deler, og i det siste også et separat firma som heter PorterBuddy som leverer på døra om ettermiddagen og kvelden. De har vært MYE mer pålitelige. HrMinya har nesten daglig problemer med dem fordi han jobber i et firma som har gjort avtale med PostNord om henting og levering av varer til kunder, men det er på "profesjonelt nivå" med større biler og ikke privatpost, så jeg vet ikke om det egentlig teller i dette tilfellet. Men der kan han be om at en pall skal hentes på et spesifikt tidspunkt, men så kommer de aldri, eller kommer for sent og sier at butikken var stengt da de kom for å hente, selv om hentetidspunkt var fire timer tidligere. Eller så skal han få en leveranse av noe som er hentet et annet sted, da også med spesifikt leveringstidspunkt innenfor en time, men de klarer ikke å levere den dagen de skal, slik at HrMinya må forklare sin kunde at varene er forsinket på ubestemt tid, selv om han hadde en leveringstid som skulle overholdes på bakgrunn av at PostNord skulle klare å levere innenfor en viss tid. Dette er ikke historier som har oppstått nå mens folk har vært permittert, det er ting som har skjedd i løpet av de siste fire åra. 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #19 Skrevet 25. april 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg unngår å handle fra nettbutikker som kun tilbyr levering med postnord. Anonymkode: b4e67...22a Jeg også. Har hatt flere elendige erfaringer med dem. Anonymkode: 365a4...450
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå